تاریخ خبر: کد خبر: 7853

سندی مکتوب از وحدت شکنی جبهه پیروان خراسان/

چرا باید به کسانی اعتماد کرد که تعهدنامه مکتوب خود را هم زیر پا گذاشته‌اند؟+لیست کاندیداها

در این صورت جلسه امضا شده ائتلاف اصولگرایان مشهد به تاریخ 16 بهمن ماه جاری، رسما متعهد شده‌اند "تحت هیچ شرایطی از همراهی با ائتلاف اصولگرایان کنار نکشند" این افراد همچنین متعهد شده‌اند هیچگونه رفیق بازی، باند بازی و سهم خواهی نداشته باشند و بر اساس شاخص ها عمل کنند. در عین حال برخلاف ادعای مطرح شده مبنی بر لزوم تایید گرفتن لیست از آیت الله واعظ ظبسی و علم الهدی، هیچ اشاره ای در این میثاق نامه به این ادعای واهی نشده است.

چرا باید به کسانی اعتماد کرد که تعهدنامه مکتوب خود را هم زیر پا گذاشته‌اند؟+لیست کاندیداها

به گزارش«قاصدنیوز» ، به تازگی سندی توسط پایگاه خبری «صبح توس» منتشر شده است که نشان می دهد وابستگان سیاسی یک نهاد فرهنگی معنوی مشهد بر خلاف قول و امضای انجام شده در جلسه شورای ائتلاف اصولگرایان در مشهد عمل کرده و صراحتا نقض عهد کرده‌اند.

 

در این صورت جلسه امضا شده ائتلاف اصولگرایان مشهد به تاریخ 16 بهمن ماه جاری، امضا کنندگان میثاق نامه که نمایندگان رسمی "جبهه پیروان"، "جبهه پایداری"، "متفا"، "جمعیت رهپویان" و "جمعیت ایثارگران" هستند، رسما متعهد شده‌اند "تحت هیچ شرایطی  از همراهی با ائتلاف اصولگرایان کنار نکشند" این افراد همچنین متعهد شده‌اند هیچگونه رفیق بازی، باند بازی و سهم خواهی نداشته باشند و بر اساس شاخص ها عمل کنند.

 

در عین حال برخلاف ادعای مطرح شده مبنی بر لزوم تایید گرفتن لیست از آیت الله واعظ طبسی و آیت الله علم الهدی، هیچ اشاره ای در این میثاق نامه به این ادعای واهی نشده است.

 

پس از امضای این میثاق‌نامه، شورای ائتلاف پس از چند روز بحث و بررسی به جمع‌بندی می‌رسد و بین کاندیداهای مختلف رای گیری و در نهایت بر اساس رای افراد حاضر پنج کاندیدای نهایی را طی صورتجلسه‌ای جمع بندی می‌نماید، این صورتجلسه به تاریخ 21 بهمن ماه به امضای تمامی افراد می رسد. اما پس از این جلسه جبهه پیروان که نمایندگان رسمی آن، میثاق نامه و صورتجلسه نهایی را امضا کرده‌اند بر خلاف قول و قرار و تعهدنامه مکتوب خود اقدام به انتشار لیست دیگری می‌کنند، این موضوع در حالی است که جبهه پیروان در شهر مشهد انتصاب مشخصی به یک نهاد فرهنگی معنوی بزرگ شهر دارد و ترجمه و تحلیل غیرقابل خدشه این وحدت شکنی آشکار آنهم در شرایط حساس کنونی، بسیار معنی دار است و مسئولیت کامل شکستی که ممکن است در پی این وحدت شکنی اتفاق افتد را متوجه این گروه سیاسی می‌کند.

 

 

 رهبر معظم انقلاب چندی قبل در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور پیرامون رعایت حق‌النّاس در فهرست‌های انتخاباتی فرمودند:«یک مسئله‌ی دیگر، رعایت حق در سیاهه‌های پیشنهادی است؛ این سیاهه‌هایی که پیشنهاد می‌کنند، فهرست‌هایی که برای نامزدها می‌دهند. آن‌کسانی که این فهرست‌ها را می‌دهند، واقعاً رعایت حق را بکنند؛ مسئله‌ی رفیق‌بازی و جناح‌بازی و مانند این چیزها را دخالت ندهند و نگاه کنند ببینند که چه کسی واقعاً شایسته است؛ آن کسی را که شایسته است بگذارند و به مردم معرّفی کنند. این هم یک بخش و یک بُعد از رعایت حقّ‌النّاس است.»

 

*لزوم توجه مردم به فهرست‌های پیشنهادی افراد «قابل اعتماد»

ایشان در بخش دیگری از بیانات خود تأکید دارند:«یک بُعد دیگر این است که مردمی که می‌خواهند رأی بدهند، اعتماد کنند به آن مجموعه‌هایی که واقعاً قابل اعتمادند؛ بعضی‌ها هستند که قابل اعتماد نیستند؛ کَالَّذِی استَهوَتهُ الشَّیٰطین؛ گاهی این‌جور نیست که از روی صفا و واقعیّت و علاقه‌مندی به انقلاب‌ [باشد] -اساس کار، انقلاب است- و از روی علاقه‌مندی به انقلاب بیایند یک فهرست پیشنهادی را بدهند؛ نه، روی مقاصد دیگر -گاهی اوقات مقاصد فاسد- پیشنهادهایی میدهند. مردم توجّه کنند و ببینند که آن فهرستهایی را که پیشنهاد شده است از کجا پیشنهاد شده؛ از طرف چه کسی پیشنهاد شده؛ آن کسانی را که مورد اعتمادند، قابل اطمینانند، قابل اعتمادند انتخاب بکنند. این هم یکی از چیزها است. بنابراین مسئله‌ی حقّ‌النّاس که گفتیم این ابعاد را دارد -ابعاد دیگری هم دارد که حالا من نمیخواهم تفصیل بدهم- و واقعاً این به این معنا، حقّ‌النّاس است.»

 

عطف به سخنان مقام معظم رهبری، اکنون این سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توان به افرادی اعتماد کرد که به‌واسطه مسائل جناحی با زیرپا گذاشتن عهد و پیمان خود، فهرست جداگانه‌ای ارائه می‌دهند و به تفرقه‌افکنی دامن می‌زنند.

 

جبهه پیروان خط امام و رهبری خراسان شورای ائتلاف

 

قابل ذکر است فهرست انتخاباتی وحدت شکنانه جبهه پیروان خراسان بدین شرح است: جواد آرین منش، مهدی برادران، غلامرضا قنبری، حامد واعظ زاده، محمدرضا توسلی

 

 

شنیده ها و اخبار انتخاباتی مشهد و استان را در کانال تلگرامی قاصدنیوز از طریق لینک زیر دنبال کنید

telegram.me/ghasednews_com

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون