تاریخ خبر: کد خبر: 1229

بدون نظر مدیر اندیشکده آصف:

زیارت موتور توسعه ملی و فرهنگی کشور است/ ضرورت حمایت فراگیر دولت در حوزه زیارت

مجری پروژه طرح توسعه زیارت امام رضا(ع) در عرصه بین‌الملل با اشاره به ضرورت تدوین سند ملی توسعه زیارت، اظهار داشت: در شرایطی که زیارت، موتور توسعه ملی و فرهنگی کشور است، دولت باید حمایت مناسبی را در این زمینه انجام دهد.

زیارت موتور توسعه ملی و فرهنگی کشور است/ ضرورت حمایت فراگیر دولت در حوزه زیارت

به  گزارش قاصدنیوز به نقل از صبح توس،  عقیل ملکی فر، مجری پروژه طرح توسعه زیارت امام رضا(ع) در عرصه بین‌الملل در جمع خبرنگاران گفت: هر فردی که برای زیارت به شهر زیارتی مشهد مشرف می شود، زمانی که به شهر یا کشور خویش برمی‌گردد، باید سفیر ارزش‌های رضوی باشد.

 

وی افزود: بر این اساس باید سیستمی را تدوین کرد تا زائرانی که قصد تشرف به شهر مشهد دارند، شناسایی شده و برنامه ریزی مناسبی از زمان حرکت تا برگشت برای آنها انجام بگیرد.

 

مجری پروژه طرح توسعه زیارت امام رضا(ع) در عرصه بین‌الملل با اشاره به تاثیر سیاست های تشویقی در جهت استقبال عمومی مردم به فرایند زیارت، اظهار داشت: اگر به صورت ملی این سیاست را برنامه‌ریزی کنیم، زائرانی که به شهر مشهد مشرف می شوند، سفیر ارزش‌هایی خواهند بود که ما طالب آن هستیم که این به معنای اجرای مدل مهندسی فرهنگی است.

 

ملکی فرد سیاست گذاری و برنامه ربزی در حوزه زیارت را نیازمند همکاری تمامی دستگاه های متولی دانست و تصریح کرد: برای موفقیت در این عرصه باید یک سند ملی توسعه زیارت تدوین و همچنین یک شورای عالی زیارت برای مدیریت آن تاسیس شود.

 

وی خاطرنشان کرد: مهندسان بزرگ حوزه توسعه، اعتقاد دارند توسعه فرهنگی زیربنای هر نوع توسعه‌ای است؛ بنابراین در شرایطی که زیارت، موتور توسعه ملی و فرهنگی کشور است، دولت باید حمایت مناسبی را در این زمینه انجام دهد.

 

مدیر اندیشکده آصف در رابطه با زیباسازی شهر زیارتی مشهد اظهار داشت: برای این که مقوله زیارت تحت‌الشعاع موضوع زیباسازی قرار نگیرد، شاید لازم نباشد مراکز تفریحی متعددی احداث شود، بلکه می‌توان شهر را از لحاظ طبیعی زیبا کرد؛ یعنی کاری کنیم که وقتی زائر در شهر مشهد قدم می‌زند، از زیبایی‌های بصری آن بهره‌مند شود و اقامت در مشهد برای او دلچسب باشد.

 

ملکی فر افزود: ما باید زائر را به یک تجربه معنوی دعوت کرده و از سوی دیگر فضایی را مهیا کنیم تا هنگامی که زائر به شهر مشهد سفر می کند، در برخورد با اقشار مختلف این شهر، طعم یک فضای طیبه را احساس کند.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون