تاریخ خبر: کد خبر: 7862

اصولگرایان وحدت‌شکن را بشناسیم/

افشای سندی دیگر از انتحار سیاسی جبهه پیروان در میان اصولگرایان مشهد+عکس

با توجه به برخی شایعات و جوّسازی برخی جریانات مغرض پیرامون نسخه مکتوب میثاق‌نامه احزاب و تشکل‌های سیاسی حاضر در شورای ائتلاف اصولگرایان خراسان رضوی که منتشر شد، سندی دیگر بر وحدت‌شکنی یک جریان خاص و مدعی را در اختیار مخاطبان و مردم ولایتمدار خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد قرار گرفت.

به گزارش«قاصدنیوز»، انتشار نسخه مکتوب میثاق‌نامه احزاب و تشکل‌های سیاسی حاضر در شورای ائتلاف اصولگرایان خراسان رضوی و تأکیدات موجود در مطلب مذکور پیرامون لزوم حفظ وحدت بین جریان‌های انقلابی با واکنش‌ها و البته بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی و همچنین در بین فعالان حوزه انتخابات و دغدغه‌مندان انقلاب اسلامی روبرو شد؛ از جمله آنکه امروز شنبه سوم اسفندماه فاطمه رحمانی، چهره شاخص فرهنگی و اجتماعی حوزه بانوان مشهد و خراسان رضوی، و کاندیدای اصولگرای حوزه انتخابیه مشهد و کلات در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی طی بیانیه‌ای ضمن احترام‌گذاشتن به اجماع ائتلاف اصولگرایان استان، پذیرش عدم انتخاب خود براساس آراء نمایندگان احزاب و تشکل‌های استان و درک شرایط حساس موجود، از کاندیداتوری انصراف داد و این اقدام متعهدانه خویش را نوعی احساس تکلیف الهی در راستای تحکیم وحدت بین جریان اصولگرایی عنوان کرد.

 

*اصرار جبهه پیروان بر «فهرست وحدت‌شکن»

انصراف وحدت‌بخش و متعهدانه فاطمه رحمانی در شرایطی صورت پذیرفت که جبهه پیروان خط امام و رهبری خراسان رضوی –منتسب به یکی از نهادهای بزرگ فرهنگی مذهبی استان- به رغم امضای میثاق‌نامه، همچنان بر حضور نامزدهای حاضر در فهرست وحدت‌شکن خود اصرار می‌ورزد و نظر جناحی را بر همه تعهدات و قول‌وقرارهای مکتوب با ائتلاف اصولگرایان ارجحیت می‌دهد.

 

*رونمایی از دومین سند مکتوت؛ «صورت‌جلسه مصوب»

با توجه به برخی شایعات و جوّسازی برخی جریانات مغرض پیرامون نسخه مکتوب میثاق‌نامه احزاب و تشکل‌های سیاسی حاضر در شورای ائتلاف اصولگرایان خراسان رضوی که منتشر شد، پایگاه خبری مشهدپیام برآن شد تا سندی دیگر بر وحدت‌شکنی یک جریان خاص و مدعی را در اختیار مخاطبان و مردم ولایتمدار خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد قرار دهید.

 

«صورت‌جلسه مصوب احزاب و تشکل‌های اصولگرا» که در آن اسامی کاندیداهای موردنظر شورای ائتلاف، ترتیب آراء و اسامی و امضاء نمایندگان احزاب و تشکل‌ها پای آن به ثبت رسیده است. براساس این سند که در ذیل تصویر آن را مشاهده می‌فرمایید؛ به‌ترتیب آقایان رضا شیران خراسانی با ۸ رأی، محمدحسین حسین‌زاده بحرینی با ۸ رأی، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر ۷ رأی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ۶ رأی و جواد کریمی‌قدوسی ۶ رأی به‌عنوان نامزدهای منتخب ائتلاف معرفی شدند. خانم فاطمه رحمانی و آقایان جواد آرین‌منش، محمدرضا محسنی‌ثانی، حجت‌الاسلام مرتضوی و سیدهادی طباطبایی نیز نتوانستند آراء لازم را کسب نمایند.

 

*وحدت‌شکنان عامل هرگونه نتیجه نامطلوب

عطف به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مطلب قبلی پیرامون معیارهای لازم در ارائه فهرست انتخاباتی و لزوم توجه مردم به فهرست‌های پیشنهادی افراد «قابل اعتماد» و نیز ضرورت عدم دخالت مسئله «جناح‌بازی» در فهرست‌ها به‌عنوان حق‌النّاس؛ باردیگر تأکید می‌شود که هرگونه نتیجه نامطلوبی خارج از اهداف ائتلاف بزرگ اصولگرایان که منجر به نفوذ عناصر غیرانقلابی به مجلس شود، متوجه افراد و جریاناتی خواهد بود که با وحدت‌شکنی و نقض‌عهد موجب سردرگمی مردم در انتخاب نمایندگان اصلح شده‌اند.

 

صورتجلسه رای گیری شورای ائتلاف اصولگرایان خراسان

امضاکنندگان:

  • دکتر هادی وکیلی : سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان
  • انتظاری و بنی هاشمی: نماینده جبهه پیروان خط امام و رهبری(جریان جدا شده از شورای ائتلاف)
  • عامری فرد: نماینده معتمدین اصولگرایی
  • نیازمند و باقرزاده: جبهه پایداری انقلاب اسلامی
  • جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و ایثارگران: رحیم‌زاده
  • مجمع ترویج فرهنگ و ارزش های اسلامی-متفا(حامیان قالیباف): حسینی

 

 

قابل ذکر است در میثاق نامه امضا شده ائتلاف اصولگرایان مشهد به تاریخ 16 بهمن ماه جاری که پیش از این منتشر شده بود، امضا کنندگان رسما متعهد شده‌اند "تحت هیچ شرایطی  از همراهی با ائتلاف اصولگرایان کنار نکشند" این افراد همچنین متعهد شده‌اند هیچگونه رفیق بازی، باند بازی و سهم خواهی نداشته باشند و بر اساس شاخص ها عمل کنند.

 

در عین حال برخلاف ادعای مطرح شده مبنی بر لزوم تایید گرفتن لیست از آیت الله واعظ طبسی و آیت الله علم الهدی، هیچ اشاره ای در این میثاق نامه به این ادعای واهی نشده است.

 

پس از امضای این میثاق‌نامه، شورای ائتلاف پس از چند روز بحث و بررسی به جمع‌بندی می‌رسد و بین کاندیداهای مختلف رای گیری و در نهایت بر اساس رای افراد حاضر پنج کاندیدای نهایی را طی صورتجلسه‌ای جمع بندی می‌نماید، این صورتجلسه به تاریخ 21 بهمن ماه به امضای تمامی افراد می رسد. اما پس از این جلسه جبهه پیروان که نمایندگان رسمی آن، میثاق نامه و صورتجلسه نهایی را امضا کرده‌اند بر خلاف قول و قرار و تعهدنامه مکتوب خود اقدام به انتشار لیست دیگری می‌کنند، این موضوع در حالی است که جبهه پیروان در شهر مشهد انتصاب مشخصی به یک نهاد فرهنگی معنوی بزرگ شهر دارد و ترجمه و تحلیل غیرقابل خدشه این وحدت شکنی آشکار آنهم در شرایط حساس کنونی، بسیار معنی دار است و مسئولیت کامل شکستی که ممکن است در پی این وحدت شکنی اتفاق افتد را متوجه این گروه سیاسی می‌کند.

 

تاکید میگردد که شورای ائتلاف اصولگرایان مشهد لیست انتخاباتی خود را با اکثریت آرا تصویب و منتشر کرده است و تاکنون 5 چهره شاخص به نفع آن انصراف داده اند و در روزهای آینده بمب خبری انصراف های دسته جمعی اعلام می شود. همچنین 72تشکل فرهنگی و مردمی از این لیست حمایت کرده اند.

 

حجت الاسلام پژمانفر، دکتر قاضی زاده، دکتر شیران، حجت الاسلام بحرینی و جواد کریمی قدوسی افراد معرفی شده توسط شورای فراگیر ائتلاف اصولگرایان مشهد هستند که در میان نظرسنجی ها در میان 6نفر اول قرار دارند.

 

همچنین اسامی معرفی شده توسط جبهه پیروان خط امام و رهبری خراسان برای شهر مشهد بدین شرح است: آرین منش، برادران، قنبری، واعظ زاده و توسلی زاده

 

 

شنیده ها و اخبار انتخاباتی مشهد و استان را در کانال تلگرامی قاصدنیوز از طریق لینک زیر دنبال کنید

telegram.me/ghasednews_com

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون