تاریخ خبر: کد خبر: 9099

حجت الاسلام رضایی طهرانی در مراسم ترحیم طلبه مجاهد و مظلوم مشهدی:

خون شهید تولایی دست پلید دشمنان را رو خواهد کرد/ او با احدی خصومت شخصی نداشت

به گزارش «قاصدنیوز» از مشهدمقدس، مراسم ترحیم طلبه مظلوم حجت‌الاسلام محمد تولایی صبح امروز در محل مدرسه علمیه نورالرضا علیه‌السلام مشهدمقدس از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و این مدرسه با حضور مردم، طلاب و جمعی از مسئولان برگزار شد.

 

در این مراسم که آیت‌الله سید محمدصادق حسینی طهرانی، حجت‌الاسلام سیدمصباح عاملی (رئیس مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان)، نمایندگانی از دفاتر مراجع عظام آیات سیستانی، جوادی آملی و وحید خراسانی، سردار امیری مقدم( جانشین معاونت عملیات ناجا)، حجت‌الاسلام نظافت یزدی و رئیس شورای شهر مشهد حاضر بودند، حجت‌الاسلام محمد رضایی طهرانی استاد حوزه و دانشگاه، در سخنانی ضمن اشاره به اینکه شخص ضارب فردی حرفه‌ای و با ضربه‌ای حساب شده و دقیق ایشان را به شهادت می‌رساند، خاطرنشان کرد: شهید تولایی که در روزهای اول به هوش بوده است می‌گوید من اول فکر کردم ضربه‌ای مختصر بر سینه‌ام خورد ولی بعد از آن دیدم همه لباسم خونی است، لذا این‌گونه است که این شهید می‌شود شهید خونین‌بالی که راهگشاست.

 

حجت‌الاسلام رضایی طهرانی با رد فرضیه شخصی بودن این ماجرا، تأکید کرد: جرم او آن بود که لباس پیغمبر به تن داشت و او با احدی دعوا و خصومت شخصی نداشت، لکن دشمن قلب او را مانند قلب اربابش اباعبدالله علیه‌السلام مورد هجوم و تیغ تیز قرار می‌دهد و روزی که متعلق به علی‌اکبر علیه‌السلام است پر می‌کشد و در حرم اربابش علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام طواف می‌کند و روز تاسوعا به خاک سپرده و شب عاشورا شب اول قبر او می‌شود  که این واقعاً استجابت دعای «یالیتنی کنت معکم فافوز فوزا عظیما» است که چقدر عالی رقم می‌خورد.

آیت الله سید محمدصادق حسینی طهرانی

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: ما ضمن قدردانی از مسئولین محترمی که پیگیر این پرونده بوده‌اند خصوصاً مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان،  به این بزرگواران گفته‌ایم بحران اقتصادی را می‌توان مدیریت کرد ولی اگر بحران، امنیتی شد دیگر شیخ و شاب نمی‌شناسد.

 

وی افزود: نباید از خون این شهید ساده گذشت و البته این وعده الهی حق است که می‌فرماید  وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیِّهِ سُلْطَانًا  که ان شاء الله این سلطه الهی «من حیث لایحتسب» می‌درخشد و دست پلید دشمن را رو می‌کند.

 

رضایی طهرانی خاطرنشان کرد: شهید تولایی به‌حق یک شیخ شوریده‌حال و عاشق شیدا بود و در درس و ادب و فضیلت و سلوک الی الله همتی بلند داشت، خاطرنشان کرد: این طلبه آن‌قدر پشتکار و اخلاص داشت که در طی یکسال موفق شده بود 25 جزء قرآن کریم را حفظ کند و بعد از شهادتش معلوم شد در کنج حیاط خانه استیجاری‌اش در یک انبار بسیار کوچک، محلی برای تهجدهای شبانه به‌صورت مخفیانه درست کرده بوده است.

مدرسه علمیه نورالرضا مشهد

این سخنران مذهبی با تأکید بر اینکه حجت‌الاسلام تولایی از طلابی فعال فرهنگی و تبلیغی برای تربیت نفوس بود، اضافه کرد: حادثه شهادت ایشان دقیقه بعد از جلسه هماهنگی و تبیین گروه تبلیغی ماه محرم بوده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم همچنان که تلاش‌های مسئولین حوزه نتیجه‌بخش بوده است و در سطح بالاتر حضور همه دفاتر مراجع و مسئولین نظامی و انتظامی و قضایی کشور در مراسم ایشان نشان‌دهنده این است که عزمی جامع برای پیگیری این امر خطیر یعنی هدر نشدن خون این عزیز بلکه باز شدن راه برای حل بسیاری از بحران‌ها ان‌شاءالله که خون این شهید خاصه این برکت الهی خود را دارد.

شهید محمد تولایی

رضایی طهرانی همچنین ابراز امیدواری کرد تا در این ده نزدیک کتابخانه یا مدرسه یا خیابانی را به نام این شهید عزیز نام‌گذاری کنند تا راه و رسم و خط سیر شهادت گم و کمرنگ نشود.

 

نقاشی شهید محمد تولایی

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون