تاریخ خبر: کد خبر: 7840

اعتراض اعضای جبهه پیروان خراسان به حرکت وحدت‌شکنانه این جریان

نماینده جامعه زینب(س) با اشاره به اینکه ما با آنچه که وحدت اصولگرایان را برهم بزند، مخالف هستیم، گفت: شورای ائتلاف اصولگرایان خراسان رضوی متشکل از چند جریان مهم اصولگرایی است و پیروان نباید لیستی جدا از لیست شورای ائتلاف ارائه می‌داد.

اعتراض اعضای جبهه پیروان خراسان به حرکت وحدت‌شکنانه این جریان

به گزارش«قاصدنیوز»، در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی، تشکیل شورای ائتلاف اصولگرایان در کشور و به دنبال آن تشکیل ائتلافی مشابه در خراسان رضوی، آغازگر روند جدیدی از وحدت میان احزاب و تشکل‌های اصولگرا بود.

 

یکی از مهم‌ترین و شاید اصلی‌ترین نقش این ائتلاف، ارائه لیست انتخاباتی با تأکید بر حفظ وحدت در میان جریان‌ اصولگرا بود اما پس از ارائه لیست انتخاباتی شورای ائتلاف اصولگرایان در خراسان رضوی، جبهه پیروان خط امام و رهبری به عنوان یکی از قدیمی‌ترین جریان‌های اصولگرا با این لیست مخالفت کرده و اقدام به ارائه لیستی جداگانه در حوزه انتخابیه مشهد و کلات کرد.

 

 پنج تشکل از 18 تشکل حاضر در جلسه رأی‌گیری این جبهه، با ارائه لیست جداگانه مخالفت کرده و از نظر شورای ائتلاف حمایت کردند.

 

* پیروان در کمال ناباوری به امضای خود پایبند نماند

در همین رابطه، عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با بیان اینکه ما از ابتدای تشکیل جلسات جبهه پیروان قائل به وحدت اصولگرایی بودیم، اظهار کرد: ما همواره بر این موضوع تأکید داشتیم که نمایندگان جبهه پیروان در شورای ائتلاف به یک لیست مشترک رسیده تا اصولگرایان در استان بتوانند موفق باشند.

 

علیرضا جوان ادامه داد: دوستان ما در جبهه پیروان لیست شورای ائتلاف اصولگرایان استان را امضا کردند اما سپس و در کمال ناباوری به امضای خود پایبند نبوده و تصمیم گرفتند لیست جدا ارائه دهند.

 

وی با تأکید بر اینکه ما با ارائه لیست جداگانه از شورای ائتلاف مخالف بودیم و هستیم، گفت: تا قبل از رأی‌گیری دوستان در جبهه، ما با ارائه لیست مجزا مخالف بودیم اما دوستان اقدام به رأی‌گیری کردند و بنده هم به نشانه اعتراض در این جلسه رأی‌گیری شرکت نکردم.

 

نماینده انجمن اسلامی پزشکان شاخه خراسان رضوی تأکید کرد: این انجمن از لیست شورای ائتلاف اصولگرایان استان حمایت می‌کند و از همه دوستداران جبهه اصولگرایی نیز می‌خواهیم به سمت وحدت بروند تا جبهه اصولگرایی بیش از این متضرر نشود.

 

* جبهه پیروان سهم‌خواهی کرد

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در جبهه پیروان هم در گفت‌وگو با فارس درباره علت مخالف این انجمن با ارائه لیست جدا از سوی جبهه پیروان اظهار کرد: وقتی تشکلی همانند جبهه پیروان با این عقبه سیاسی و اجتماعی، پای لیست ائتلاف را امضا می‌کند اما سپس به تعهد خود پایبند نمی‌ماند، اصلاً معنای خوبی ندارد.

 

علی ناصری با بیان اینکه خروج جبهه پیروان برخلاف عهدش با جریان اصولگرایی است، گفت: ما قطعاً با ارائه لیست جداگانه از سوی جبهه پیروان مخالف بودیم و در این رأی‌گیری نیز شرکت نکردیم.

 

وی ادامه داد: برخی از دوستان در جبهه پیروان می‌گویند ما لیست شورای ائتلاف استان را قبول نداریم اما این حرف و رفتار رسماً سهم‌خواهی است.

 

 دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: بر جریان اصولگرایی واجب بود که ائتلاف را برهم نزنند و به وحدت احترام بگذارند اما برخی از اعضای جبهه پیروان استان حتی به قول و تعهد خود هم پایبند نبودند.

 

ناصری با بیان اینکه لیست شورای ائتلاف استان شورای ائتلاف اصولگرایان کشور ارائه شده است، اظهار کرد: دوستان ما در جبهه پیروان اگر اختلافی با این لیست داشته و با آن مخالف بودند، باید پیش از رأی‌گیری این مخالفت خود را اعلام می‌کردند زیرا در شرایط فعلی، تبعیت از لیست ائتلاف یک امر ضروری بود.

 

وی افزود: جبهه پیروان تلاش کرد با هزینه کردن از نماینده ولی فقیه در استان، بازی اصولگرایی را برهم بزند.

 

* باید به وحدت تمکین کنیم

نماینده جامعه زینب در جبهه پیروان هم در این باره در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه در این موقعیت حساس فضای سیاسی، تأکید بر وحدت امری ضروری است، اظهار کرد: ما به عنوان جامعه زنان معتقد هستیم که باید حول فرمایشات رهبر معظم انقلاب براساس وحدت عمل کنیم.

 

معصومه صاحب‌جمعی ادامه داد: وقتی رهبر معظم انقلاب از وحدت به عنوان یک تکلیف یاد کرده‌اند، ما هم باید به وحدت به عنوان یک اصل اساسی تمکین کنیم.

 

وی با بیان اینکه ما به اصل وحدت و حضور پررنگ در انتخابات اعتقاد راسخ داریم، گفت: ارائه لیست جداگانه توسط جبهه پیروان کار درستی نبود.

 

قائم مقام جامعه زینب(س) افزود: ما نباید مطامع شخصی، لابی‌گری‌ها و دوست‌بازی‌ها را وارد فعالیت‌های سیاسی کنیم تا زمینه آسیب رسیدن به جریان اصولگرایی فراهم نشود و تلاش کنیم تا فعالیت‌ها بر اساس اصل وحدت باشد.

 

صاحب‌جمعی با اشاره به اینکه ما با آنچه که وحدت اصولگرایان را برهم بزند، مخالف هستیم، گفت: شورای ائتلاف اصولگرایان خراسان رضوی متشکل از چند جریان مهم اصولگرایی است و پیروان نباید لیستی جدا از لیست شورای ائتلاف ارائه می‌داد.

 

* مگر قرار بود شورای ائتلاف به کسی حق و سهم بدهد؟

نماینده جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جبهه پیروان خراسان رضوی نیز با بیان اینکه ما از همان ابتدا با جبهه اختلاف نظر داشتیم، اظهار کرد: برخی از اعضا از همان ابتدا قائل به وحدت نبوده و به این موضوع اعتقادی نداشتند.

 

علی عرب ادامه داد: تا همین یک ماه پیش، نظر تشکل‌های جبهه با وحدت بود اما رئیس جبهه چنین نظری نداشت اما سپس این اصل را پذیرفت و همه متحد شدند.

 

وی افزود: از جلسات شورای ائتلاف خبر می‌رسید که نمایندگان جبهه پیروان در شورا افرادی را به عنوان خط قرمز خود معرفی کرده و می‌گفتند این افراد سهم جبهه پیروان در شورای ائتلاف است.

 

نماینده جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به ارائه لیست جدا از شورای ائتلاف اصولگرایان استان توسط جبهه پیروان استان گفت: متأسفانه جبهه پیروان پس از ارائه لیست شورای ائتلاف، اقدام به ارائه لیست جدا کرد و ما به دوستان گفتیم شما اگر ائتلاف را قبول نداشتید، پس چرا لیست ائتلاف را امضا کردید؟

 

عرب بیان کرد: مگر قرار بود شورای ائتلاف به کسی حق و سهم بدهد که برخی از دوستان ما برای سهم‌خواهی تلاش کردند و گفتند حق ما ضایع شده است؟

 

منبع: فارس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون