تاریخ خبر: کد خبر: 9149

کهف الحسن؛ تشکلی جهادی در دل حاشیه شهر مشهد

شریفی به فعالیت کارگروه اشتغال اشاره کرد و افزود: کارگروه اشتغال در حوزه چرم واقع در منطقه شهید رجایی بیش از 1500 شغل برای بانوان بدسرپرست و بی‌سرپرست ایجاد ایجاد کرده است.

به گزارش قاصدنیوز، مجموعه فرهنگی "کهف الحسن" با هدف تربیت کادر نیروی زبده و انقلابی جهت اقدامات فرهنگی، سیاسی، خدماتی و اقتصاد مقاومتی تشکیل شد.

این مجموعه مردمی از سال 72 با عنوان هیئت انصارالمهدی ایجاد و از سال 92 با ایجاد بستر تشکیلاتی و شبکه‌ای با عنوان کهف‌الحسن ادامه راه داد.

حجت‌الاسلام علی‌محبت شریفی مدیر مجموعه فرهنگی کهف‌الحسن(ع) در تشریح این مجموعه بیان داشت: یکی از دلایل انتخاب این عنوان روی مجموعه این بود که امام حسن(ع) شهید جنگ نرم بودند و ما نیز در شرایطی قرار داریم که دشمن وارد جنگ نرم با ما شده است؛ لذا این مجموعه با اقدامات فرهنگی خود درصدد است تا در مقابل جنگ نرم ایستادگی کند.

وی افزود: این مجموعه از 4 گردان فرهنگی تربیتی ام‌البنین، ربابیون، عماد مغنیه و الحدید تشکیل شده است و متشکل از 14 کارگروه از جمله کارگروه طب اسلامی، خانواده، افق جهانی، رسانه جهادی،هیئت، مستضعفین، ورزشی، دانش‌آموزی، زیارت، احلی من العسل و اربعین  است که عمده فعالیت این کارگروه‌ها در گذشته اجتماعی و در چند سال اخیر به‌دلیل مشکلات اقتصادی بیشتر خدماتی است؛ به‌طوری‌که در حال حاضر 70درصد کار ما خدماتی و 30درصد اجتماعی است.

شریفی خاطرنشان کرد: مجموعه ما در حاشیه شهر مشهد و در شهرک شهید رجایی مستقر است و چند شعبه هم در نقاط دیگر مشهد هستند.

وی بیان داشت: مجموعه فرهنگی کهف‌الحسن(ع) علاوه بر فعالیت خدماتی و اجتماعی در استان خراسان رضوی اقدامات فراستانی و فراکشوری هم دارد؛ به‌عنوان مثال گردان عماد مغنیه اقدامات تربیتی، فرهنگی و سیاسی در کشورهایی چون عراق انجام می‌دهد و یکی از کارگروه‌های مجموعه با عنوان کارگروه افق جهانی برای فعالیت در حوزه فرهنگی و سیاسی بایستی مسلط به زبان دوم هم باشند.

مدیر مجموعه فرهنگی کهف‌الحسن (ع) ادامه داد: کارگروه الحدید که یکی از 14 کارگروه مجموعه ماست حوزه فعالیتش تحلیل اخبار جهان است.

وی به فعالیت کارگروه اشتغال اشاره کرد و افزود: کارگروه اشتغال در حوزه چرم واقع در منطقه شهید رجایی بیش از 1500 شغل برای بانوان بدسرپرست و بی‌سرپرست ایجاد ایجاد کرده است.

شریفی به اجرایی کردن طرح «به‌حساب حاج قاسم»  با هدف پرداخت قبوض آب و برق و گاز نیازمندان در مناطق کم‌برخوردار مشهد، توسط اعضای گردان عماد مغنیه این مجموعه مردمی اشاره کرد و  افزود: این طرح از تاریخ 9 آذر آغاز شده است و تا سالروز شهادت سردار سلیمانی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این طرح تاکنون مبلغ 25میلیون تومان هزینه شده است و تا سقف 200هزار تومان برای هر خانواده تسویه می‌شود.

مدیر مجموعه فرهنگی کهف الحسن(ع) از توزیع 1313 بسته معیستی بین نیازمندان در حاشیه شهر مشهد در سالروز ولادت حضرت زینب (س) خبر داد./ تسنیم

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون