تاریخ خبر: کد خبر: 6977

شایعه بمب‌گذاری در شهرداری مشهد/ مانوری که پایتخت برگزار کرد+عکس

ساختمان شهرداری مشهد امروز در حالی پیش از برگزاری نشست خبری معاون شهردار مشهد تخلیه شد اما مسئولان این اتفاق را مانور پدافند غیرعامل دانستند.

به گزارش قاصدنیوز، امروز خبرنگاران حوزه شهری مشهد برای نشست خبری محمد آذری معاون مالی و اداری شهرداری در شهرداری مشهد حضور یافتند اما هنگامی‌ که خبرنگاران در حال نوشتن صحبت‌های مقدماتی معاون مالی و اداری شهرداری مشهد بودند صدای آژیر خودروهای پلیس و آمبولانس را می‌شنیدند و این صداها هر لحظه بیشتر می‌شد، همچنین از بلندگوی اتومبیل‌های پلیس نیز پیام‌هایی داده می‌شد.

 

تمامی این اتفاقات ادامه برگزاری نشست خبری را مختل کرد و حضور مأموران چک و خنثی در شهرداری مشهد با همان لباس‌های معروف خود استرس بیشتری را به جان خبرنگاران و کارکنان شهرداری انداخت.

 

پس از وقوع این اتفاقات، تمامی پرسنل شهرداری مشهد ساختمان شهرداری را با سرعت ترک کردند و نشست خبری با جمله «با سرعت از اتاق خارج شوید، ساختمان باید تخلیه شود»، نیمه‌تمام باقی ماند، تمام کارکنان شهرداری در هوای سرد و بارانی امروز مشهد در میدان شهدا جمع شده بودند، کل میدان به‌ وسیله نوارهای زرد بسته‌ شده و مأموران چک و خنثی نیز با لباس‌های مخصوص در جست‌وجوی بمب بودند اما بعد از لحظاتی اعلام شد که خطر رفع شده و می‌توانید در ساختمان حضور یابید.

 

*مانوری که پایتخت برگزار کرد

اما امیر عزیزی، مدیر ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد درباره وقوع این اتفاق اظهار کرد: در اینکه اتفاق امروز مانور بوده هیچ شکی وجود ندارد اما این موضوع بدون هماهنگی با شهرداری مشهد و از سوی تهران صورت گرفته است البته باید توجه داشت که در پدافند غیرعامل نباید هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

 

معاون سیاسی امنیتی فرماندار مشهد نیز در گفت‌وگو با فارس در این باره اظهار کرد: این موضوع در واقع مانور پدافند غیرعامل بوده که به سبب سنجش توان سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف استان برگزار شد و شایعه بمب‌گذاری در شهرداری درست نیست.

 

وی در پاسخ به این سئوال که آیا زمان برگزاری مانور در چنین شرایط جوی و در هنگام برگزاری نشست خبری و حضور خبرنگاران، مناسب بوده است؟ گفت:‌ دلیل برگزاری مانور این است که بدانیم سازمان‌ها تا چه اندازه برای مقابله با حوادث مختلف آماده هستند و اگر قرار باشد پیش از برگزاری مانور سازمان مورد نظر در جریان برگزاری باشد که هدف مانور محقق نمی‌شود.

 

منبع: فارس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون