تاریخ خبر: کد خبر: 6891

قرارگاه سایبری خراسان رضوی سال آینده تشکیل می‌شود

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی گفت: قرارگاه سایبری خراسان رضوی سال آینده با هدف مقابله با تهدیدات فضای سایبری تشکیل می شود.

به گزارش قاصدنیوز، حمید رضا بابایی ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته پدافند غیر عامل در سالن جلسات استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهارکرد: یکی از مهمترین آسیب های امروز جامعه آسیب های فضای سایبری است که به منظور مقابله با تهدیدات و آسیب های آن قرارگاه سایبری خراسان رضوی تشمیل می شود.

 

وی افزود: تاکنون نیز در جهت ایمن سازی استان در برابر حوادث غیر مترقبه فعالیت هایی از جمله رزمایش آمادگی سیستم برق اضطراری مراکز حساس در شرکت توزیع نیروی برق مشهد، برج مراقبت فرودگاه، اداره کل مخابرات خراسان رضوی، هلال احمر و شهرداری مشهد انجام شده است.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی با اشاره به اقدامات آموزشی یک سال اخیر این اداره کل تصریح کرد: برگزاری کارگاه آموزشی رسانه و پدافند غیر عامل، دوره آموزشی دفاع سایبری در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان، دوره بازآموزی و به روز رسانی پدافند غیر عامل، دو دوره آموزش تربیت مربی پدافند غیر عامل و آموزش عمومی پدافند غیر عامل همراه با رزمایش در مدارس از جمله این اقدامات بوده است.

 

وی ادامه داد: همچنین اردوی توجیهی پدافند، دوره آموزشی اصول و مبانی پدافند غیر عامل برای ۱۰۰ نفر از کارشناسان شرکت عمران شهر جدید گلبهار از دیگر اقدامات آموزشی این اداره کل پدافند غیرعامل استانداری خراسان روی در طول یک سال گذشته است.

 

بابایی در ارتباط اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگسازی مفهوم پدافند غیرعامل عنوان کرد: برگزاری مسابقات محتوایی در روزنامه های کثیرالانتشار، مسابقه مقاله نویسی در مدارس خراسان رضوی، ارسال پیامک به منظور آگاه سازی مفهوم پدافند غیر عامل برای فعالان فرهنگی و سیاسی و اکران تیزرهای تبلیغاتی از جمله فعالیتهایی است که در طول یک سال گذشته در زمینه فرهنگ سازی مفهوم پدافند غیر عامل انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه تمام دستگاه های اجرایی خراسان رضوی ملزم به رعایت استانداردها در حوزه مقابله با نفوذ های سایبری هستند، ابراز کرد: برگزاری همایش تهدیدات تلفن هوشمند و اینترنت رایگان در محیط های عمومی یکی از برنامه هایی است که در این زمینه برگزار شده است.

 

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری خراسان رضوی با اشاره به اهمیت موضوع پدافند غیر عامل در قرآن کریم و احادیث توضیح داد: اهل بیت (ع) نیز به موضوع پدافند غیر عامل توجه بسیار داشته اند و کندن گودال و خندق پیرامون شهر مدینه، استفاده از مزیت ارتفاعات و مراقبت از نقاط نفوذ دشمن در جنگ ها برخی از رویکردهایی است که در صدر اسلام در حیطه پدافند غیر عامل انجام شده است.

 

وی تاکید کرد: خوشبختانه با توجه به مصوبات اخیر شورای استانداری خراسان رضوی تمامی پروژ های ملی استان دارای پیوست پدافند غیر عامل هستند و اجازه بهره برداری به هیچ پروژه ای که فاقد پیوست فرهنگی باشد داده نخواهد شد.

 

وی از جمله برنامه های هفته پدافند غیرعامل در خراسان رضوی رانواختن زنگ پدافند غیر عامل در مدارس استان، دیدار با امام جمعه مشهد و خانواده های مجروحین شیمیایی، رزمایش اتصال برق اضطراری، همایش اقتصاد مقاومتی و پیاده روی خانوادگی اعلام کرد و گفت: هفته پدافند غیرعامل از چهارم آبان ماه آغاز و تا دهم آبان ماه ادامه خواهد داشت و شعار امسال برای این هفته « پدافند غیر عامل مصون سازی کشور با همدلی و همزبانی دولت و ملت» است.

 

منبع: مهر

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون