تاریخ خبر: کد خبر: 8436

بررسی 4 تخلف درون تشکیلاتی یک تشکل سیاسی/

انتخاب اخیر جبهه پیروان خراسان رضوی فاقد وجاهت قانونی است

اخبار رسیده از داخل جلسه حکایت از آن دارد که رای گیری برای تعیین ریاست جبهه پیروان خط امام و رهبری با کارشکنی عده ای دچار اشکال شد و نمایندگان رسمی 8 تشکل جلسه را به نشانه اعتراض ترک کردند.

انتخاب اخیر جبهه پیروان خراسان رضوی فاقد وجاهت قانونی است

به گزارش«قاصدنیوز»، جلسه شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری خراسان رضوی در تاریخ 27 شهریور با موضوع انتخاب هیئت رئیسه جبهه با حضور 17 تشکل از مجموع 19 تشکل عضو برگزار شد.

 

اخبار رسیده از داخل جلسه حکایت از آن دارد که رای گیری برای تعیین ریاست جبهه پیروان خط امام و رهبری با کارشکنی عده ای دچار اشکال شد و نمایندگان رسمی 8 تشکل جلسه را به نشانه اعتراض ترک کردند.

 

یکی از مطلعین در این رابطه به «قاصدنیوز» گفت: از این اتفاق، ساعتی نگذشته بود که از طریق شبکه های مجازی خبری مبنی بر تعیین تکلیف رئیس جبهه منتشر شد. این در حالی است که عده ای از باقی ماندگان در جلسه فرصت را غنیمت شمردند و با زیر پاگزاردن چندین بند اساسنامه جبهه پیروان خط امام و رهبری به صورت کاملا غیر قانونی، خبری را منتشر کردند که ریاست جبهه ابقا شده است.

 

قابل ذکر است مطابق بررسی ها و بر اساس اساسنامه جبهه پیروان خط امام و رهبری خراسان رضوی، موارد زیر به عنوان تخلف صورت پذیرفته است که طبیعتاً انتخابات اخیر این جبهه را ابطال خواهد کرد.

 

1. با توجه به اینکه طبق بند 13اساسنامه جلسات شورای مرکزی با حضور حداقل دو سوم اعضا رسمیت می یابد.

با توجه به خروج نمایندگان رسمی 8 تشکل از جلسه شورای مرکزی جلسه فاقد رسمیت بوده است و در نتیجه برگزاری هر گونه رای گیری و تصویب هر مصوبه ای خلاف قانون است.

 

2. باز بر اساس همان بند 13 انتخاب ریاست جبهه (هماند سایر مصوبات) با حداقل 50درصد +1 رای از مجموع ارای کل اعضا (و نه حاضران در جلسه) امکان پذیر است. با توجه به عدم حضور 10تشکل در جلسه و طبیعتا عدم موافقت ایشان با این رای گیری و فرد انتخاب شده، انتخاب ایشان غیر قانونی‌ است.

 

3. از آنجا که فرایند انتخابات هیئت رئیسه از بیش 1 ماه پیش با ثبت نام نامزدها شروع شده است و مهلت ثبت نام نامزدها بیش از 3 هفته پیش به اتمام رسیده است و جناب آقای بنی هاشمی برای ریاست جبهه اصلاً نامزد نشده اند، که بخواهند در رای گیری به عنوان ریاست جبهه انتخاب شوند.

 

4. فرایند اجرا شده برای ابقای جناب مهندس بنی هاشمی مبتنی بر هیچ بند و اصلی از اساسنامه نیست و در هیچ قسمتی از اساسنامه این چنین راهی برای ابقای هیئت رئیسه ذکر نشده است. بلکه عده ای با اتخاذ چنین روشی به صورت خلق الساعه تصمیم بر نقض کامل اساسنامه گرفته اند.

 

بر این اساس خبر منتشر شده درباره ابقای رئیس جبهه پیروان امام و رهبری خراسان رضوی فاقد وجاهت قانونی است.

 

به نظر می‌رسد این تشکل سیاسی که با نام اصولگرایی فعالیت می کند اما کنش و واکنش‌هایی با جنس دیگر را از خود نشان داده است، پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی مشهدمقدس و با توجه به سپهر سیاسی استان، دچار بحران شده است.

کلمات کلیدی

  • 0 0

    صحبت بین الصلاتین حجت الاسلام راجی
    http://www.manbarak.ir/4855

ارسال نظر

تریبون