تاریخ خبر: کد خبر: 9080

سخنان صریح دانشجویان در حضور آیت‌الله علم‌الهدی:

کنسرت، دغدغه هم‌نسلی‌های ماست!/ جوان روستایی بدیهیات احکام و شریعت را نمی‌داند، آقایان حوزه علمیه کجایند؟

صمیمانه از شما تشکر می‌کنم که در عمل به دانشجویان بها داده‌اید. در مراسم 16 آذر حضور داریم تا هر سال بگوییم جنبش دانشجویی بر سر عهدش مانده است و راه دانشجویان بزرگ‌نیا، شریعت رضوی، قندچی را ادامه می‌دهیم.

کنسرت، دغدغه هم‌نسلی‌های ماست!/ جوان روستایی بدیهیات احکام و شریعت را نمی‌داند، آقایان حوزه علمیه کجایند؟

به گزارش «قاصدنیوز»، آیت‌الله علم‌الهدی روز پنج شنبه به مناسبت 16 آذر مهمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود. وی در فضایی صمیمی در میان دانشجویان حاضر شد و حدود 30 دقیقه به سخنان و دغدغه‌های پنج نفر از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی همچون اتحادیه دفتر تحکیم وحدت، انجمن اسلامی دانشجویان، نماینده اردوهای جهادی و بسیج دانشجویی را شنید؛ نشستن پای صحبت دانشجویان آن‌هم با گرایش‌ها و نگرش‌های مختلف جز از شخصیتی صبور و دانشگاهی ساخته نیست.

 

در این مرقومه، صحبت‌های دانشجویان در حضور نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی را به تفصیل می‌خوانید:

 

فاطمه سهامی، نماینده انجمن اسلامی دانشجویان و نماینده دفتر تحکیم وحدت:

صمیمانه از شما تشکر می‌کنم که در عمل به دانشجویان بها داده‌اید. در مراسم 16 آذر حضور داریم تا هر سال بگوییم جنبش دانشجویی بر سر عهدش مانده است و راه دانشجویان بزرگ‌نیا، شریعت رضوی، قندچی را ادامه می‌دهیم.

 

شما را به‌ حق، دلسوز با نگاه دقیق و عمیق به فضاهای دانشجویی می‌دانیم و فارغ از بازی‌های سیاسی که چهره تحریف‌شده‌ای از شما در رسانه‌ها نمایش می‌دهند، شما را شناخته‌ایم.

 

حوزه‌های علمیه توجه لازم به دانشگاه‌ها نداشتند

به‌جاست از غفلت حوزه‌های علمیه گلایه کنیم که توجه شایسته و درخور نیاز به دانشگاه و فضاهای دانشگاهی نداشته‌اند، نیروهای انقلابی اگر از محتوا غنی نباشند، به‌مرور مسیر انحراف را در پیش می‌گیرند و صدمات این انحراف، علاوه بر از دست رفتن پتانسیل جوان پرشور در دانشگاه‌ها، متأسفانه منجر به تقابل درازمدت این افراد با جان انقلاب می‌شود.

 

رسالت حوزه‌های علمیه را ورود جدی‌تر به اجتماع به‌خصوص چاره بودن درد دانشگاه و دانشگاهیان می‌دانم؛ از شما می‌خواهیم جهت تقویت فضاهای دانشگاهی و دانشجویی بسترسازی فرمایید و با توجه به متانتی که از شما به یاد داریم و با توجه به این‌که مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، از شما تقاضا داریم در این زمینه ما را یاری فرمایید.

 

از آنجاکه نگاه شما را به زنان و رسالت‌های ایشان نگاهی انقلابی منطبق با اندیشه‌های امام و رهبری می‌دانیم و به نقش‌آفرینی دانشجویان دختر در تشکل‌های دانشجویی معتقدید، لازم است به عرض برسانم که اتحادیه دفتر تحکیم وحدت ما دو سال است که شروع به فعالیت کرده، به تشکیلات زنان توجه ویژه داشته و با توجه رهبری به مسئله زن در غرب، فعالان دفتر تحکیم وحدت به‌طور جدی‌تر به این حوزه ورود پیدا کردند.

 

دریافتیم در حوزه تخصص بانوان، اساتید متخصص و انقلابی کمتر در این حوزه وجود دارند و زنان که هدف مستقیم جبهه مقابل و معاند هستند، لازم است نهادهای انقلابی راهبرد جدی‌تر و روشنی در این زمینه ارائه دهند و در این زمینه نظر دانشجویان دغدغه مند و انقلابی را بیشتر مد نظر قرار دهند.

 

مسؤولان را متوجه ثمرات نقش‌آفرینی جوانان در انقلاب کنید

اعتماد به جوانان در طول انقلاب ثمرات قابل‌توجهی داشته و از شما می‌خواهیم مسؤولین را متوجه این ثمرات بنمایید تا از مشاوره جوانان غفلت نکنند و بستر حضور جوانان برای نقش‌آفرینی مؤثر در آینده انقلاب اسلامی را بیش‌ازپیش فراهم کنند.

 

دشمنان ما برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای بردن جامعه به سمت بی‌تفاوتی و بی‌دغدغه‌ای انجام داده‌اند؛ متأسفانه به‌مرور می‌بینیم برنامه‌ریزی‌های دشمنان ما بی‌تأثیر نبوده و در این شرایط، کار تشکل‌های دانشجویی سخت‌تر خواهد بود؛ در شرایطی که حمایت کافی از این تشکل‌ها صورت نمی‌گیرید، برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری لازم است.

 

مسؤولان دانشگاهی باید به فعالیت تشکل‌های دانشجویی توجه بیشتری داشته باشند تا در روزهایی که چاره بودن برای دردهای انقلاب با دید سیاسی‌کاری مورد توجه قرار نمی‌گیرد، دستی باشند یاری گری بچه‌های انقلابی در تشکل‌های دانشجویی.

 

همیشه شما را به‌عنوان جدی‌ترین حامی تشکل‌های دانشجویی شناخته‌ایم، نیاز به ارتباط راحت‌تر خودمان با شما داریم و انتظار داریم همان‌طور که شما از فضاهای دانشجویی حمایت کرده‌اید، با حذف بروکراسی غیرضروری، دانشجویان مشتاق نسبت به گوش جان سپردن به کلامتان را در انتظار طولانی نگه ندارند.

 

آقای فاطمی، نماینده جامعه اسلامی دانشجویان:

ضمن تشکر از آیت‌الله علم‌الهدی به دلیل بها دادن به سخن دانشجویان؛ برخلاف خیلی افراد دیگر که شاهد هستیم در خیلی از دانشگاه‌ها حتی اساتید دانشگاه‌ها با دانشجویان دیداری ندارند؛ آیت‌الله علم‌الهدی را پدر معنوی جامعه اسلامی دانشجویان می‌دانیم.

 

16 آذر، روز دانشجوی حق‌طلب، عدالت‌طلب و مبارز است، دانشجویی ک حاضر است خون خود را در این راه بدهد اما تحقیر نشود، دانشجویی که هیچ‌گاه مقابل ظلم نایستاد تا خونش ریخته شد.

 

«در دانشگاه گفتمان انقلاب را غلبه دهید»، این مأموریت جدید رهبر انقلاب برای همه دانشجویان انقلابی است و ما به‌عنوان یک تشکل انقلابی و به‌عنوان دانشجویان انقلاب وظیفه خود می‌دانیم که این مأموریت را لبیک بگوییم و تمام تلاش خود را بکنیم تا این گفتمان را غلبه دهیم.

 

از شما درخواست دارم ک مثل همیشه راه را به ما نشان دهید تا بتوانیم بهتر از همیشه این مأموریت را به نتیجه برسانیم و در میان گفتمان‌های غرب‌گرا که از سوی برخی تشکل‌های نوپا یا غرب‌گرا بین دانشجویان راه می‌اندازند و با استفاده از افرادی که در فتنه حضور داشتند و یا چسباندن عکس فتنه گران در دفاتر خود، گفتمان انقلاب را فراگیر کنیم؛ در حال انتقال گفتمان اشتباه به دانشجویان و دانشگاهیان هستند که جامعه اسلامی اجازه غلبه پیدا کردن این تفکر در دانشگاه را نخواهد داد.

 

زهرا بائی، نماینده گروه جهاد دانشجویی:

 به نام خدا، خدای آسمان آبی روستا و دستان ترک‌خورده پیرمردها و چشمان روشن بچه‌ها؛ خدای محسن حججی که صادقانه بگوییم، وقتی در چشمانش همه آنچه انسان امروز در حسرت آن است، دیدیم، به خود بالیدیم که او هم جهادی بود و جان تازه گرفتیم.

 

به‌عنوان نماینده دانشجویان جهادی، آنان که بخت یارشان بود و در پیچ‌وخم‌های غرور آباد پرتکلف نفس عماره، خودشان را در کنار مردمی دیدند که روزگار را با سادگی و تواضع می‌گذرانند، سخن می‌گویم.

 

ابتدای سخن باید یک نکته را متذکر شوم و آن این‌که شک نداشته باشید که ما برای خودمان و فرار از همان نفسی که ذکرش رفت، به سراغ اردوهای جهادی می‌رویم، شک نداشته باشید مواجهه با خود، بزرگ‌ترین تمرین جوان پیچیده در پیله‌های روزمرگی است که او را به‌سوی روستا یا حاشیه شهرها می‌کشاند و هیچ منتی بر هیچ‌کس نیست که اگر در خلال این کشتی با نفس، کوچک‌ترین خدمتی از ما سر بزند، برخلاف سخنان واهی سیاستمداران، بازی را برد ـ برد به اتمام خواهیم رساند.

 

خدمت جهادی، بازی برد ـ برد کارآمدی نظام اسلامی است

خودسازی و خودسازی و ان‌شاءالله خدمت می‌شود بازی برد ـ برد ما در عرصه کارآمدی نظام جمهوری اسلامی اما آقایان مسؤول، مسؤولان و کارگزاران سطوح مختلف، جهادی برای شما همی می‌تواند عرصه برد ـ برد باشد، آنجا که بدون ذره‌ای تلاش شما، خروجی این اردوها، دادن مهارت‌هایی به دانشجویان کشور باشد که دانشگاه‌هایتان از آنان دریغ کردند، دانشگاه‌هایی که عمر و هزینه می‌گیرند و بیکار تحویل می‌دهند و کاش به همین بسنده کنند، ناامیدی، بی‌تحرکی و طلبکاری صرف را لابلای متون اساتید در ذهن‌های ما نگنجانند.

 

اردوهای جهادی، فاصله مضحک ما را از بطن جامعه به‌ خصوص محرومین و ولی‌نعمتان انقلاب پر می‌کند، اردوهای جهادی، تمرین تعامل دانشجویان با مسؤولان و مردم محروم کشور است، اردوهای جهادی، جوانان کشور را رصدگر، کنش‌گر و مطالبه‌گر بار می‌آورد و خدا را چه دیدید، شاید بعد از سالیان سال، مدیران 60، 70 ساله و آقازاده‌ها که راضی شدند، صندلی و پستی یا مقامی خالی ماند که می‌بایست عرصه ظهور و بروز کارآمدی نظام باشد، جهادیون از قبل این تمرین را کرده‌اند.

 

تمرین کرده‌اند تا کمی خود را به طراز انقلاب نزدیک‌تر کنند، همین جهادیونی که انگشت‌ به‌ دهان هستند از این‌همه مسجد نوساز اما خالی از مردم روستا، همین‌ها که در رصدهایشان باید دربه‌در دنبال طبیبی دوار باشند تا کنار مردم روستا «زندگی» کند و نه صرفاً برای آنان سخن بگوید آن‌هم تنها در دو ماه محرم و صفر، همان‌ها که در پی مسجدی هستند تا نمازش برپا و گره‌گشایی‌هایش برای مردم روستا دلگشا باشد.

 

سخت‌افزار ماجرا، علم کردن تیرآهن و بالا بردن آجر و بنا کردن سقفی برای خانه خدا است، دست‌مریزاد اما نرم‌افزار آن، طبیبی دوار می‌طلبد، آقایان حوزه کجایند وقتی با جوانان 20، 21 ساله‌ای مواجه می‌شویم که بدیهیات احکام و شریعت را نمی‌دانند، اگر طلبه‌های شما ابتدا به‌سان اطبائی دوار در روستاها حضور پیدا می‌کردند، آیا این خود مردم نبودند که از سر نیاز در پی علم کردن خانه‌های خدا و اجرای مراسم و مناسک دینی برمی‌آیند؟

 

پیوند خوردن دانشگاه با نیازهای واقعی مردم این‌قدر سخت است؟!

مگر توان یک گروه جهادی طی یکی دو هفته برای تعمیق باورهای دینی مردم روستا چقدر است؟ آقایان، مسؤولان، شما بگویید وقتی با باهوش‌ترین بچه‌هایی که به خاطر معلم‌هایی که آنان را کتک می‌زنند، معتاد هستند و یا به اصطلاحی ناجالب، «به روستا تبعید شده‌اند»، فراری و ناراضی از مدرسه‌اند، برخوردیم، چه کنیم؟ چه کنیم با دخترانی که فضا و عرف روستا، اجازه حضور در کلاس «سرباز معلم‌ها» را نمی‌دهد؟ از طرفی، چه کنیم و چه بگوییم بعد از خواندن آمار فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها که آموزش‌وپرورش تن به استخدام آنان نمی‌دهد؟ برایمان سؤال است که آیا واقعاً پیوند خوردن دانشگاه با نیازهای واقعی مردم این‌قدر سخت است که هیچ‌وقت عملی نمی‌شود؟

 

آیا نمی‌شود دانشکده‌های کشاورزی و دامپزشکی را با نیازهای عینی روستاییان پیوند بزنیم و به برپایی کارگاه‌ها و صنایع کوچک همت گماریم؟ چقدر فضای علمی و سیاست‌گذاری‌های آموزش عالی و حوزه‌های اقتصادی کشور به این صورت درآید.

 

شاید برایتان جالب باشد که سقف غصه فلان مسؤول در فلان بخش، برگزاری عروسی‌های ناجور و نابهنجار در فلان روستا است آن‌وقت دکل تلویزیونی جمهوری اسلامی، یارای پوشش دادن همین روستا در دو قدمی شهر مشهد ندارد، از دختران و پسران روستایی چه انتظار داریم زمانی که از بیست و اندی شبکه حوصله سر بر داخلی هم محروم‌اند و وقتشان را پای سریال‌های ترکیه‌ای ماهواره‌ای می‌گذراند؟

 

دختر و پسری که اگر پدرش چوپان باشد و به طمع معاش بیشتر بابت تپه‌های سرسبزتر آن‌طرف مرز در ترکمنستان، باید پا را از مرز فراتر بگذارد و چند سالی در کشور غریب، زندان را تحمل کند، آری، چه اهمیتی دارد؟

 

این وظیفه دینی من دانشجوی مسلمان است که مسؤولان را نقد کنم و وظیفه‌ای که حضرت آقا از من می‌خواهند، باور کنید ما همان آدم‌هایی هستیم که در مقابل بدخواهان نظام ایستاده‌ایم اما طراز نظام اسلامی بسیار بالاتر است و ما سعی می‌کنیم به آن طراز برسیم.

 

حسین نجفی، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد:

 اقدام مستکبرانه دولت آمریکا مبنی بر معرفی بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم اشغالگر و جنایتکار اسرائیل را محکوم نموده و خداوند فرمود «وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ»؛ جناب آقای علم‌الهدی، نماینده محترم مقام معظم رهبری در خراسان رضوی، بنده به نیابت از تعداد کثیری از دانشجویان که شاید به دلیل داشتن انتقاد از شما، همواره از رساندن حرف‌هایشان به حضرت‌عالی ناکام می‌مانند، گزیده‌ای از نقدهای مکرری که به شما وارد است، بیان می‌کنم.

 

گرچه خرسندیم که در ماه‌ها و روزهای منتهی به انتخابات شاهد حضور شما در دانشگاه نیستیم، اما اولاً در زمانی که رهبر جامعه در طول سال حداقل چند دیدار منسجم با دانشجویان دارند، از نماینده ایشان انتظار می‌رود که تعداد این برنامه‌ها را یک یا دو بار در سال بیشتر داشته باشند.

 

ثانیاً، دانشگاه هر شهر، مغز متفکر آن شهر است، هر اندیشمند متفکری که می‌خواهد مردم حرف‌هایش را بشنوند و حرف حسابی هم بزند، چاره‌ای جز ارتباط با دانشگاه نخواهد داشت؛ آقای علم‌الهدی، از صحبت‌های شما در نماز جمعه به‌هیچ‌وجه بوی پشتوانه دانشگاهی به مشام نمی‌رسد و این مسئله اگر اصلاح نشود در آینده مشکل‌آفرین می‌شود.

 

مسئله دیگر، بحث ارتباط شما با جوانان است، کاش همین روزها دستور بدهید یک نظرسنجی از جوانان سطح شهر انجام شود تا متوجه میزان علاقه‌مندی جوانان برای شرکت در نماز جمعه بشوید، متأسُفانه اکثر موضوعات مطرح‌شده در نماز جمعه، هیچ تناسبی با دغدغه‌های نسل جوان نداشته و همین مسئله باعث خواهد شد روزبه‌روز فاصله نسل جوان و نماز جمعه افزایش پیدا کند؛ با گذشت حدود یک سال از توصیه مقام معظم رهبری برای اهدا فرصت به دانشجویان در تربیون نماز جمعه، شاهد هستیم این تریبون در اختیار قشر خاصی از دانشجویان قرار گرفته و آن‌هم منظم و درست اجرایی نمی‌شود.

 

کنسرت، دغدغه هم‌نسلی‌های ماست!

نقد عمده، مبحثی هست که خیلی در شبکه‌های اجتماعی پیچیده و برای هم‌نسلی‌های من دغدغه شد، بحث کنسرت‌ها است؛ شما گفتید با خود کنسرت مخالف نیستم، با حواشی آن مخالف هستم؛ این حواشی در همه جامعه وجود دارد، نمی‌توان با حذف یک حلقه، از وجود آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد، آسیب‌های اجتماعی زنجیره‌ای از مسائل است که باید همه باهم حل شود، آسیب اجتماعی را در پارک، سینما و سطح شهر داریم، نمی‌شود همه این‌ها را تعطیل کرد ضمن این‌که اگر قرار است فرهنگ‌سازی شود، بیاییم تشویق و حمایت کنیم از خوانندگان و هنرمندان در عرصه موسیقی که واقعاً انقلابی دارند کار می‌کنند و در عرصه موسیقی تحولی ایجاد کرده‌اند.

 

حیفم می‌آید فردی مثل محمد اصفهانی نتواند در مشهد اجرای موسیقی داشته باشد، این‌ها ظرفیت‌های انقلاب هستند، وقتی از این‌ها استفاده نکنیم، جوان ما می‌رود سراغ خواننده غربی و زیرزمینی که در ایران می‌خواند، می‌توان گفت به عینه این تغییر سلیقه را بین دوستان خود احساس می‌کنیم.

 

مسؤولان قوه قضاییه در دانشگاه‌ها حاضر شوند

درخواست دوم این است که همه مسؤولان به‌خصوص شخص شما و مسؤولان اجرایی دولت در دانشگاه‌ها می‌آیند صحبت‌های دانشجویان را می‌شنوند اما متأسفانه هیچ‌وقت شاهد این نبودیم که مسؤولان دستگاه قضا به دانشگاه بیایند و برایشان مراسم گرفته شود و نقد شوند؛ مسؤولان دستگاه قضا باید نقد شوند و از شما درخواست داریم دانشجویان را حمایت کنید تا مستند و جرأت مندانه بتوانند مسؤولان دستگاه قضا را نقد کنند.

 

با تمام اختلاف‌نظری که با برخی دوستان دارم ولی در این کاری که بچه‌های بسیج و تشکل‌های دانشجویی دارند در سطح حاشیه شهر و روستاها انجام می‌دهند، می‌خواهم بگویم دست این بچه‌ها را می‌بوسم، واقعاً در حاشیه شهر جهاد می‌کنند، باید تشویق و حمایت کنیم از این دوستان که بتوانند این الگوی کار خود را در کشور نشر بدهند؛ آقای علم‌الهدی، شرایط حاشیه شهر مشهد، شرایط به‌شدت بدی است، دانشجویی که در دانشگاه درک نکرده باشد حاشیه شهر مشهد را، نمی‌تواند دانشجو و نخبه مؤثری شود.

 

بحث حاشیه شهر در نماز جمعه دغدغه‌تان باشد، مردمی که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند، واقعاً مظلوم هستم، حیفم می‌آید در نماز جمعه مکرراً توصیه نمی‌شود حاشیه شهر برای مردم مهم باشد و برای آنان تلاش کنند.

 

احمد میرحسینی، دبیر کل شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور: پیروزی جبهه مقاومت در سوریه و عراق را که نماد عینی و عملی پیروزی گفتمان مقاومت در مقابل دشمن در مقابل گفتمان مذاکره و سازش با دشمن هست را تبریک بگویم و از دیپلماسی انقلابی سردار سلیمانی و رشادت‌های ایشان تشکر می‌کنم.

 

بعد از این پیروزی انتظار می‌رود مسؤولان زمینه کمک‌رسانی به مردم مظلوم یمن و همچنین ادامه پیروزی‌ها و زمینه رهایی این عزیزان را از دست ظالمان زمانه فراهم کنند، در این زمینه، بسیج دانشجویی هم مطالبه جدی دارد برای کمک‌رسانی و حضور اعلام آمادگی می‌کند.

 

اخیراً شاهد بودیم رژیم صهیونیستی از سر عجز و ناتوانی و شکست‌هایی که در سیاست‌های خود و حامیان منطقه‌ای او رخ داد، بیت‌المقدس را به‌عنوان پایتخت خود انتخاب کرد که ان‌شاءالله شاهد اتفاق بین کشورهای اسلامی باشیم، بدون تردید روزی خواهد رسید که فلسطین هم آزاد خواهد شد و نماز را در بیت‌المقدس بخوانیم.

 

همان‌طور که مستحضر هستید، ماهیت روز دانشجو، گره‌خورده با استکبارستیزی است، هرچه هم عده‌ای سعی کنند چهره و وجهه دشمن و آمریکا را بزک کنند و تغییر دهند، تاریخ را نمی‌توانند تغییر دهند، رحمت خدا بر سه شهید بزرگوار 16 آذر 32، شهیدانی که با شهادت خود همیشه چراغ راه دانشجویان در این مسیر هستند.

 

خدا لعنت کند کسی را که می‌خواهد دانشجو، سیاسی نباشد!

ذات دانشجویان با سیاسی بودن و استکبارستیزی گره‌خورده، عده‌ای از مسؤولان در دانشگاه‌های کشور، دانشجوی خوب را دانشجویی معرفی می‌کنند که سیاسی نباشد، مسؤولان فراموش نکنند که رهبر انقلاب فرمودند «خدا لعنت کند دست‌ها و دستی که تلاش کرده و می‌کند دانشجوی ما را غیرسیاسی کند»؛ اخیراً شاهد بودیم که دیدارهای دانشجویی توسط مسؤولان در فضای کشور و دانشگاهی کشور شکل گرفت، از رئیس‌جمهور محترم انتظار داشتیم فضای دانشجویی‌تر و بازتری برای حضور در دانشگاه ایجاد کنند، شاهد بودیم صحبت‌های نماینده دانشجویان مربوط به یک جریان خاص سیاسی بود و سه اتحادیه بزرگ کشور از ارائه نظراتشان در این جلسه باز مانده بودند.

 

علی رقم تمام شعارهایی که در حمایت از آزادی بیان و فضای باز می‌دهند، نیاز است به انتقادات دانشجویان هم گوش کنند؛ بعضاً این‌طور حضورها در فضای دانشگاه، هزینه‌هایی به آن دانشگاه، شهر و منطقه تحمیل می‌شود.

 

حدود یک سال گذشته زلزله سفید سنگ اتفاق افتاد که می‌توان گفت تنها در استان کمک‌های مردمی و جهادی مردم بوده که به داد مردم مظلوم آن منطقه رسیده نه کمک‌های دولتی؛ ما از شما انتظار داریم نسبت به پیگیری آن موضوع و گوشزد کردن این موضوع به مسؤولان اهتمام بیشتری داشته باشید.

 

طرح تحول نظام سلامت که مطالبه تخصصی ما به‌عنوان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هست، در ظاهر طرحی بسیار خوب به نظر می‌رسید اما در مجموع، هزینه‌هایی که به سیستم نظام سلامت کشور وارد می‌شود، بیشتر از فواید آن است؛ طبق اظهارات رئیس سازمان بیمه سلامت، هزینه درمانی هر فرد در سال 96، 26 هزار تومان برآورد شده درحالی‌که هزینه بیمه سلامت به ازای هر نفر، 34 هزار تومان بوده، این تفاوت در منابع و مصارف، حدود 7 هزار میلیارد تومان کسری بودجه آورده و نتیجه آن می‌شود این‌که بیمه سلامت عدم توانایی در پرداخت هزینه‌ها پیدا می‌کند و در حال حضار بسیاری از مراکز درمانی این بیمه را نمی‌پذیرند و هزینه آن به دوش مردم منتقل می‌شود؛ از مسؤولان تقاضا داریم نسبت به این موضوع هم اهتمام بورزند.

 

 

البته این مراسم بدون حاشیه نبود، با شروع رسمی مراسم و ازدحام جمعیت پشت درهای سالن، به خواست آیت‌الله علم‌الهدی دانشجویانی که صندلی برای نشستن نداشتند، به روی سن راهنمایی شده و مراسم را از روی جایگاه دنبال کردند، این حضور باعث شد تا تریبون نیز جابجا شود تا دانشجویان بیشتری فرصت حضور در این مراسم را پیدا کنند.

 

در خلال سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی، دانشجویان پلاکاردهایی با مضامین مختلف همچون «دانشگاه نقطه تحول جامعه است»، «مخالف موسیقی نیستیم، مخالف حواشی کنسرت در حریم رضوی هستیم» و تصاویری از سردار قاسم سلیمانی در دست داشتند

 

منبع: فارس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون