تاریخ خبر: کد خبر: 8745

حاشیه نگاری «قاصدنیوز» از صد و هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر مشهد

از تأسیس یک روزنامه در 29 سالگی تا تکه‌پراکنی به پیوست‌نگار 25‌ ساله

پیوست فرهنگی میدان شهدا در شورای پیوست فرهنگی با حضور افراد شاخصی بررسی شده و اینکه بگویند پیوست‌نگار این طرح یک جوان ٢۵ساله بوده است اهانت است.

از تأسیس یک روزنامه در 29 سالگی تا تکه‌پراکنی به پیوست‌نگار 25‌ ساله

به گزارش «قاصدنیوز»، در جریان تصویب طرحی در جلسه هفته گذشته شورای شهر مشهد، بحثی میان اعضای شورای شهر با موضوع «پیوست فرهنگی» میدان شهدای مشهد در گرفت. در این طرح که معاونت فرهنگی شهرداری مشهد را موظف می‌کند 20 درصد از بودجه‌ی این معاونت را به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دهد تبصره‌ای با عنوان پیوست فرهنگی جهاد و شهادت وجود داشت که وحید جلیلی معاون فرهنگی شهردار مشهد موافق حذف آن بود. او در بیان علت این درخواست گفت: «وقتی پروژۀ میدان شهدا با یک سال و نیم، برخلاف همۀ قوانین، رویه‌ها، مصوبات و فعالیت‌ها، وتو شد، من با چه امیدی به سمت دیگر پروژه‌ها بروم؟»

 

او ادامه داد: من به رئیس شورای شهر اعتراض کردم ولی ایشان طرف دیگران را گرفت. ادعا می‌کنم که پیوست فرهنگی میدان شهدا قوی‌ترین پیوست فرهنگی بعد از طرح کلیدواژۀ «پیوست فرهنگی» از سوی رهبر معظم انقلاب است.

 

در ادامه این جلسه فیاضی، عضو شورا، در رد پیوست فرهنگی میدان شهدا در اظهارنظری جالب گفت: «یک جوان ٢۵ ساله پیوست فرهنگی پروژۀ میدان شهدا را اجرایی کرده است!»

 

البته با اینکه فاطمی ارفع، رئیس کمیسیون فرهنگی شورا به این اظهار نظر واکنش نشان داد و آن را رد کرد اما آنچه مهم است استدلالی است که یک عضو شورا در رد یک پیوست فرهنگی به آن توسل می‌جوید.

 

سید جلال فیاضی در حالی یک جوان 25 ساله را -هرچند کارشناس ارشد شهرسازی باشد- شایسته یک پیوست نگاری فرهنگی هم نمی‌داند که خودش در 29 سالگی با اعتمادی که مسئولان وقت آستان قدس رضوی به جوانان داشتند توانست دومین روزنامه شهر مشهد (روزنامه قدس) را تأسیس کند.

 

لازم به ذکر است، فاطمی ارفع در جواب فیاضی گفته بود: پیوست فرهنگی میدان شهدا در شورای پیوست فرهنگی با حضور افراد شاخصی بررسی شده و اینکه بگویند پیوست‌نگار این طرح یک جوان ٢۵ساله بوده است اهانت است.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون