تاریخ خبر: کد خبر: 6317

بهره‌برداری از 123پروژه عمرانی سپاه درحاشیه شهرمشهد

طی مراسمی با حضور امام جمعه مشهد، جانشین فرمانده سپاه پاسداران، فرمانده سپاه امام رضا(ع) ،فرماندار و شهردارمشهدو تعدادی دیگر از مسئولان استان 123 پروژه عمرانی سپاه در حاشیه شهر مشهد به بهره برداری رسید.

بهره‌برداری از 123پروژه عمرانی سپاه درحاشیه شهرمشهد

به گزارش قاصدنیوز، در سومین مرحله از افتتاح پروژه های بسیج در حاشیه شهرمشهد و همزمان با تولد حضرت رضا(ع) طی مراسمی با حضور امام جمعه مشهد، جانشین فرمانده سپاه پاسداران، فرمانده سپاه امام رضا(ع) ،فرماندار و شهردارمشهدو تعدادی دیگر از مسئولان استان 123 پروژه عمرانی سپاه در حاشیه شهر مشهد به بهره برداری رسید.

 

به گزارش خراسان سردار«حسین سلامی»جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم که روز گذشته در سالن شهید موسوی واقع در خیابان خواجه ربیع برگزار شد،گفت: امروز هدیه مجاهدان راه خدا در حاشیه شهر مشهد را تقدیم مردم می کنیم خادمانی که از روی تکلیف الهی برای برداشتن غم و درد از روی دوش مردم تلاش می کنند تا آرامش ، رفاه و امنیت و عظمت را در این سرزمین برجسته کنند.

 

وی با اشاره به ناامنی ها و مصیبت های مسلمانان در کشورهای منطقه از جمله سوریه، عراق، افغانستان ،مصر و یمن اظهار کرد: در حالی که ما با مشکلات بزرگی در جهان اسلام روبه رو هستیم ایران اسلامی در میان این دریای آتش «بردا و سلاما » است که باید برای این امنیت و عظمت خدا را سپاس گوییم.

 

وی افزود: درحالی که دولت های کوچک وبزرگ می کوشند مردم مارا درشرایط سخت قرار دهند خوشبختانه آرامش،امنیت،عظمت و پیشرفت مشخصه کشور ماست که این از نعمات وجود ولایت در یک جامعه اسلامی است.سلامی اضافه کرد: اما با این حال برای ما کوچک ترین ناهنجاری، رنجش خاطر مردم و موضوعات نگران کننده قابل قبول نیست زیرا در حال ساختن یک الگوی اسلامی با شاخص های یک نظام برآمده از اسلام و اهل بیت (ع) هستیم که تعریف شهر هایمان ذیل این مفهوم نهفته است.

 

وی بابیان این که هیچ راهی نداریم جز تعریفی آرمانی از واقعیت ها تصریح کرد: به همین دلیل مشهد باید به آرمان شهر ما تبدیل شود زیرا شان مشهد همین است و این کارهایی که در حاشیه شهر مشهد انجام شده تنها نقطه آغاز است زیرا ما به قله های بلند فکر می کنیم.

 

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشکر از امام جمعه مشهد ،شهرداری ،نهادهای نظامی و انتظامی ،قضایی و سایر دست اندرکاران ساماندهی حاشیه شهر مشهد افزود: مردم ما باید زندگی کنند و این یعنی باید احساس آرامش ،امنیت ورفاه برایشان ایجاد شود لذا این تلاش ها نه کافی است ، نه تمام کننده و نه متوقف شونده و در این راه از تمام مسئولان استان می خواهم تلاش کنند زیرا این مشکلات با اراده عادی حل نمی شود.

 

سلامی تصریح کرد: برای برطرف کردن مشکلات نیازمند گره زدن اراده هایمان به یکدیگر هستیم و این اتفاق باید بیفتدزیرا مشهد شهر فضایل است و باید این فضایل در چشم مهمانانی که از سراسر جهان می آیند، جلوه کند.

 

8سوله،60پایگاه،50مسجد

درادامه این مراسم سردار «احمدی»فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت:امروز شاهد سومین مرحله از بهره برداری پروژه های بسیج در حاشیه شهرمشهد هستیم که به لطف کرامات حضرت رضا(ع) و کمک ها ی سپاه ،شورای شهر و شهرداری، افتتاح شد.

 

وی افزود: با بهره برداری از60 پایگاه جدید مجموع پایگاه های بسیج ایجاد شده در سه مرحله به 322 پایگاه افزایش پیدا کرده است.

 

وی اضافه کرد : همچنین از مجموع 400مسجد حاشیه شهر 50 مسجد بازسازی ،نوسازی و زیباسازی شده است و نوسازی 80 مسجد دیگر در مدت زمان کوتاهی در آینده انجام خواهد شد.

 

احمدی با بیان این که 8سالن ورزشی ،فرهنگی صالحین که توسط بسیج در حاشیه شهر احداث شده است امروز به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: با توجه به بهره برداری 40 سالن دیگر در دو مرحله قبلی مجمع سالن های صالحین به 48 سالن افزایش پیدا کرد.

 

وی گفت: در کنار این پروژه ها احداث 4 استخر در حاشیه شهر مشهد در دستور کار قرار داشت که کلنگ احداث 2استخر امروز به زمین زده و عملیات اجرایی آن آغاز می شود و احداث2 استخر دیگرنیز در حال پیگیری است.

 

وی به سایر اقدامات انجام شده در حاشیه شهر مشهد توسط سپاه وبسیج اشاره کرد وافزود: توزیع 3هزاربسته 150 هزار تومانی فرهنگی معنوی ،کمک به ایتام و بیماران صعب العلاج به مبلغ 2میلیارد و 150میلیون تومان ،راه اندازی 320گشت شبانه بسیج از دیگر اقدامات انجام شده درحاشیه شهر مشهد است.

 

احمدی تصریح کرد : امیدواریم با کارهای انجام شده و درحال انجام ،در آینده شاهد حاشیه شهری عاری از برخی ناهنجاری ها باشیم.

 

درادامه این مراسم سردار«حزنی»فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه مشهد با اشاره به فعالیت های انجام شده در حاشیه شهر توسط بسیج وسپاه گفت: قرارگاه یک قرارداد 15 میلیارد تومانی در زمینه احداث مسجد، سالن ورزشی ، کتابخانه ، پایگاه بسیج، کمک به ایتام ، بیماران صعب العلاج ، حوزه های علمیه ،لای روبی قنات ،بازسازی مدارس و همچنین فعالیت های غیر عمرانی از قبیل توزیع بسته های غذایی در حاشیه شهر منعقد کرده است.

 

وی افزود: خوشبختانه تاکنون با هزینه 7میلیارد تومان حدود 483 پروژه را به بهره برداری رسانده و به مشکل مالی برنخورده ایم .

 

وی اضافه کرد : تنها مشکلی که با آن روبه رو بودیم این بود که نتوانستیم از اعتبارات دولتی اختصاص یافته به حاشیه شهر استفاده کنیم که امیدواریم با برنامه ریزی بتوانیم از این اعتبارات استفاده کنیم و برنامه های پیش بینی شده برای حاشیه شهر را تاپایان سال انجام دهیم.در پایان از خانواده 3 شهید تقدیر شد.

 

منبع: روزنامه خراسان

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون