تاریخ خبر: کد خبر: 6940

دشمن از طریق ویروس‌های زیستی سعی در خرابکاری دارد

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی گفت: طرح‌های عمرانی که اعتبار اجرایی آن‌ها بیش از یک میلیارد تومان و ساختمان‌های بالای 4 طبقه، باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشند در غیر این صورت مجوز ساخت برای آن‌ها صادر نمی‌شود.

به گزارش قاصدنیوز، حمیدرضا بابایی، مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همایش سایبری با موضوع پدافند غیرعامل که صبح امروز در استانداری خراسان رضوی برپا شد باهدف آشنایی و آگاهی هرچه بیشتر مدعوین از تهدیدات زیستی و سایبری بود.

 

برگزاری همایش زیستی و سایبری

وی افزود: در هفته‌ای که به نام پدافند غیرعامل نام‌گذاری شده است در نظر داریم همایش زیستی و سایبری را برپا کنیم؛ در این ایام از اساتید مطرح کشوری و همچنین کارشناسان اجرایی استان ازجمله مسئولین درمانی، پزشکی و نظامی با هدف آموزش و شناسایی تهدید‌ها دعوت به‌عمل‌آمده است.

 

بابایی تعداد مدعوین در این همایش را ۲۵۰ نفر عنوان و تصریح کرد: در نظر داریم در این هفته همایش سایبری، همایش دوچرخه‌سواری، همایش جنگ نرم برای بانوان و برپایی کارگاه آموزشی را برای ۱۳ شهرستان اجرایی کنیم.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی گفت: در یک سال و نیم اخیر اقدامات خوبی در حوزه پدافند غیرعامل صورت پذیرفته است و این در حالی است که افراد کمی از واژه پدافند غیرعامل آگاه هستند.

 

وی، زمینه‌سازی برای نهادینه کردن و آشنایی اقشار و خانواده‌ها با واژه پدافند غیرعامل را ازجمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه دانست و افزود: رویکرد تهدید‌ها تغییر پیداکرده و این وظیفه ما است تا مردم را از این تهدید‌ها آگاه کنیم.

 

قرارگاه سایبری توانسته مشکلات را نمایان کند

بابایی تهدید فرهنگی را متوجه جوانان دانست و گفت: تهدید زیستی و سایبری دو تهدید مهم در کشور است؛ در تهدید سایبری دشمن با قرار داشتن در خارج از مرز‌ها با حک سیستم‌ها سعی در نفوذ در دستگاه‌های داخلی دارد که با ایجاد قرارگاه سایبری توانسته‌ایم با رصد کلیه سیستم‌های اجرایی استان مشکلات را در صورت وجود به مسئولین امر یادآور شویم.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی در بیان تهدیدات زیستی در استان و کشور، گفت: خراسان رضوی با توجه به زائرپذیری و تردد زیاد مسافرین توانسته در همه زمینه‌ها رتبه نخست را به خود اختصاص دهد؛ این در حالی است که در حوزه زیستی، دشمن با تهدید در حوزه انسان، دام، محصولات کشاورزی و گیاهان سعی در واردکردن آسیب دارد.

 

دشمن از طریق ویروس‌های زیستی سعی در واردکردن آسیب به کشور دارد

وی تأکید کرد: دشمن با رویکرد نظامی نمی‌تواند کاری بکند بلکه سعی در واردکردن ویروس‌های زیستی دارد؛ افتخار ما این است که در خراسان رضوی تاکنون هیچ موردی در مورد وارد شدن ویروس گزارش نشده است ولی آمادگی ما و مسئولین امر در این حوزه اجتناب‌ناپذیر است.

 

بابایی، بحث زیست‌محیطی، شناخت و مقابله با تهدیدات زیست‌محیطی در استان را با توجه به حضور بارگاه امام رضا(ع) ازجمله مواردی دانست که در رأس امور قرار دارد و افزود: در جهت مقابله با تهدیدات زیست‌محیطی، با فراهم آوردن راهکار‌های مقابله، ایجاد آزمایشگاه‌های مجهز و سیار، به‌کارگیری متخصصین و آشنایی با بیماری‌های جدید در این راه قدم نهاده‌ایم.

 

رتبه نخست خراسان رضوی در آموزش پدافند غیرعامل

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی گفت: رتبه نخست این استان در بحث آموزش و ایجاد زیرساخت در این باب موجب شده که بتوانیم علاوه بر شناخت و پیشرفت، زمینه‌های آموزش همگانی را نیز فراهم کنیم.

 

وی در مورد تمهیدات صورت گرفته از سوی پدافند غیرعامل استان در حوزه شهری، اظهار کرد: طرح‌های عمرانی که اعتبار اجرایی آن‌ها بیش از یک میلیارد تومان باشد باید دارای پیوست پدافند غیرعامل نیز باشند در غیر این صورت مجوز برای آن‌ها صادر نمی‌شود.

 

تدوین پیوست پدافند غیرعامل برای پروژه‌های عمرانی

بابایی اظهار کرد: در ساخت‌وساز، ساختمان‌هایی که بیش از ۴ طبقه باشند باید پیوست پدافند غیرعامل را کسب کنند؛ تیم ارزیابی از سوی پدافند غیرعامل در سطح استان فعال است که وظیفه نظارت بر پروژه‌های بزرگ را به عهده دارد و اگر این پروژه‎‌ها پیوست پدافند غیرعامل را رعایت نکنند در کسب اعتبار با مشکل مواجه می‌شوند.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی افزود: باهدف نهادینه کردن آموزش در مشهد و شهرستان‌ها، برپایی همایش سایبری به ۱۱ شهرستان ابلاغ‌شده که در این جهت، صبح امروز زنگ پدافند غیرعامل در دبیرستان دخترانه مصلی نژاد منطقه ۷ شهرداری نواخته شد.

 

منبع: مشهدپیام

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون