تاریخ خبر: کد خبر: 3792

اگر در مدیریت شهری گذشته مشهد فسادی وجود داشته مسئولان قضایی آن را اعلام کنند

عضو شورای شهر مشهد: متأسفانه وعده‌های دولت برای حاشیه شهر در بودجه ۹۴ تبلور پیدا نکرد، مسئولان باید این موضوع را تا پایدار کردن ردیف بودجه پیگیری کنند

به گزارش قاصدنیوز، سید جلال فیاضی صبح امروز در نطق خود در نشست شورای شهر مشهد گفت: در سال‌های اخیر یکی از شیوه‌های ناپسند در نظام مدیریتی ماپنبه کردن رشته‌های مدیران گذشته، نقد و تخریب مدیران سابق وحرکت از نقطه آغاز است. امروزی‌ها علیه دیروزی‌ها و دیروزی‌ها برضد مدیران پریروز، اما قضاوت مردم آن است که همه این‌ها در جمهوری اسلامی مسئولیت داشته‌اند.

 

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد ادامه داد: در حالیکه پس از 17ماه انتظار می‌رود ما پاسخگوی عملکرد خود باشیم انصاف نیست که مرتب از گذشته بگوئیم و آنها را مقصر همه مشکلات و نارسائی‌ها قلمداد کنیم. مشکلات مشهد فراوان و عمیق است، گذشتگان تلاش خود را کردند و امروز نوبت ماست. ما باید بگوییم برای مشکلات شهر چه  برنامه‌ای داریم و در 17 ماه گذشته چه کرده‌ایم و در مدت باقیمانده چه برنامه‌ای داریم و چه خواهیم کرد، مردم،  آگاه ، فهیم و دارای بلوغ سیاسی هستند و بخوبی قضاوت می‌کنند.

 

این عضو شورای شهر ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم یک نهاد مستقل بدون دخالت مدیریت شهری کارنامه 17 ماهه شورای چهارم وشهرداری را مورد نظرسنجی قراردهد تا نقاط ضعف وقوت حودرا بشناسیم.

 

اینجانب به عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شهر مشهد از ریاست محترم دادگستری استان می‌خواهم  اولا  اگر پرونده فساد مالی در مورد مدیریت گذشته شهری وجود دارد مردم را درجریان قرار دهند و اجازه ندهند افراد غیر مسئول قضائی با اطلاع رسانی نادرست حیثیت و آبروی افراد را به حراج گذارند و ثانیا دستور فرمائید عادلانه و با سرعت و دقت و بدون هیچگونه مسامحه‌ای به پرونده‌ها، اگر وجود دارند، رسیدگی کنند و مردم را در جریان نتایج رسیدگی قرار دهند و از هرگونه فضاسازی رسانه‌ای و تسویه‌حساب سیاسی به بهانه مبارزه با فساد مالی جلوگیری کنید .

 

سید جلال فیاضی گفت: باید مراقبت کنیم که در دوره مسئولیت ما فسادی اتفاق نیفتد گمان نکنیم اگر شهردار منتخب ماست و مدیران فعلی منتخب شهردارما هستند دیگر فسادی رخ نمی‌دهد .لازم می‌دانم اعلام کنم  که انتخاب معاونان، مشاوران ومدیران شهرداری حق شهردار است و هیچ یک از انتصابات شهردار محترم نیز با مشورت شورای شهر نبوده است .

 

سردبیر سایق روزنامه شهرآرا گفت: خوشبختانه شورای عالی شهرسازی طرح جامع مشهد را تصویب کرد وامید می‌رود با تصویب سریع طرح های تفصیلی نقشه راه توسعه وعمران مشهد مشخص شود . یکی از مصوبه های مهم این شورای عالی حذف تراز فیزیکی ومالی از طرح نوسازی حرم مطهر است که از سال ها پیش نسبت به این مانع ومعضل بزرگ در این پروژه هشدار داده بودم، اکنون فرصت آن است که مدیران شهری ازاین مصوبه برای حل معضلات این پروژه بزرگ و سرعت بخشیدن به آن بهره ببرند. اما به نظر می رسد هنوز مشکل حریم مشهد در طرح جامع حل نشده است.

 

راه حل حریم مشهد جابجایی مرز حریم با طرقبه وشاندیز وچانه زنی برروی آن نیست. مردم طرقبه وشاندیز ایجاد شهرستان طرقبه وشاندیز را حق خود می‌دانند و باید از این حق دفاع کنیم اما الگوی این شهرستان می‌تواند شمیرانات تهران باشد؛ شهرستان مستقل طرقبه شاندیز با فرمانداری مستقل اما بامدیریت یکپارچه شهری  با  مشهد! بطوریکه مانند شمیرانات که شهرستانی مستقل است ازنظر شهری یک منطقه از شهرداری مشهد باشد.این تصمیم هم مشکل حریم را حل می‌کند هم منجر به رشد و آبادانی طرقبه شاندیز می‌شود.

 

سید جلال فیاضی ادامه داد: درشورای چهارم تلاش هایی برای توجه بیشتر به حاشیه شهر مشهد انجام شد وحاشیه را به یک گفتمان شهری تبدیل کرد. رئیس جمهور محترم ودولت نیز به این موضوع توجه ویژه ای کردند بطوریکه حاشیه شهر مشهد به متن سفر استانی دولت تبدیل شد. وعدهای امید بخشی هم دادند وبسته پیشنهادی نیز تهیه وتقدیم شد، اما متاسفانه در بودجه 94 تبلور نیافت. گفتمان و حرف مشکل حاشیه شهر مشهد را حل نمی‌کند انتظار می‌رود نماینده محترم عالی دولت ونمایندگان محترم مشهد در مجلس موضوع را تا پایدارکردن ردیف بودجه برای حاشیه شهر مشهد بطور جدی پیگیری کنند. همچنین تبدیل حاشیه شهر و توس به یک شهرستان مستقل دیگر با فرمانداری مستقل و با  الگوی ری و شمیرانات تهران یعنی با مدیریت یکپارچه شهری با مشهد و به عنوان یک یا چند منطقه از شهرداری مشهد  می‌تواند یک پیشنهاد ساختاری برای حل معضلات حاشیه شهر باشد.

 

منبع: نسیم

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون