تاریخ خبر: کد خبر: 6150

عضو شورای اسلامی شهر مشهد در گفتگو با «قاصدنیوز» تشریح کرد/

ماجرای نامه هسته‌ای اعضای شورای شهر که روزنامه خراسان در آن ایجاد تشکیک کرد

وی افزود: در بیانیه ملاک عمل ما این بوده است که برای افراد متن بیانیه ایمیل زده می‌شود و نماینده‌ها در مدت 3روز نظراتشان را اعلام می‌کنند و از طریق پیامک عبارت «یاحسین» را برایمان ارسال می‌کنند که به‌منزله تأیید آن است و این شکل کار، روال دوساله ماست. لذا دوستان حرف خلاف واقع نزده‌اند بلکه مطابق روال همیشگی متن به ایمیلشان ارسال‌شده اما متن را مشاهده نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام لطفی در گفتگو با «قاصدنیوز» پیرامون اظهارات اخیر برخی اعضای شورای شهر گفت: چندی پیش جمعی از نمایندگان در طی نامه‌ای به نمایندگان مجلس خواستار رعایت دقیق خطوط قرمز رهبر انقلاب در بررسی توافق هسته‌ای شدند. اما روزنامه خراسان در مطلبی سعی در تشکیک این موضوع داشت.

 

نامه هسته ای اعضای شورای شهر مشهد

 

رئیس کمیسیون ویژه امربه‌معروف و نهی از منکر شورای شهر مشهد گفت: مطابق روال همیشگی که اعضای شورا در جریان آن هستند، این نامه ابتدا به ایمیل همه اعضای شورا ارسال کردیم و تائید آن را از 18 عضو شورا به‌صورت پیامکی گرفتیم که هم‌ متن پیام و هم تاریخ و زمان ارسال ایمیل‌ها موجود است. با این روال تاکنون دو بیانیه با امضای  17نفر و 12نفر صادرشده است.

 

وی افزود: بنای ما در شورای اسلامی شهر به این صورت است که  وقتی طرحی در شورا قرار است شکل بگیرد آن طرح، هم برای اعضا ایمیل شده و هم از نمایندگان امضای مکتوب گرفته می‌شود. ولی در بیانیه ملاک عمل این است که برای افراد متن بیانیه ایمیل زده می‌شود و نماینده‌ها در مدت 3روز نظراتشان را اعلام می‌کنند و از طریق پیامک عبارت «یاحسین» را برایمان ارسال می‌کنند که به‌منزله تأیید آن است و این شکل کار، روال دوساله ماست.

 

حجت الاسلام لطفی خاطرنشان کرد: در بین این 18 نفر چند تن از نمایندگان همچون آقای سهیلی در این حد مطرح کرده بودند که نامه درباره برجام منتج به اختلاف نشود و مشکل خاصی بابت تائید آن نداشتند. آقای جهانبخش هم در برخی کلمات که آن‌هم به لحاظ ادبیاتش مشکل داشتند که برطرف گردید و من خودم گفتم که برایتان متن را ایمیل کنم. ایشان مطرح کردند ایمیل ندارم و به فکس هم دسترسی نداشتند لذا بنده 10 دقیقه با ایشان تلفنی صحبت کردم و ایشان مجاب شدند و این موضوع را رد نکردند. اگر قطعاً کسی رد کرده باشد و مایل نبوده اسمش در ذیل نامه بیاید، قطعاً اسامی را مطرح نمی‌کنیم. حتی به  آقای جهانبخش گفتم که اگر شما تردیدی دارید اسمتان را درج نکنیم که ایشان فرمودند مشکلی ندارم. همچنین آقای پژمان گفتند ایمیل نشده و بنده گفتم دو شب گذشته برایتان ایمیل شد. آقای عامری فرد هم آخرین نفراتی بودند که تائید کرند.

 

وی گفت: دوستان حرف خلاف واقع نزده‌اند بلکه مطابق روال همیشگی متن به ایمیلشان ارسال‌شده اما متن را مشاهده نکرده‌اند. با اطمینان می‌گویم که مطالب به دستشان رسیده ولی ممکن است نخوانده باشند. منتهی گویا با توجه به فضای رسانه‌ای که روزنامه خراسان ایجاد کرده ممکن است این موضوع تردیدهایی را برای نمایندگان ایجاد کرده باشد.

 

حجت الاسلام لطفی تاکید کرد: با توجه به این اظهارنظرهای اعضای محترم، تجربه شد که از این به بعد امضای مکتوب هم در ذیل نامه‌ها و بیانیه‌ها گرفته شود.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون