تاریخ خبر: کد خبر: 8249

آیت الله علم الهدی در نماز جمعه مشهد:

بی‌حجابی آپارتاید جنسی است/ چرا شهید مطهری با واژه «اسلام انقلابی» مخالف بود؟

به هر مقدار که ناهنجاری در دانشگاه‌ها توسعه پیدا می کند، به همان میزان فرآورده‌ها و فرآیندهای علمی و فکری مجامع علمی ما دچار تنزل می شود. ما یک روزی در رتبه هفتم بودیم؛ روزی در رتبه دهم بودیم و الان رسیده ایم به رتبه بیستم الی سی ام. چرا این‌جوری شد؟ این به خاطر این است که فضای دانشگاه را ناهنجاری گرفته است.

بی‌حجابی آپارتاید جنسی است/ چرا شهید مطهری با واژه «اسلام انقلابی» مخالف بود؟

به گزارش«قاصدنیوز»، آیت الله علم الهدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد گفت: مرحوم استاد شهید آیت الله مطهری شخصیتی چند بعدی داشت اما بعد برجسته شخصیت ایشان که شاید معلم آرمانی را در همین مرحله قرار بدهد، شخصیت پدافندی مرحوم استاد شهید در برابر انحرافات فکری و فرهنگی در جامعه دینی بود.

 

شهید مطهری شخصیتی پدافندی داشت

وی خاطرنشان کرد: خصوصیت این استاد بزرگوار این بود (که) عین یک دیده‌بان مسلح ـ‌که هم دیده بانی می کند و هم باید دشمن را سرکوب کندـ رصد می کرد (تا) به مجردی که اولین نقطه از یک انحراف فکری در جامعه دینی آن روز را که در تحت خفقان و اختناق شدید حکومت ستمشاهی بود، سر بر می‌آورد با قلم توانمند و بیان قوی و مؤثر خودش نشانه می گرفت و آن را سرکوب می کرد و (آن انحراف) در نطفه خفه می شد. این خاصیت شخصیت پدافندی مرحوم استاد شهید مطهری بود. لذا تا به امروز نوشته‌جاتش، آثار قلمی‌اش در موقعیت های بحرانی فرهنگی و فکری که از روز اول پیروزی انقلاب تا به امروز به وجود آمد، (با وجود این که) بیش از 30 سال است که این وجود مقدس به بهشت رفته اما صدقه جاریه او فریادرس نظام ما، انقلاب ما و جامعه ما در همه بحران های فکری و فرهنگی چه در حوزه التقاط و چه در حوزه الحاد قرار گرفت.

 

تبیین علت مخالفت آیت الله مطهری با واژه «اسلام انقلابی»

امام جمعه مشهد مقدس تأکید کرد: در حقیقت ما بایستی نسبت به آن چه که آن استاد شهید در ارتباط با شرایط آن زمان تهیه کرده است، در امروز برای نسل جوان مان یک بازخوانی جدید داشته باشیم. مثلا از باب نمونه، در آن زمان گروه های الحادی و التقاطی وقتی بحث اسلام می شد، می گفتند «ما از اسلام انقلابش را قبول داریم، غیر از انقلابش بقیه چیزهایش را قبول نداریم.» اصلا پیدایش جریان التقاط منافقین بر اثر انحراف سازی جریان الحادی مارکسیسم از همین جا به وجود آمد که این ها می گفتند «در جریان اسلام آن آموزه های انقلابی و انقلاب ساز اسلام که در مبارزه با ملأ و مطرب و جریان های سرمایه داری، بورژوازی و فئودالیته هست، می پذیریم اما بقیه جریان اسلام به جریان عبودیت در برابر خدا مطلوب ما نیست» و اسمش را گذاشته بودند اسلام انقلابی.

 

آیت الله علم الهدی یادآور شد: استاد شهید فرمودند «ما اسلام انقلابی نداریم؛ کسی که اسلام را می پذیرد، همه چیز اسلام را باید بپذید. اسلام قابل تبعیض نیست. اسلام قابل تجزیه نیست.»

 

معتقدان به لیبرال دموکراسی همان منافقین 30 سال پیش هستند

وی با تشبیه منافقین به جریان های سکولار امروزی اظهار کرد: عناصر و جریان های سکولار امروز که خودشان را دموکرات لیبرال می دانند، این ها هم در حقیقت همان منافقین التقاطی 30 سال پیش اند. جریان های سیاسی که می گویند ما دموکرات لیبرال هستیم با منافقین آدم کشی که 12هزار مرد و زن این مملکت را به خاک و خون کشیدند و در نهایت به عنوان یک روسپی امریکایی در دنیا ظاهر شدند، فرقی ندارند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آن ها (منافقین) می گفتند «ما از اسلام فقط مبارزه با امپریالیسم را قبول داریم، بقیه اش را قبول نداریم. این ها هم می گویند ما از اسلام همه چیزش را قبول داریم، سیاست و حکومتش را قبول نداریم. این‌ها در حقیقت همان جریان های التقاطی منافق گذشته اند و این بصیرت می خواهد که شما برادران و خواهران جوان این‌ها را شناسایی کنید.

 

امروز «اسلام انقلابی» یک اصطلاح ارزشی است

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: اصطلاح «اسلام انقلابی» در آن روز یک اصطلاح ضد ارزشی بود اما امام بزرگوار اصطلاح را عوض کردند. امام فرمودند ما دو تا اسلام داریم؛ یک اسلام امریکایی و یک اسلام ناب محمدی(ص).

 

وی افزود: امام بزرگوار در صحیفه امام، جلد 21، در منشور روحانیت اسلام ناب را به «اسلام انقلابی» تعریف می کنند. می گویند «اسلامی که در آن اسلام انقلاب نباشد؛ اسلامی که در آن اسلام تحجر باشد؛ اسلامی که در آن اسلام ایستایی باشد و پویایی نباشد؛ اسلامی که در آن اسلام تسلیم در برابر توطئه ها و شیطنت‌های اقتصادی و سیاسی استکباری باشد، آن اسلام امریکایی است. اسلام ناب نیست. اسلام ناب اسلامی است که در آن اسلام انقلاب هست. لذا دیگر اصطلاح عوض شد.

 

قبول نداشتن «اسلام انقلابی» به معنای اعتقاد به اسلام آمریکایی است

آیت الله علم الهدی در ادامه تصریح کرد: امروز ما دوتا اسلام داریم؛ یک اسلام انقلابی، یک اسلام امریکایی. اگر کسی گفت «من اسلام انقلابی را قبول ندارم»، معنایش این است که او اسلام آمریکایی را قبول دارد. در حقیقت اگر کسی پیرو اسلام انقلابی نشد و گفت «اسلام انقلابی نداریم»؛ معنایش این است که اسلام امریکایی داریم. چون این تقسیم بندی را امام بزرگوار در تعریف اسلام ناب محمدی(ص) مشخص کردند.کتاب های شهید مطهری نیاز به یک بازخوانی دارد که آن مطالب ارزنده هنجارمند انسان ساز ایشان با شرایط امروز نظام و انقلاب تطبیق بشود و این در واقع فداکاری و فعالیت اندیشمندانه شما معلمین بزرگوار را می طلبد.

 

پدافند اخلاقی و فرهنگی؛ نخستین رسالت معلم

امام جمعه مشهد مقدس در ادامه گفت: ببینید عزیزان؛ امروز معلم رسالت اولیه‌اش قبل از آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت، پدافند فرهنگی و پدافند اخلاقی است. معلم که می گوییم، تنها معلم آموزش و پرورش نیست؛ استاد دانشگاه هم هست؛ استاد حوزه علمیه هم هست. همه این‌ها معلم‌اند.

 

آیت الله علم الهدی تأکید کرد: اگر بنا شد فضای تعلیم و تربیت، یک فضای آلوده فرهنگی و یک فضای ناهنجار فرهنگی شد، معلم نمی‌تواند رسالت انسان سازی خودش را در این فضای آلوده فرهنگی اجرا کند. وقتی بنا شد در یک کلاس درس یک آقا پسر جوان در کنار دختر جوانی نشست و بوی عطر و ادکلنش در بینی این پسر جوان پیچیده؛ با موی پریشان؛ با این قیافه ناهنجار؛ این آقای معلم چطور می تواند از این دوجوان دو انسان بسازد؟ قدرت انسان سازی ندارد. قدرت تعلیم ندارد و تعلیمش به جایی نمی‌رسد. کما این که نتیجه اش را دیده اید.

 

افزایش ناهنجاری در دانشگاه باعث کاهش سرعت رشد علم شده است

وی با ابراز نگرانی از روند نزولی سرعت پیشرفت علمی در کشور، تصریح کرد: به هر مقدار که ناهنجاری در دانشگاه‌ها توسعه پیدا می کند، به همان میزان فرآورده‌ها و فرآیندهای علمی و فکری مجامع علمی ما دچار تنزل می شود. ما یک روزی در رتبه هفتم بودیم؛ روزی در رتبه دهم بودیم و الان رسیده ایم به رتبه بیستم الی سی ام. چرا این‌جوری شد؟ این به خاطر این است که فضای دانشگاه را ناهنجاری گرفته است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بنده به یک آقای رئیس دانشگاه عرض کردم «برادر من شما مدیر یک معبدید. شما مدیر یک عبادت‌گاهید. اینجا انسان باید ساخته شود و به بیرون برود. بنابراین چرا اجازه می‌دهید اینجا مرکز فسق و فجور و فساد و ناهنجاری قرار بگیرد؟ خب چه مانعی دارد؟ الان خیلی از دانشگاه های تهران این کار را کرده اند و از طریق حراست نگهبانی های در دانشگاه را موظف کرده‌اند که یک دختر دانشجوی ناهنجار آرایش کرده با قیافه نامناسب را به دانشگاه راه ندهند. شما هم همین کار را بکنید.» گفت «چشم». بعد از دو هفته دیدیم اجرا نشد. خدمت ایشان عرض کردیم که «برادر عزیز من، من تقاضایی که از شما کردم، تقاضا نبود؛ این در حقیقت اعلام خطر بود و شما انجام ندادید.» گفت «چرا انجام دادیم؛ اما همان روز اول که این برنامه را انجام دادیم یک عده از این دختران دانشجوی بدحجاب (اعتزاض کردند.)

 

مسئولان دانشگاه‌ها جریان‌های ضدفرهنگی را پیدا کنند/ دانشجو بی‌گناه است

آیت الله علم الهدی ادامه داد: البته این را بدانید برادران، بنده که دارم حرف می‌زنم، یک دانشگاه‌ساز در این مملکتم. 23 سال موفق ترین دانشگاه‌های کشور را من مدیریت کردم. بنده یک آدم اجنبی نسبت به محیط دانشگاه و محیط آکادمیک نیستم. بنده که حرف می‌‌زنم، این را به عنوان یک کارشناس تعلیم و تربیت دانشگاهی به شما می‌گویم.

 

وی افزود: در دانشگاه دانشجو معصوم و بی گناه است. همه سنخ و همه صنفش.  این تقصیر ندارد. پشت قضیه یک جریان عوضی ناهنجار ضد دین می آید و بعضی دانشجوهای زمینه دار را عمله اجرایی منویات شیطانی خودش می کند. لذا دشمن چشم طمع به محیط دانشگاه دارد و میدان دانشگاه را برای تهاجم فرهنگی خودش انتخاب کرده. چون فکر کرده آن‌جا می‌شود با دوتا آدم عوضی یک گروه عمله اجرایی ضد فرهنگی به وجود آورد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تأکید مجدد بر بی‌تقصیری دانشجویان در زمینه معضلات فرهنگی دانشگاه، گفت: مسئولان دانشگاه، مقام‌های مدیریتی دانشگاه بگردند آن پشتوانه حرکت را پیدا کنند و شما دانشجویان عزیز با بصیرت کامل عمله دیگران نشوید مخصوصا عمله جریان های آلوده و انحرافاتی بیرون دانشگاه.

 

بی‌حجابی آپارتاید جنسی است

آیت الله علم الهدی با اشاره به ادامه گفتگوی خود با رئیس یکی از دانشگاه‌های مشهد، یادآور شد: این آقا گفت «ما جلوی آن (بدحجابی) را گرفتیم؛ بعد یک عده از این دانشجوها راه افتادند، یک پلاکارد هم بلند کردند (که) «آپارتاید جنسی محکوم است» گفتم «خب عکس العمل شما چه بود؟» گفت «دیدیم درست نیست، لذا آزاد گذاشتیم.» در مقابل یک پلاکارد؟

 

وی تصریح کرد: آپارتاید جنسی حجاب نیست؛ آپارتاید جنسی بی‌حجابی است. بی‌حجابی آپارتاید جنسی است. این که یک بی حجاب می خواهد خودش را ملعبه و ابزار گذران جنسی یک مشت مرد هرزه قرار بدهد، این آپارتاید جنسی است. این (فرد) است که جنسیت و مسئله غریزه جنسی را ابزاری برای مطرح کردن خودش گرفته. این آپارتاید جنسی است.

 

امروز در جامعه منکرات تبدیل به معروف شده است

امام جمعه مشهد مقدس در تبیین سخن خود اظهار داشت: این روایت مالِ پیغمبر(ص) است؛ کأنّه آقا رسول‌الله(ص) امروزِ جامعه ما را می‌دیدند و می‌فرمودند. در کتاب وسائل‌الشیعه، جلد 11، صفحه 396 این حدیث را از پیغمبر(ص) نقل می کند (که) «قال رسول الله (ص) کَیْفَ بِکُمْ إِذَا فَسَدَتْ نِسَاؤُکُمْ وَ فَسَقَ شَبَابُکُمْ وَ لَمْ تَأْمُرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ لَمْ تَنْهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ؟» (یعنی) پیغمبر فرمودند چه خواهد شد وضع شما در زمانی که زن‌ها فاسد شوند، جوان‌ها فاسق شوند و شما امر به معروف و نهی از منکر نکنید؟ « فَقِیلَ لَهُ: وَ یَکُونُ ذَلِکَ» (یعنی) اصحاب گفتند آقا ممکن است یک همچین روزی پیش بیاید؟ « فَقَالَ نَعَمْ وَ شَرٌّ مِنْ ذَلِک» (یعنی) پیغمبر فرمودند بلی همچین روزی پیش می آید و بدتر از این روز «کَیْفَ بِکُمْ إِذَا أَمَرْتُمْ بِالْمُنْکَرِ وَ نَهَیْتُمْ عَنِ الْمَعْرُوفِ؟» (یعنی) کار به جایی می‌رسد که شما امر به منکر می‌کنید و نهی از معروف.

 

وی ادامه داد:اگر یک آدم متعصب غیرتمند دینی بیاید و بخواهد جلوی فساد بایستد، همه می گویند «ولش کن آقا؛ چه کار داری؟» این همانی است که پیغمبر فرمودند. «فَقِیلَ لَهُ: یَا رَسُولَ اللَّهِ وَ یَکُونُ ذَلِکَ؟» اصحاب گفتند «یک همچین روز ممکن است؟» پیغمبر فرمودند «نعَم وَ شَرٌّ مِنْ ذَلِکَ» (یعنی) بدتر از این؛ «کَیْفَ بِکُمْ إِذَا رَأَیْتُمُ الْمَعْرُوفَ مُنْکَراً وَ الْمُنْکَرَ مَعْرُوفاً؟» چه حالی خواهید داشت زمانی که در جامعه شما معروف بشود منکر.

 

آیت الله علم الهدی در بیان مثالی از تبدیل منکر به معروف در جامعه فعلی، خاطرنشان کرد: (این که) یک دختر خانم دانشجوی باحجابِ چادر به سرِ مقنعه به صورت بیاید در مقابل یک آقایی که اسم خودش را گذاشته «معلم و استاد»، سؤال کند (اما استاد) به او اعتنا نکند، (آن‌وقت) یک دختر هرزه با قیافه ناهنجارش بیاید، آقای استاد بخندد، چخ‌چخ کند و جواب او را بدهد؛ این همان است که پیغمبر(ص) گفتند «إِذَا رَأَیْتُمُ الْمَعْرُوفَ مُنْکَراً وَ الْمُنْکَرَ مَعْرُوفاً.»

 

تخطئه نیروی انتظامی در مبارزه با بدحجابی، مصداق تبدیل منکر به معروف است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: جریان نیروی انتظامی غیرتمند دینی آمده و می‌گوید «من با مأمور می‌خواهم بیایم جلوی ناهنجاری فسق و فجور داخل اتومبیل ها را بگیرم. در خیابان ها جلوی فساد را بگیرم، (آن‌وقت) آقای مسئول مملکت می گوید «چرا این کار را بکنید؟» این همانی است که یغمبر(ص) فرمودند. فرمودند «از این بدتر (خواهد شد)؛ رَأَیْتُمُ الْمَعْرُوفَ مُنْکَراً وَ الْمُنْکَرَ مَعْرُوفاً» شما معروف را منکر خواهید دید.

 

آیت الله علم الهدی گفت: یک نفر آمده می خواهد امر به معروف کند؛ می‌خواهد از قدرتش، از نیرویش، از اقتدارش که محور اقتدار این نظام است، استفاده کند (تا) جلوی ناهنجاری را بگیرد؛ بعد به او بگویند «چرا می‌خواهی این کار را بکنی؟ این کار درست نیست! این کار سرکشی به زندگی مردم است.» زندگی مردم در ماشین‌ها وسط خیابان، جلوی چشم زن و مرد مردم است؟ این زندگی مردم است؟ زندگی مردم وسط پارک‌ها و ناهنجاری‌ها و فسق و فجورهاست؟ مردم آنجا زندگی می‌کنند؟ این همان فرمایش پیغمبر اکرم(ص) است.

 

منبع: پایگاه رسمی آیت الله علم الهدی

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون