تاریخ خبر: کد خبر: 1821

سید وحید موسویان:

سوغاتی‌های شهر مشهد فاقد مدل فرهنگ رضوی است

مشاور فرهنگی شهردار با بیان اینکه بیشتر سوغاتی‌های شهر زیارتی مشهد فاقد مدل فرهنگ رضوی است، اظهار کرد: برگزاری دوره ایده‌پروری سوغات زائر از مهمترین نیازهای شهر زیارتی مشهد است.

سوغاتی‌های شهر مشهد فاقد مدل فرهنگ رضوی است

به گزارش قاصدنیوز، سید وحید موسویان مشاور فرهنگی شهردار مشهد گفت: جوانان نخبه و فعالان فرهنگی باید مبانی نظری و دیدگاه‌های معرفتی را به مبانی ایرانی- اسلامی ارتقاء داده و نوعی الگوسازی را در جامعه ایجاد کنند.

 

وی افزود: متاسفانه در حوزه فرهنگی به مدل‌های اثربخش و کاملی دست پیدا نکرده‌ایم و اگر هم مدلی وجود داشته باشد، تبدیل به محصول فرهنگی جهت قرار گرفتن در سبد مصرفی مردم شده است.

 

مشاور فرهنگی شهردار مشهد با اشاره به برگزاری دوره‌های ایده‌پروری مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت، اظهار کرد: برگزاری این دوره‌ها از یک سو توانمندسازی و انگیزه بخشی به جوانان را به دنبال دارد و از سوی دیگر آنها را با نحوه ارائه ایده‌های خود آشنا می‌سازد.

 

موسویان تصریح کرد: برگزاری دوره‌های ایده‌پروری به صورت مداوم و فراگیر در واقع حمایتی خالصانه از انگیزه‌های نخبگان و فعالان فرهنگی پایتخت معنوی ایران است.وی با بیان اینکه مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت، نوعی ظرفیت‌سازی برای استعدادیابی و رشد ایده‌های جوانان است، گفت:  حمایت از این ایده‌ها در واقع گامی اساسی در تولید صنایع فرهنگی است.

 

مشاور فرهنگی شهردار مشهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر محصولات شاخصی در حوزه فرهنگی وجود ندارد که این امر در عرصه سوغات رضوی بسیار مشهود است.

 

موسویان با بیان اینکه بیشتر سوغاتی‌های شهر زیارتی مشهد فاقد مدل فرهنگ رضوی است، اظهار کرد: برگزاری دوره ایده‌پروری سوغات زائران کودک و نوجوان، از مهمترین نیازهای شهر مشهد بود که مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت به درستی به این مهم توجه کرده است.

 

منبع: صبح توس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون