تاریخ خبر: کد خبر: 1360

تمام موضوع‌های شهر مشهد باید رویکرد رضوی داشته باشد

مدیر گروه مطالعات فرهنگی اجتماعی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با بیان اینکه شهر رضوی و محل سکونت امام رضا(ع) از هر نظر باید محور باشد، گفت: تمام موضوعات شهر مشهد باید رویکرد رضوی داشته باشد.

به گزارش قاصدنیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام فاضل حسامی با بیان اینکه شیعیان برای ارائه خواسته‌های خود به حرم ائمه اطهار(ع) می‌روند، اظهار کرد: این خواسته‌ها ممکن است دنیوی یا اخروی باشد.

 

حسامی ادامه داد: زیبایی ارتباط با ائمه(ع) هم در همین جاست؛ چرا که معمولاً انسان وقتی از همه دل کنده و ناامید شده است، سراغ ائمه معصوم(ع) می‌رود و در این میان افرادی که از همان ابتدا به نزد ائمه(ع) می‌روند، می‌دانند که کسی برتر ائمه اطهار(ع) نیست.

 

وی با اشاره به عنایت امامان معصوم(ع) نسبت به زیارت زائران، تصریح کرد: بر این اساس زیارت را می‌توان حضور انسان نزد ائمه(ع) در راستای توانمندسازی و ارائه نیازهای خویش دانست.

 

نماینده مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده یادآور شد: البته نیازی به حضور فیزیکی برای زیارت وجود ندارد و هنگامی که دل به درگاه ایشان وصل شد، زیارت حقیقی معنا پیدا کرده است.

 

حسامی با بیان اینکه شهر رضوی و محل سکونت امام رضا(ع) از هر جهت باید محور باشد، اظهار داشت: این بدان معناست که تمام موضوعات این شهر رویکرد رضوی داشته باشد و نشان دهنده سکونتگاه حضرت باشد.

 

وی با اشاره به اهمیت زیارت مطلوب گفت: زیارت مطلوب، زیارتی است که نه گناه در آن صورت بگیرد و نه ترک اولی؛ انسان احساس غربت نکند و با امام(ع) احساس همدلی روانی کند و راحت سخن بگوید، روابط کلیشه‌ای نباشد و فرد همه حجاب‌ها و دیوار‌ها را بردارد و آن چیزی را به حضرت بگوید که به دیگری نمی‌توان گفت.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون