تاریخ خبر: کد خبر: 2889

زیرساخت‌های فرهنگی و اقامتی زائران در مشهد تامین شود

معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: زیرساخت‌های فرهنگی و اقامتی زائران در مشهد تامین می‌شود.

زیرساخت‌های فرهنگی و اقامتی زائران در مشهد تامین شود

به گزارش قاصدنیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: سالانه در حدود 20 میلیون زائر به شهر زیارتی مشهد سفر می‌کنند که برای تامین رفاه و آسایش این زائرن نیازمند برنامه منسجمی هستیم.

 

وی افزود: باید از مقوله زیارت و گردشگری مشهد به عنوان یک فرصت استفاده کرد که در این راستا تمامی سازمانهای شهری من جمله سازمان حج و زیارت مسئولیت مهمی دارند؛ چرا که نگاه سازمان حج و زیارت نباید تنها به سفرهای خارجی معطوف باشد.

 

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به وجود بیش از 50 درصد ظرفیت مراکز اقامتی کشور در شهر مشهد، افزود: با این وجود هنوز بسیاری از زائران مشهد را در کمپ‌ها و مدارس اقامت می‌دهیم که امری شایسته نیست.

 

پژمان خاطرنشان کرد: این بحث که مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شود، شاید مستقیما ارتباطی به کارهای عمرانی و زیرساختی نداشته باشد، اما هر زمان که این احساس نیاز به وجود آید قطعا مدیران شهری آمادگی خود را اعلام خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه مباحث فرهنگی و اجتماعی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بیشتری در چشم‌انداز مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام دارند، گقت: در این راستا باید تلاش‌ها به سمتی باشد که این رویداد، برجستگی‌های فرهنگی و معنوی شهر مشهد و به ویژه تفکرات انقلابی کشور را در جهان اسلام گسترش دهد.

 

شهردار سابق مشهد گسترش فعالیت‌های فرهنگی را مستلزم توسعه زیرساخت‌های خاص دانست و تصریح کرد: علاوه بر تلاش مدیریت شهری مشهد، دولت نیز باید با برنامه‌ریزی منسجم زمینه جلب همکاری‌ها را جهت تحقق این رویداد فرهنگی فراهم آورد.

 

پژمان در ارتباط با معماری شهر زیارتی مشهد نیز اظهار داشت: متاسفانه مشکل اساسی در بحث معماری ایرانی-اسلامی این است که جزئیات این نوع معماری به صورت دقیق روشن و مشخص نشده و اجماعی در این زمینه میان معماران و مدیران شهری شکل نگرفته است.

 

وی در پایان با اشاره به مطالعات صورت گرفته در طرح توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا(ع)، گفت: نتایج نهایی این مطالعات باید ضمن عملیاتی شدن، پرسش‌های تصمیم‌گیرندگان مقوله زیارت را نیز پاسخ دهد.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی زیارت

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون