تاریخ خبر: کد خبر: 9036

با حضور گسترده مسئولین و اقشار مختلف مردم صورت گرفت

تقدیر از زحمات 4 ساله سید صولت مرتضوی

آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در این مراسم پرچم حرم حضرت ابوالفضل‌علیه‌السلام را به عنوان هدیه به شهردار سابق مشهد اهدا کرد.

تقدیر از زحمات 4 ساله سید صولت مرتضوی

به گزارش «قاصدنیوز»، مراسم تقدیر از سید صولت مرتضوی شهردار سابق مشهد، شب گذشته در یکی از مناطق حاشیه شهر مشهد برگزار شد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در این مراسم پرچم حرم حضرت ابوالفضل‌علیه‌السلام را به عنوان هدیه به شهردار سابق مشهد اهدا کرد.

 

در این مراسم که به همت ستاد ساماندهی حاشیه شهر مشهد برگزار شده بود، سید مرتضی بختیاری قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، سردار نظری، فرمانده سپاه امام رضا علیه‌السلام، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، رضا شیران، نمایندگان مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام حسینی دبیر ستاد ساماندهی حاشیه شهر، جمعی از مدیران و همکاران شهردار سابق مشهد و جمعی از مردم و خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم نیز حضور داشتند.

 

آیت‌الله علم الهدی همچنین در سخنانی ضمن تشکر از اعضای ستاد ساماندهی حاشیه شهر به جهت برپایی این مراسم، گفت: در سال 94 بر حسب مراجعه مراجع عالی‌قدر تقلید به مقام معظم رهبری و گلایه و شکوه از وضعیت حاشیه شهر، ایشان به بنده امر فرمودند مساله حاشیه شهر از نظر فرهنگی باید مورد یک ساماندهی بسیار گسترده و عظیم قرار بگیرد و علی‌رغم اینکه آن روز بنده نماینده ولی فقیه در استان نبودم، استثنائا این کار به بنده محول شد.

 

وی افزود: وضعیت آن روز حاشیه شهر نیازمند یک حرکت عظیم بود با بتواند نظر رهبر انقلاب را تأمین کند. مطلب اول تأمین امنیت این بخش گسترده شهر بود و مساله دیگر عمران و آبادانی و زدودن رنگ محرومیت از قیافه حاشیه شهر مشهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی همچنین گفت: خوشبختانه در این اقدام با دو محور اقتدار همراه بودیم. اول سپاه غیور امام رضا علیه‌السلام و دوم شهرداری انقلابی و جهادی

172937

آیت‌الله علم الهدی ادامه داد: سپاه با توانمندی بسیج فداکار وارد عرصه شد و در تأمین امنیت اقداماتی شایان، سریع و قاطع انجام داد. سپاه در کنار تأمین امنیت، در ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی همچون سالن‌های ورزشی و مساجد و ... برنامه خوبی را اجرا کرد.

 

وی تصریح کرد: مساله عمران و آبادانی نیز بر عهده شهرداری بود که جناب آقای صولت مرتضوی در کنار شورای شهر این حرکت عظیم را به طور جهادی شروع کردند.

 

امام جمعه مشهد اظهار کرد: در این دو سال ساکنین این منطقه تحول را می‌بینند و ما شاهد یک منطقه آباد، آزاد و امن و امان هستیم.

 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: آقای مرتضوی در تمام فعالیت‌های عمرانی و خدمات شهری در کنار شورای شهر متدین مشهد، موفقیت‌های قابل توجهی را رقم زد. البته آنچه بیشتر اهمیت دارد اجرای دو فرمان رهبر انقلاب توسط ایشان بود. یکی مساله زائرسراهای ارزان است که رهبر انقلاب از مدت‌ها قبل تاکید کرده‌اند و فرمان داده‌اند که دستگاه‌های مسئول محلی مسکنی برای اقامت فقرا و زوار محروم تهیه کنند.

 

وی افزود: آقای مرتضوی برنامه‌ای را در تداوم برنامه «خشت‌های آسمانی» ارائه دادند و به هر استانی یک قطعه زمین با پروانه رایگان واگذار کردند تا نماینده ولی فقیه هر استان به وسیله امکانات خود آن استان برای محرومین و افرادی که توان و هزینه زیارت ندارند، یک زائرسرا بسازد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: ابتکار ایشان مورد استقبال نمایندگان ولی فقیه در سراسر کشور واقع شد و اکنون بخش عمده‌ای از این زائرسراها به اتمام رسیده است. بنده وظیفه دارم به نمایندگی از رهبر انقلاب از ایشان تشکر کنم.

 

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه گفت: دومین مساله، تأسیس ستاد ساماندهی حاشیه شهر و اقدامات برجسته و گسترده و ریشه دار در این منطقه بود. متولی اصلی این کار شهردار متدین و به تعبیر رهبر انقلاب شهردار انقلابی مشهد بودند. از این جهت هم وظیفه دارم از ایشان تقدیر و تشکر کنم.

 

وی افزود: اکنون سنگردار دیگری می‌خواهد در این سکان قرار بگیرد که امیدواریم این خط و موقعیت در شورا و شهردار آینده ادامه پیدا کند.

172952

امام جمعه مشهد در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: رسم است در مقام تقدیر هدیه قابلی تقدیم شود. ما طلبه‌ایم و اهل سکه دادن نیستیم! پرچم گنبد حضرت ابوالفضل‌علیه‌السلام را که تولیت حرم مطهر قمر بنی هاشم برای بنده فرستادند، به عنوان تقدیر و تشکر از زحمات آقای مرتضوی به ایشان هدیه می‌کنیم تا ان شا الله تمام خدماتشان در آینده مورد رضایت حضرت ابوالفضل‌علیه‌السلام قرار بگیرد.

 

مرتضوی: روحیه مستضعف نوازی آیت‌الله علم‌الهدی ما را به این مسیر هدایت کرد

 سید صولت مرتضوی شهردار سابق مشهد نیز در سخنانی اظهار کرد: برای من امروز دو احساس ایجاد شد. یک احساس خرسندی و خشنودی و دیگری احساس شرمندگی

 

وی افزود: من امروز که به عنوان یک زائر وارد شهر مقدس مشهد شدم به چشم مشتری به شهر نگاه کردم. در هر گوشه شهر زیبایی دیدم. امروز عرض می‌کنم بولوار شهید رجایی، باهنر، میامی و آوینی هیچ تفاوتی با بلوار وکیل آباد و خیابان‌های بالای شهر ندارد و این جای خرسندی است.

 

شهردار سابق مشهد ادامه داد: از سوی دیگر بسیار شرمندم که وقت شما بزرگواران را برای این کار و برای این مراسم گرفتیم. از حضور همه تشکر می‌کنم.

 

مرتضوی تصریح کرد: اگر توفیقی بوده است به لطف خداوند و عنایات حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا بوده است. اگر توفیقی بوده است به جهت رشادت‌های نماینده ولی فقیه بوده است. روحیه مستضعف نوازی ایشان ما را به صراط خدمت رسانی به محرومین هدایت کردند. از سوی دیگر، اعضای محترم شورای اسلامی شهر مشهد مقدس که از زمره پاک‌ترین شوراییان در طول تاریخ مدیریت شهری بودند و همچنین معاونان و همکاران ما در شهرداری از پشتوانه‌های اصلی ما در این مسیر بودند.

 

وی اظهار کرد: من امروز به نمایندگی از همه این دوستان ابراز می‌دارم مشهد مقدس از جمله پیشرفته‌ترین شهرها در حوزه مدیریت شهری است.

 

شهردار سابق مشهد در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر کم و کسری بوده است تقصیرش بر عهده بنده است و اگر خدمتی انجام شده است در رأس آن مدیریت، درایت و رشادت آیت الله علم الهدی بودند که ما را به این مسیر هدایت کردند.

 

حجت‌الاسلام بحرینی: خوشحالیم که ظن ما محقق شد

حجت‌الاسلام بحرینی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به نمایندگی از سایر نمایندگان مشهد، ضمن تقدیر از تلاش‌های سید صولت مرتضوی، گفت: 4 سال پیش وقتی که صحبت‌های اولیه برای انتخاب جناب مرتضوی به عنوان شهردار مشهد مطرح شد، از ایشان دعوت کردیم و در تهران با ایشان جلسه‌ای گذاشتیم.

 

وی افزود: البته ما شناختی از مدیریت جهادی ایشان در وزارت کشور داشتیم اما برای اینکه مطمئن شویم شهر ما را به خوبی و در خور احترام و شان مشهد مقدس اداره خواهند کرد از ایشان دعوت کردیم و جلسه مفصلی خدمت ایشان بودیم. همانجا این احساس به ما دست داد که ایشان شهردار نمونه‌ای برای مشهد خواهند بود.

 

بحرینی ادامه داد: امروز 4 سال از آن جلسه گذشته است و خدا را شکر می‌کنم که آن ظن ما در آن جلسه به همت تلاش‌های ایشان و تلاش‌های اعضای شورای شهر محقق شد. وقتی 4 سال گذشته را مرور می‌کنیم، این جمع بندی را داریم که ایشان را باید به حق شهردار نمونه‌ای برای شهر دانست.

 

وی در پایان تصریح کرد: البته ما دعا می‌کنیم شهردار نمونه در شهر زیاد داشته باشیم. همینجا خیر مقدم می‌گوییم به اعضای جدید شورای شهر و به شهردار جدید و آرزو می‌کنیم آنها نیز در کمال اتقان و با اخلاص و مدیریت جهادی و با استعانت لحظه به لحظه از امام‌رضاعلیه‌السلام این شهر را اداره کنند.

 

سردار نظری فرمانده سپاه امام رضا‌علیه‌السلام نیز در ادامه طی سخنانی از زحمات 4 ساله سید صولت مرتضوی در شهر مشهد تقدیر و تشکر کرد.

 

همسر شهید محمدی از شهدای مدافع حرم نیز به نمایندگی از خانواده‌های شهدا و ایثارگر از مجاهدت‌های 4 ساله سید صولت مرتضوی تقدیر و تشکر کرد.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون