تاریخ خبر: کد خبر: 9131

روایت تولیت آستان‌قدس از توصیه رهبر انقلاب

کار فرهنگی و معرفت افزایی؛ اولویت آستان قدس رضوی/ نگاه آماری و کمّی آفت کار فرهنگی است

رهبر معظم انقلاب به بنده فرمودند: اگر شما هر سال 5 میلیون نفر را بتوانید جذب کنید و با آنها ارتباط فرهنگی برقرار کنید، بعد از چند سال بر کل کشور تاثیر گذاشته اید.

کار فرهنگی و معرفت افزایی؛ اولویت آستان قدس رضوی/ نگاه آماری و کمّی آفت کار فرهنگی است

به گزارش قاصدنیوز، حجت الاسلام مروی در دیدار با جمعی از نویسندگان و مؤلفان کتب رضوی که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد گفت:

 

  • از نظر ساخت و ساز و توسعه رواق‌ها و صحن‌های حرم مطهر رضوی در دوران مرحوم آیت الله واعظ #طبسی، کارهای بسیار خوب، ارزشمند و فاخری صورت گرفته است، به طوری که در حال حاضر ما از این حیث هیچ کمبود و مشکلی نداریم.
  • یکسری خدمات اجتماعی مانند رسیدگی به محرومان در دوران تولیت برادر عزیزمان جناب آقای #رئیسی انجام شد که الحمدالله به برکت حضور هر چند کوتاه ایشان در جایگاه تولیت آستان قدس رضوی کارهای بسیار خوب، ارزشمند و ماندگاری انجام و فضاهای جدیدی ایجاد شد که جایش در آستان قدس رضوی خالی بود.
  • در جلسه‌ای که برای مفتخر شدن به لباس خدمت در آستان قدس رضوی خدمت مقام معظم رهبری بودم، ایشان فرمودند «در مسائل فرهنگی بسیار کار کنید و مسائل فرهنگی را جدی بگیرید» و سپس از من پرسیدند «سالانه چه تعداد زائر به مشهد مشرف می‌شود؟» عرض کردم «براساس گفته‌ها حدود 30 میلیون نفر» معظم‌له فرمودند «ما نمی‌گوییم با تمام 30 میلیون نفر ارتباط برقرار کنید، ولی لااقل با 5 میلیون نفر از آن‌ها ارتباط بگیرید، اگر شما هر سال 5 میلیون نفر را بتوانید جذب کنید و با آنها ارتباط فرهنگی برقرار کنید، بعد از چند سال بر کل کشور تاثیر گذاشته اید.» این توصیه مقام معظم رهبری به بنده بوده است که باید حتما به آن توجه کنیم و بتوانیم پاسخگوی مطالبه ایشان باشیم.
  • در حوزه فرهنگ به هیچ عنوان به کمیت، آمار، اعداد و ارقام توجه نداریم، افتخار ما این نیست که بگوییم در سال چه تعداد کتاب چاپ کرده‌ایم، اگر شده در طول سال تنها یک کتاب چاپ کنیم، اما آن کتاب، کتابی فاخر، مخاطب پسند و تأثیرگذار باشد، همان یک کتاب برای ما قابل قبول و افتخار است.
  • در حوزه اقدامات فرهنگی تنها به دنبال انجام کارهای #فاخر و ارزشمند هستیم. برای تحقق این مهم به میزان توان و به حد مقدورات حاضر به #هزینه هستیم.
  • هدف اصلی آستان قدس رضوی کار #فرهنگی و بالا بردن معرفت دینی زائران است، ما این سخن امام رضا(ع) که می‌‍‌فرمایند «رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا» را شعار و هدف خود قرار داده‌ایم و برای دستیابی به این هدف دست نیاز خود به سوی شما اهالی فرهنگ، اندیشه، هنر و قلم دراز می‌کنیم.
  • آیا بعد از 1200 سال زمان آن فرا نرسیده ما شیعیان به این فرمایش امام بپردازیم؟ به ویژه اکنون که به برکت وجود مقدس جمهوری اسلامی بستر تحقق آن فراهم شده است.
  • میانگین حضور زائران در حرم مطهر حدود 2 ساعت است، پس از آن ما برای زائران هیچ برنامه‌ای نداریم که معمولا اوقات آن¬ها با حضور در مراکز تفریحی و مراکز خرید پر می‌شود. به میزان توان و امکانات تلاش داریم تدارکات لازم را برای اندیشمندان و صاحب نظران حوزه فرهنگ فراهم آوریم.

 

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون