تاریخ خبر: کد خبر: 1299

«سوغات زائران كودك و نوجوان» موضوع دومین دوره ایده پروری مرکز رشدفناوری های فرهنگی

طبق نتایج یک تحقیق علمی، زائران بارگاه منور رضوی هر ساله حدود 500 میلیارد تومان برای خرید سوغاتی در مشهد هزینه می‌کنند و این در حالی است که به جز برخی سوغات سنتی، بخش عمده‌ای از مابقی سوغات زائران را محصولات وارداتی کم‌کیفیت تأمین می‌کند.

«سوغات زائران كودك و نوجوان» موضوع دومین دوره ایده پروری مرکز رشدفناوری های فرهنگی

به گزارش قاصدنیوز، دومین دوره ایده‌پروری مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت با موضوع «سوغات زائران کودک و نوجوان» در تاریخ پنجم و ششم شهریورماه برگزار خواهد شد.

صاحبان ایده در تولید محصولات فرهنگی زائران کودک و نوجوان جهت ثبت‌نام در این دوره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند تا پایان ساعت اداری پنج‌شنبه ۲۳ مردادماه جاری به پایگاه اینترنتی www.cpti.ir مراجعه و یا با شماره ۳۶۰۸۸۲۱۰ تماس حاصل نمایند.

 

در اعلام فراخوان این برنامه آمده است:

 

در دنیایی که اطلاعات فراوانی ما را احاطه کرده، یافتن راه مناسب برای تحقق ایده‌ها و ورود به جمع فعالان کسب و کارهای موفق، کاری دشوار است؛ اما جالب است بدانید، مراکز رشد یا همان انکوباتورها، برای پاسخ به این نیاز در دنیای امروز تأسیس می‌شوند؛ تا با حمایت از کارآفرینان تحصیل‌کرده جوان و ارائه امکانات و تسهیلات عمومی، زمینه ایجاد شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان جدید را فراهم ‌کنند. همین حالا که شما این مطلب را می‌خوانید، هزاران صاحب ایده در بیش از 3000 مرکز، در سراسر دنیا مشغول پرورش ایده‌هایشان هستند. در کشور ما نیز حدود یک دهه از عمر این مراکز می‌گذرد و بسیاری از موفقیت‌های چشمگیر جوانان این مرز و بوم در سایه همین مراکز علم تا عمل به دست آمده است.

*   *   *

کمتر از یک‌سال قبل «اولین مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی کشور» با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پارک علم و فناوری خراسان تأسیس شد تا در سایه کرامت و عنایت امام هشتم (ع)، زمینه‌های پرورش و رشد ایده‌های خلاقانه اهالی فرهنگ و هنر را فراهم سازد.

«دوره‌های ایده‌پروری»، یکی از درگاه‌های اصلی ورود به «مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت» است که با حضور  صاحبان ایده‌های خلاق در شاخه‌های مختلف فرهنگ و هنر و مشتاقان ورود به فضای کسب و کار در این حوزه برگزار می‌شود.

هر دوره ایده‌پروری، فرصتی برای رقابت صاحبان ایده‌‌های جدید است که در نهایت امکان ورود بین 4 تا 5 گروه برگزیده را به دوره شتاب فراهم می‌کند. پذیرفته‌شدگان طی حدود 3 ماه علاوه بر دفتر کاری که در اختیارشان قرار می‌گیرد، از انواع آموزش‌های حرفه‌ای و عملی و راهنمایی صاحبان تجربه‌های موفق استفاده می‌کنند تا برای ارائه محصولشان به بازار آماده شوند و در صورت کسب امتیازهای لازم، به عنوان یک شرکت فناور، وارد دوره «رشد» شوند. شرکت‌های پذیرفته‌شده در دوره رشد، علاوه بر استقرار در پارک علم و فناوری، از انواع امتیازها و حمایت‌های مادی و معنوی دولتی برای مدت 2 سال بهره‌مند می‌شوند تا با این شیوه حمایتی شرایط تحقق کسب و کاری موفق فراهم شود.

***

طبق نتایج یک تحقیق علمی، زائران بارگاه منور رضوی هر ساله حدود 500 میلیارد تومان برای خرید سوغاتی در مشهد هزینه می‌کنند و این در حالی است که به جز برخی سوغات سنتی، بخش عمده‌ای از مابقی سوغات زائران را محصولات وارداتی کم‌کیفیت تأمین می‌کند. همین تحقیق نشان می‌دهد که خرید سوغاتی برای کودکان و نوجوانان رتبه‌ای بالا در میان تمایلات خرید زائران دارد و البته متأسفانه بازار این محصولات نیز سرشار از کالاهایی است که هیچ تناسبی با زیارت ندارند و در موارد متعددی دارای نتایج ضدفرهنگی هستند.

مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت، با درک اهمیت این موضوع و نتایجی که در توجه به آن به دست خواهد آمد، دومین دوره ایده‌پروری خود را به موضوع «سوغات زائران کودک و نوجوان» اختصاص داده است و کلیه صاحبان ایده در این موضوع را به شرکت در این دوره دعوت می‌نماید.

 

شرایط اولیه پذیرش

1- تمامی افرادی که دارای ایده در موضوع سوغات زائر کودک و نوجوان هستند‌، فارغ از رشته و مدرک تحصیلی می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

2- هر گروه شرکت‌کننده باید بین 3 تا 6 نفر باشد.

3- هر ایده می‌بایست شامل تعریفی مشخص و دقیق از کالا یا خانواده‌ای از کالاهای فرهنگی ویژه زائران کودک و نوجوان باشد. بدیهی است به هر کالایی که اثربخشی بر فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و ملی مخاطبان داشته باشد، کالای فرهنگی اطلاق می‌شود.

تبصره 1: کالاهای مورد نظر شامل انواع محصولات مکتوب، سمعی و بصری، دیجیتالی و رایانه‌ای، تزئینی، پوشاک، اسباب‌بازی، لوازم‌التحریر و کاربردی و مصرفی می‌باشند.

4- ایده‌های خلاقانه دارای مضامین مرتبط با معارف رضوی دارای اولویت می‌باشند.

تبصره 2: منظور از مضامین رضوی، محتوای متناسب و برگرفته از گفته‌ها و زندگی امام رضا (ع)، یاران و خادمان، نمادها و اماکن متبرکه رضوی و کرامات آن حضرت است، می‌باشد.

5- گروه سنی مخاطب هر کالا باید مشخص باشد.

تبصره 3: گروه‌های سنی مورد نظر شامل زیر 6 سال، 6 تا 9 سال و 9 تا 12 سال، 12 تا 15 سال و 15 تا 18 سال می‌باشد.

6- ایده محوری باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • ·  قابل تبدیل به کسب و کار پایدار
  • ·  مبتنی بر نوآوری
  • ·  جذاب برای مشتریان
  • ·  توجیه اقتصادی
  • ·  قابلیت تکثیر انبوه
  • ·  قابل ارائه نمونه اولیه در روز داوری

 

 

 مزایای شرکت در دوره ایده‌پروری

هزینه شرکت در این دوره به ازای هر گروه حدود 150 هزار تومان است که 100 درصد این هزینه توسط برگزارکننده تأمین می‌شود. اما این دوره فرصتی است تا:

1-  از افراد خبره، شرکت‌کنندگان، داوران و مشاوران مهارت‌های جدیدی را بیاموزید.

2- ایده خود را توسط گروهی از خبرگان کسب و کارهای فرهنگی محک بزنید.

3- تلاشتان را برای ورود به مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت و مزایای آن (فضای دفتر کار، استفاده از برند پارک علم و فناوری، حمایت‌های مالی، مشاوره متخصصین و همراهی یک کارآفرین کارکشته بعنوان مربی (منتور) و ...) بکار گیرید.

4- گامی جدید برای دستیابی به نقاط ضعف و قوت در ایجاد کسب و کار مورد نظرتان بردارید.

5- نامتان در شبکه اجتماعی مرکز رشد فناوری های فرهنگی و زیارت برای آگاهی از سایر برنامه‌های این مرکز ثبت شود.

6- در پایان گواهی شرکت در دوره را دریافت کنید.

7- در صورت عدم موفقیت برای ورود به مرکز، مطالبی آموخته‌اید که شما را یک گام به موفقیت نزدیک‌تر می‌کند.

 

مراحل برگزاری دوره

1- ثبت‌نام متقاضیان در پایگاه اینترنتی مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت به آدرس www.cpti.ir تا پایان وقت اداری پنج‌شنبه 23 مرداد 1393 (مهلت ثبت‌نام تمدید نخواهد شد)

2- دعوت صاحبان ایده‌های پذیرش‌شده از طریق پیامک، پست الکترونیک و تماس تا 25 مرداد

3- برگزاری جلسه دفاع از ایده‌های پذیرش‌شده و انتخاب گروه‌های منتخب جهت پذیرش در دوره، روز یک‌شنبه 26 مرداد

4- ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان شامل ارائه ایده نهایی (رفع نواقص) و واریز مبلغ 000/450 ریال (به ازاء هر گروه) – 27 و 28 مرداد

5- برگزاری کارگاه آموزشی ویژه گروه‌های منتخب ثبت‌نام‌شده با حضور راهنمایان دوره (منتورها) – پنج‌شنبه 30 مردادماه

6- برگزاری دوره ایده‌پروری برای تکمیل ایده و طراحی مدل تجاری اولیه – چهارشنبه و پنج‌شنبه 5 و 6 شهریورماه

7- برگزاری جلسه داوری و انتخاب گروه‌های برگزیده نهایی- صبح جمعه 7 شهریورماه

 

جوایز برگزیدگان دوره

- گروه اول 20.000.000 ریال، لوح افتخار و جواز ورود به دوره شتاب

- گروه دوم 15.000.000 ریال، لوح افتخار و جواز ورود به دوره شتاب

- گروه سوم 10.000.000 ریال، لوح افتخار و جواز ورود به دوره شتاب

- گروه چهارم 5.000.000 ریال، لوح افتخار و جواز ورود به دوره شتاب

- گروه‌های پنجم تا هشتم هر یک 2.500.000 ریال به همراه لوح افتخار


                                                          جهت دانلود بروشور دومین دوره کلیک نمائید.

                                                                    جهت ثبت نام کلیک کنید

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون