تاریخ خبر: کد خبر: 7789

در طی بیانیه‌ای خطاب به جریان‌های اصولگرا اعلام شد/

اجماع 30تشکل‌ جریان‌ساز مشهد بر لزوم ارائه لیست واحد اصولگرایی مبتنی بر شاخص‌های اصیل انقلاب

اگر لیست واحدی بر مبنای این منظومه شاخص‌ها و با بررسی همه نامزدهای در معرض اصلحیت در صحنه انتخابات ارائه شود، قطعا مورد تایید و حمایت این گروه‌های مردمی نیز بوده و همگان بدان ملتزم خواهند بود. البته متذکر می‌شویم، جریان‌ها و افرادی که مصلحت امروز کشور و نظام را، که دوری از تفرقه و اتحاد و اجماع بر آرمان‌های انقلاب، حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) را درک نکنند، قطعاً شایستگی نمایندگی ملت را نخواهند داشت.

اجماع 30تشکل‌ جریان‌ساز مشهد بر لزوم ارائه لیست واحد اصولگرایی مبتنی بر شاخص‌های اصیل انقلاب

به گزارش «قاصدنیوز»، بیش از 30 تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی محوری شهر مشهد در بیانیه‌ای خطاب به جریان‌های اصولگرایی که مشغول جمع‌بندی لیست‌ انتخاباتی برای ارائه عمومی در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند نوشتند: "اگر لیست واحدی بر مبنای این منظومه شاخص‌ها و با بررسی همه نامزدهای در معرض اصلحیت درصحنه انتخابات ارائه شود، قطعاً مورد تائید و حمایت این گروه‌های مردمی نیز بوده و همگان بدان ملتزم خواهند بود".

 

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

 

باسمه‌تعالی

بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگی - مردمی مشهد مقدس

شماره یک

 

" همانا خداوند به شما امر می‌کند که امانت‌ها را به کسانی که اهلیت آن را دارند بسپارید. و چون میان مردم به قضاوت می‌پردازید، به عدل حکم کنید، چه نیکوست آنچه خداوند شما را به آن اندرز می‌دهد. همانا خداوند، شنوایی بیناست ". ( سوره نساء آیه 57)

 

"وصیت اینجانب به ملّت در حال و آتیه آن است که با اراده مصمم خود و تعهد خود به احکام اسلام و مصالح کشور در هر دوره از انتخابات وکلاى داراى تعهد به اسلام و جمهورى اسلامى که غالباً بین متوسطین جامعه و محرومین می‌باشند و غیر منحرف از صراط مستقیم به‌سوی غرب یا شرق و بدون گرایش به مکتب‌های انحرافى و اشخاص تحصیل‌کرده و مطلع بر مسائل روز و سیاست‌های اسلامى به مجلس بفرستند. (امام خمینی ره")

 

نمایندگى مجلس ازجمله جایگاه‌های بسیار مهمى است که لازمه قرار گرفتن در این مسؤولیت خطیر، برخوردار بودن از صلاحیت‌های حداکثری برای حضور در این مقام است. طبق قانون اساسی، شوراى محترم نگهبان وظیفه دارد با نگاهى حداقلى مبتنى بر قانون، نامزدهای حائز شرایط را براى شرکت در رقابت‌هایی انتخاباتى به مردم معرفى نماید اما این نگاه حداقلی، به معنای وجود شایستگی موردنیاز برای نماینده‌ای در تراز انقلاب اسلامی نیست. " آن‌کسانی را که شوراى نگهبان صلاحیت آنان را اعلام می‌کند از حداقل صلاحیت موردنیاز برخوردار هستند، هنر ملت در حوزه‌های انتخاباتى این است که دقت کنند؛ بشناسند ؛ اصلح را؛ بهترین را انتخاب کنند" . (مقام معظم رهبری 12/10/1386)

 

در این میان مهم‌ترین وظیفه خواص انقلابی این است که مسیر انتخاب نمایندگان اصلح را برای مردم فراهم کنند و با بررسی ملاک‌ها و شاخص‌های قابل‌بررسی در میان نامزدهای انتخابات، راه را برای حضور نیروهای اصلح و رشد فکری جریانات مردمی باز کنند. "هنر مردم شهرهای مختلف کشور این است که از میان این نامزدها، بهترین افراد را از لحاظ ایمان، اخلاص، امانت، دین‌داری و آمادگی برای حضور در میدان‌های انقلاب انتخاب کنند و به کسانی رأی دهند که نسبت به نیازهای مردم دردشناس ترین و دردمندترین افراد باشند. انتخاب بهترین نامزدهای انتخاباتی با رأی مردم زمینه‌ساز تشکیل مجلس موردنیاز کشور است. (مقام معظم رهبری- 12/10/1386). "در اینجا مسئله‌ى شاخص‌های انقلابی گری هم خیلى مهم است؛ یعنى واقعاً بدانیم شاخص‌ها چیست، شاخص‌های انقلابی گری را درست پیدا کنیم، در ذهن خودمان مشخص بکنیم، از کسانى که مطلع‌تر از ما هستند بپرسیم. اگر این کارها انجام بگیرد، این ماندگارى انقلاب، بدون تردید، خواهد بود (مقام معظم رهبری- 19/10/1394)

 

آنچه امروز در نحوه عملکرد جریانات مختلف سیاسی در سطح کشور دیده می‌شود آن است که بررسی دقیق، نظام‌مند و شفاف شاخص‌های نامزدهای مجلس جای خود را به وزن‌کشی‌های قبیله‌ای ناسالم داده و با ملاک‌هایی اغلب ناکافی و مبهم فهرست‌هایی برای انتخاب به مردم عرضه می‌شود. "برای اینکه جهت‌گیری غلط و انحراف اتفاق نیفتد، احتیاج به شاخص‌های معینی هست. باید سر راه، شاخص‌هایی وجود داشته باشد. اگر این شاخص‌ها بود، روشن بود، واضح بود، در معرض دید مردم بود، انحراف اتفاق نمی‌افتد؛ اگر کسی هم در جهت انحراف کار کند، از نظر توده‌ی مردم شناخته می‌شود؛ اما اگر شاخصی وجود نداشت، آن‌وقت خطر جدی خواهد شد. نباید اجازه داد این شاخص‌ها غلط تبیین شوند، یا پنهان بمانند، یا فراموش بشوند. اگر این شاخص‌ها را ما بد تبیین کردیم، غلط ارائه دادیم، مثل این است که یک قطب‌نما را در یک راه از دست بدهیم، یا قطب‌نما از کار بیفتد. (مقام معظم رهبری- 14/03/1389)

 

متأسفانه در بسیاری از لیست‌بندی‌های مرسوم انتخاباتی، پیش‌فرض‌ها، پیش‌داوری‌ها، وابستگی‌ها و تقسیم‌بندی‌های جناحی، قیاس‌های بدون مرجع و گاه شاخص‌های مبهم و تفسیرپذیر مبنای کار قرار می‌گیرد و با چاشنی ترس از حریف، به افکار عمومی عرضه می‌گردد. درحالی‌که در مدل منطقی بررسی شاخص‌ها، افراد می‌بایست با شاخص‌های اصلی انقلاب سنجیده شده و بر مبنای یک ساختار نمره دهی معقول مورد ارزیابی قرار بگیرند. در این مدل ملاک‌های ارزیابی کاندیداها که مبتنی بر بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بوده در سه دسته موردبررسی قرار می‌گیرند و وزن هر یک از دسته‌ها و سؤالات مصداقی داخل هر محور، با توجه به نظر عمومی نخبگان تعیین می‌شود. سه بخش شاخص‌های نمایندگی به‌صورت زیر است:

 

1-مبانی نظری، ارزشی، اعتقادی و فکری، گفتمان، نگرش‌ها

2-ملاک‌های شخصیتی-فردی-رفتاری

3-سابقه عملکرد، برنامه‌های نامزد، اولویت‌ها و شعارها، مواضع

 

پس از چندین ماه کار فشرده بر روی مبانی و شاخص‌ها و پس از چند مرحله خلاصه‌سازی و جمع‌بندی نخبگانی، این مدل برای انتخابات مجلس دهم آماده‌شده است و به‌صورت رسمی در اختیار فضای عمومی و نخبگان کشور قرار می‌گیرد. اگرچه برخی از فهرست‌های انتخاباتی ظاهراً انتخاب نهایی خود را نموده‌اند و شاید بنایی برای پیاده‌سازی این مدل نداشته باشند اما صراحتاً اعلام می‌کنیم که مبنای بررسی فهرست‌های مختلف جریانات سیاسی با هر نام و اسم، میزان تطابق آن فهرست‌ها با شاخص‌های اصلی انقلاب است که تا حد امکان سعی شده است در این مجموعه گردآوری شود. 

 

امضاکنندگان این بیانیه با تاکید بر درک شرایط حساس کنونی و دغدغه ویژه رهبر حکیم انقلاب در خصوص خطر نفوذ و ضرورت انسجام تمامی ظرفیت نیروهای ارزشی و متدین و لزوم وحدت همه جریان‌های انقلابی حول شاخص‌های رهبر معظم انقلاب، اعلام می‌کنند که اگر لیست واحدی بر مبنای این منظومه شاخص‌ها و با بررسی همه نامزدهای در معرض اصلحیت در صحنه انتخابات ارائه شود، قطعا مورد تایید و حمایت این گروه‌های مردمی نیز بوده و همگان بدان ملتزم خواهند بود. البته متذکر می‌شویم، جریان‌ها و افرادی که مصلحت امروز کشور و نظام را، که دوری از تفرقه و اتحاد و اجماع بر آرمان‌های انقلاب، حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) را درک نکنند، قطعاً شایستگی نمایندگی ملت را نخواهند داشت.

 

 

ان شاالله این حرکت بتواند گامی هرچند کوچک در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و نزدیک شدن به افق تشکیل مجلس طراز انقلاب، در انتخابات حساس پیش رو به‌حساب آید.

 

والعاقبه للمتقین

 

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه منتظری

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان

جبهه آرمان خواهان واقع بین

مجمع مطالبه مردمی

تشکل جهادگران ایران اسلامی

تشکل فرهنگی رهپویان معروف

مسجد صنعتگران

تشکل مردمی فتیه

کانون دانش آموختگان طرح ولایت

مجمموعه پیشکسوتان رزمندگان

جمعیت احیاء ارزش‌های اسلامی

خیمه الانتظار (محفل بسیجیان مشهدالرضا(ع))

انجمن اسلامی دانشجویان (تحکیم وحدت) دانشگاه پیام نور

هیات دانشجویی سیدالشهداء

هیات دانشجویی عشاق الحسین

بنیاد فرهنگی، اجتماعی اسلام ناب

موسسه فرهنگی آرمان

کانون دانش آموختگان بسیجی(کاد)

حسینیه فرهنگی قرآن و عترت

ستاد مردمی عفاف و حجاب خراسان

مجمع فعالان حوزه و دانشگاه

حزب الله مشهد

مجمع هیات‌های رزمندگان مشهد(متشکل از 23 هیات رزمندگان سطح شهر مشهد)

هیات دانشجویان و دانش آموختگان مشهد مقدس

مجامع تشکل‌های فرهنگی حاشیه شهر

تشکل راهیان ولایت

خانه آزادگان

 

 

شنیده ها و اخبار انتخاباتی مشهد و استان را در کانال تلگرامی قاصدنیوز از طریق لینک زیر دنبال کنید

telegram.me/ghasednews_com

 

کلمات کلیدی

  • مهدی 0 0

    به برادر واعظ زاده بفرمایید دست از این کارهاش برداره. لیست واحد رو قبول کنه و بی خیال سهم خواهی بشه

ارسال نظر

تریبون