تاریخ خبر: کد خبر: 2243

وهابیت به دنبال مبدل کردن حاشیه شهر مشهد به بستر ضدولایت است

امام جمعه مشهد گفت: حاشیه شهر باید حسینیه مشهد بشود، در تمام استان، حاشیه شهر مشهد باید به عنوان کانون حرکات ولایی استان شناخته شود، جرقه این کار عید غدیر امسال است؛ بعد دهه محرم است و بعد هم ادامه خواهد داشت.

وهابیت به دنبال مبدل کردن حاشیه شهر مشهد به بستر ضدولایت است

به گزارش قاصدنیوز، آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد صبح امروز در دیدار با اعضای بنیاد بین المللی غدیر گفت: موقعیت حاشیه شهر به خاطر بافت خاص اجتماعی و جریان هجرتی که مسئله حاشیه شهر را در بر گرفته و به واسطه فاصله ای که از مدیریت شهری داشته، عوارضی پیدا کرده، این عوارض یک ضایعات و مشکلات فرهنگی را در شهر و کشور ایجاد کرده است، از همه بدتر این که حاشیه شهر هدف فعالیت های دشمنان اسلام شده است.

 

وی گفت: در سفر اخیری که مقام معظم رهبری به مشهد داشتند، فرمودند برای سامان دهی فرهنگی حاشیه شهر برنامه ریزی کنید و سایر برنامه ها در شعاع سامان دهی فرهنگی باید حل شود؛ تا مسائل فرهنگی حاشیه شهر را اصلاح نکنیم، دیگر جنبه های این موضوع قابل حل نیست.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: حسب الامر فرمایش مقام معظم رهبری، ستادی تشکیل شد که کار این ستاد، سامان دهی فرهنگی حاشیه شهر با  مسئولیت نهادهای فرهنگی شهر از جمله سازمان تبلیغات، امور مساجد و مرکز مدیریت حوزه علمیه است.

 

وی گفت: تکیه ما در مجموعه این سامان دهی فرهنگی شما هستید، مساجد را شما آباد می کنید، هیأت را شما تشکیل می دهید؛ باید در سایه این مدیریت ها، فعالیت ها نیز سامان دهی شود، حرکت های قوی تر و حساب شده تری صورت گیرد.

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: فعالیت ها به وسیله شما مردم انجام می شود، حاشیه شهر از یک قشر متدین با احساس و ولایتمدار برخوردار است؛ این نیروی کمی نیست؛ شما بخش عظیمی از نیروهای فرهنگی جامعه هستد، این همه نیرو برای فعالیت های فرهنگی در حاشیه شهر جوابگو است و با همت و قدرت شما این امر قابل اصلاح است.

 

وی افزود: از ابتدا بار اسلام بر دوش قشر مستضعف بوده است؛ هیچ گاه بار اسلام بر دوش افراد مرفه نبوده است؛ زمانی که روسای قبایل به پیغمبر اکرم(صلی الله علیه وآله ) پیشنهاد کردند که یاوران پیغمبر(صلی الله علیه وآله) باشند و شرط آن را دور کردن مستضعفین اعلام کردند، ایشان نپذیرفتند و در این مورد آیه قرآن نازل شد با این مفهوم که دنبال کسی که دنبال پول و ثروت و افراط در زندگی است نرو؛ پیغمبر(صلی الله علیه وآله) فرمود من با شما زنده ام و با شما می میرم.

 

آیت الله علم الهدی گفت: عده ای جریانات از داخل و بیرون شهر به این نتیجه رسیده اند که حاشیه شهر یک منطقه بی سامان و مدیریت نشده است و می خواهند به یک جریان ضد ولایی تبدیل کنند.

 

وی افزود: از آن طرف هم عوامل استکباری و جاسوسی انگلیس عده ای را تحریک کرده اند به اسم اهل بیت(علیه السلام) شروع به سنی ستیزی کنند و بستری را برای حضور وهابیت فراهم کنند، تا کسی جرأت نکند به اینجا نزدیک شود، مقابله با این جریان کار دستگاه امنیتی و اطلاعاتی نظام نیست؛ این کار شماست.

 

امام جمعه مشهد اظهار داشت: شروع کار هم عید غدیر امسال است، غدیر امسال غدیر عادی نیست، باید جرقه ای ایجاد کنیم که دشمنان نظام و اسلام از حاشیه شهر ناامید شوند، این کاری نیست که مخصوص شیعه باشند، اهل سنت نیز محب اهل بیت(علیه السلام) هستند.

 

وی افزود: در برخی ایستگاه های صلواتی جاده سرخس، برادران و خواهران اهل سنت نذوراتی آورده بودند و ایستگاه ها را اداره می کردند؛ اهل سنت محب اهل بیت(علیه السلام) هستند؛ اینان را هم مشارکت دهید در شعائر اهل بیت تا دشمن بداند نمی تواند شیعه بودن و سنی مذهب بودن را بوته اختلاف قرار دهد و این مسئله روشن باشد که حاشیه شهر با تمام مشکلات، پایگاه امیر المؤمنین و حضرت زهرا(سلام الله علیها) است.

 

امام جمعه مشهد گفت: حاشیه شهر باید حسینیه مشهد بشود، در تمام استان، حاشیه شهر مشهد باید به عنوان کانون حرکات ولایی استان شناخته شود، جرقه این کار عید غدیر امسال است؛ بعد دهه محرم است و بعد هم ادامه خواهد داشت.

 

وی افزود: بناست چندین حوزه علیمه ساخته شود که مسیر ایاب و ذهاب علما باشد، بین صد تا صد و پنجاه مسجد باید ساخته و تجهیز شود؛ صد پایگاه بسیج به وسیله سپاه امام رضا(علیه السلام) ساخته شده و بناست 130 پایگاه دیگر نیز ساخته شود.

 

امام جمعه مشهد اظهار داشت: حدود صد پایگاه ورزشی، زمین، سالن و استخر بناست به وجود بیاید تا بسیجیان سراسر مشهد از این امکانات استفاده کنند، 32 مجموعه آماده است و 30 مجموعه تا پایان آذر آماده می شود؛ 6 استخر آماده شده برای بسیجیان که اینجا متمرکز شوند.

 

وی افزود: این به آن معنا نیست که کار فرهنگی را ستاد باید انجام دهد، مسجد و پایگاه بسیج به شما سپرده می شود و کار فرهنگی نیز به عهده شماست.

 

وی افزود: قصد ما اعتلای کلمه الله در دنیا و خنثی کردن دشمنی دشمانان پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) است.

 

منبع: شبستان

کلمات کلیدی

  • 0 0

    لطفا به عمران و آبادی حاشیه شهر نیز توجه نمایید/

ارسال نظر

تریبون