تاریخ خبر: کد خبر: 6461

بازخوانی یادداشت عضو شورای شهر که این روزها از تیتر «عسکریه، میزان نشود» شاکی است/

تیتری جدید بر یادداشت دوماه پیش فیاضی در شهرآرا: «نور، میزان نشود»!

مطابق بررسی‌های صورت گرفته مشخص گردید جلال فیاضی در طی یادداشتی در روزنامه شهرآرا با عنوان «آیا این نهال نو ریشه دارد ؟» که اتفاقاً سایت رسمی شورای شهر مشهد نیز آن را منتشر کرده ، در تشبیهی بیم آن را داد که موسسه مالی و اعتباری نور که دارای مجوز قانونی از بانک مرکزی بود به سرنوشت موسسه مالی میزان دچار شود.

تیتری جدید بر یادداشت دوماه پیش فیاضی در شهرآرا: «نور، میزان نشود»!

به گزارش «قاصدنیوز»، پس از آنکه روزنامه شهرآرا در مطلبی با عنوان «عسکریه میزان نشود» از روند خطرناک حضور موسسات مالی و اعتباری در پروژه های ساختمانی انتقاد کرده بود و این موضوع را سرمنشاء مشکلات آتی در حرکت این موسسات همانند موسسه مالی میزان ارزیابی کرده بود، عده‌ای از اعضای شورای شهر با انتقاداتی تند، این مطلب و تیتر روزنامه شهرآرا را سیاسی و انتقام جویانه و باعث آشوب و ایجاد بحرانی همانند بحران فعلی موسسه میزان دانستند.

 

در همین رابطه  رئیس شورای شهر مشهد گفته بود: برای تذکر جدی به روزنامه شهرآرا، به شهردار نامه نوشته‌ایم.

 

انتظاری هروی با بیان اینکه موسسه میزان به اندازه کافی در دل مردم شهر نگرانی به وجود آورده است، تاکید کرد: ما نباید برای یک مصاحبه رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر به این شکل مقابله به‌مثل کنیم؛ مقایسه این موسسات در گام اول به شورای شهر مرتبط نمی‌شود اما در گام بعدی ارتباط مستقیم با امنیت شهر دارد.

 

همچنین سیدجلال فیاضی دیگر عضو شورای شهر مشهد پس از اعلام اینکه دوران کدخدا منشی تمام شده و شهردار باید پاسخگو باشد، گفته بود: گزارش شهرآرا در خصوص موسسه عسکریه استفاده ابزاری شهردار علیه یکی از منتقدین در شورای شهر بود و این کار اخلاقی نیست.

 

سید جلال فیاضی

 

مطابق بررسی‌های صورت گرفته مشخص گردید جلال فیاضی در طی یادداشتی با عنوان «آیا این نهال نو ریشه دارد ؟» که اتفاقاً سایت رسمی شورای شهر مشهدمقدس آن را نیز منتشر کرده است، در تشبیهی بیم آن را داد که موسسه مالی و اعتباری نور که دارای مجوز قانونی از بانک مرکزی بود به سرنوشت موسسه مالی میزان دچار شود.

 

وی در بخشی از این یادداشت که  روزنامه شهرآرا  در 8 تیر94 آن را منتشر کرده، آورده است:

در شرایطی که هر روز آمار و فهرست تازه ای از موسسه های اعتباری غیر مجاز از سوی مقامات قضائی و بانک مرکزی اعلام می شود و هنوز تلخی مشکلات سپرده گذاران در موسسه مالی اعتباری میزان _ پس از سالها  فعالیت این موسسه _ در کام مردم است ،‌ از ابتدای امسال شاهد تبلیغات پر حجم یک موسسه اعتباری جدید هستیم. جالب این است که مراکز و موسسه های اعتباری که امروز پس از آنکه نقدینگی مردم را جذب کرده اند غیر مجاز اعلام می شود سالها فعالیت کرده اند، در حالیکه هم قوه قضائیه و هم بانک مرکزی شاهد اقدامات آنها بوده اند و جالب  تر اینکه بسیاری از مقاماتی که امروز سخن از غیر مجاز بودن آنها به میان می آورند طی همین سالها مسئولیت داشته اند .

 

در همین حال اگر «آقای رسانه‌ای شورا» قبل از نوشتن این مطلب با یک جستجو ساده می‌توانست ببیند که بانک مرکزی در تاریخ 22 فروردین 1394 مجوز این موسسه مالی و اعتباری را با شماره 94/9910 صادر نموده است.

 

باید ابتدا از جناب انتظاری هروی رئیس شورای شهر مشهد این سوال را مطرح کرد که توجیه و موضع شما در آن زمان برای انتشار یادداشت بدون پشتوانه اطلاعاتی آقای فیاضی که به زعم شما باعث ایجاد دل‌نگرانی مردم می‌شد، چیست؟

 

همچنین از جناب فیاضی این سوال را باید پرسید که نسبت شما با موسسه مالی و اعتباری نور چیست و چگونه باید با بین این مطلب بدون پشتوانه اطلاعاتی و مواضع تند امروزتان درباره تیتر «عسکریه میزان نشود» جمع بست؟ آیا این مواجهه شما یادآور سیاست یک بام و دو هوا نیست؟

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون