تاریخ خبر: کد خبر: 6360

نسبت رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد با پروژه«جهان‌مال» و موسسه عسکریه چیست؟

«سید عبدالکریم جوادی» به تازگی نیز از روند نامتناسب شرایط برای سرمایه گذاری در مشهد سخن گفته و عملیاتی شدن وعده فرش قرمز زیر پای سرمایه گذاران را در شهر بیشتر شعاری و غیر عملیاتی توصیف کرده بود از مشارکت یک بانک اوکراینی در مشهد با سرمایه گذاری متقابل موسسه عسکریه در اوکراین خبر داد.

به گزارش «قاصدنیوز»، چندی پیش در خبرها آمده بود پروژه «جهان مال» که در ضلع جنوب شرقی میدان جانباز مشهدمقدس قرار دارد با سرمایه گذاری 51درصدی موسسه مالیواعتباری عسکریه و مشارکت 49درصدی آستان‌قدس‌رضوی در حال اجراست و به این منظور درختان این زمین نیز قطع شده است.

 

پروژه جهان مال

 

در همین راستا شرکت خورشید درخشان هشتم توس(سهامی‌خاص) در تاریخ 1393/6/5 با شماره ثبت 52273 در اداره کل ثبت شرکتها به ثبت رسیده است. این شرکت با مشارکت آستان قدس رضوی و موسسه اعتباری عسکریه به صورت 49% و 51% تشکیل شده است.

 

شرکت خورشید هشتم توس عسکریه

 

همچنین در ماه گذشته و درست در زمانی که قطع درختان این زمین موجب ایجاد جنجال رسانه ای شد، رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد در طی مصاحبهای اعلام کرد: بنده از ابتدا با این دو پروژه(مشهدمال و جهان مال) مخالفت شدید داشتم زیرا عقیده دارم که تمامی نیازهای تجاری این منطقه اشباع شده و دیگر نیازی به مرکز تجاری ندارد.

 

وی تصریح کرد: ارائه مجوز ساخت به پروژه خیام 18 بزرگترین اشتباه شهرداری مشهد است که قطعاً یک نمره منفی در کارنامه شهرداری ثبت خواهد شد.

 

رئیس کمسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به پروژه مشهد مال بیان داشت: این پروژه نیز به نفع شهر نیست اما نمی‌توان در رابطه با آن کاری کرد زیرا این پروژه در مدیریت قبلی شهرداری مجوزات را گرفته اما سوال بنده این است که چرا ما در این مدیریت که می‌توانستیم شهر را حفظ کنیم به پروژه‌ای همچون خیام18 مجوز ساخت می‌دهیم.

 

جوادی افزود: شهرداری باید برای مجوز دادن به ساخت یک مجتمع تجاری ابتدا شرایط منطقه را سنجیده و جانمایی لازم را انجام دهد در صورتی که در این دو پروژه نه تنها درختان زیادی قطع شده‌اند بلکه بسیاری از مردم که سرمایه‌های خود را پس از چند سال جمع آوری کرده و در این منطقه خانه‌ای خریده‌اند مورد اذیت و آزار قرار گرفته‌اند.

 

با اندک اطلاعاتی از سوابق این عضو شورای شهر مشهد متوجه خواهید شد که وی هم‌اکنون و پیش از این، عضو هیئت مدیره و رئیس منطقه یک موسسه مالی‌و‌اعتباری عسکریه بوده و برادر او نیز به عنوان نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این موسسه مشغول به فعالیت هستند.

 

عبدالکریم جوادی

 

«سید عبدالکریم جوادی» به تازگی نیز از روند نامتناسب شرایط برای سرمایه گذاری در مشهد سخن گفته و عملیاتی شدن وعده فرش قرمز زیر پای سرمایه گذاران را در شهر بیشتر شعاری و غیر عملیاتی توصیف کرده بود از مشارکت یک بانک اوکراینی در مشهد با سرمایه گذاری متقابل موسسه عسکریه در اوکراین خبر داد.

 

حال در این بین باید پرسید، نسبت رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد با موسسه مالی‌و‌اعتباری عسکریه و پروژه های اخذ شده چیست؟ چرا وی درباره پروژه مخرب و غیرکارشناسی «جهان‌مال» به جای ملامت و نقد موسسه متبوع خود، پیکان انتقاد را به سوی شهرداری مشهد نشانه گرفته است؟

 

«قاصدنیوز» ضمن احترام به این نماینده مردم مشهد در شورای اسلامی شهر، آمادگی دارد پاسخ وی را در این خصوص منتشر نماید.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون