تاریخ خبر: کد خبر: 4815

۶۵ سوله ورزشى در مناطق کم برخوردار مشهد احداث می شود

رییس کمیسیون فرهنگى شوراى اسلامى شهر مشهد گفت: با توجه به اهمیت ورزش و نشاط در روحیه ساکنان مناطق کم برخوردار احداث ۶۵ سوله ورزشى در دستور کار قرار دارد.

۶۵ سوله ورزشى در مناطق کم برخوردار مشهد احداث می شود

به گزارش قاصدنیوز، حجت الاسلام حسنعلى اخلاقى روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص مهمترین برنامه هاى فرهنگى چهارمین دوره شوراى اسلامى شهر مشهد اظهار کرد: یکى از مهمترین برنامه هاى شورا شناسایى نیازمندى هاى شهروندان در مناطق کم برخوردار بوده است.

 

وی توجه به ورزش و نشاط در مناطق کم برخوردار را مهم و ضرورى دانست و گفت: در همین راستا برای احداث ۶۵سوله ورزشى در مناطق کم برخوردار مشهد قرار داد منعقد شده که در حال حاضر ۳۰ سوله ورزشى آماده بهره بردارى است که مورد استفاده بانوان قرار خواهد گرفت.

 

وى افزود: در همین راستا مطالعات لازم  آغاز و پس از احصای نیازمندى ها به ترتیب اولویت و تفکیک مناطق در دستور کار کمیسیون فرهنگى شورا قرار داده می شود.

 

اخلاقی اذعان کرد: بهره بردارى از این سوله هاى ورزشى مى تواند کمبود سرانه فضاى ورزشى را در مناطق کم برخوردار را جبران کند لذا با کمک برخى از نهادها و دستگاه هاى مسئول اقدام به اجراى این طرح کردیم.



وی بیان کرد: یکى دیگر از کمبودهاى مناطق حاشیه و کم برخوردار مشهد قرائت خانه است که متاسفانه در سال گذشته کمیسیون فرهنگى شوراى اسلامى نتوانست بودجه لازم را به آن اختصاص دهد.



وى اضافه کرد: خوشبختانه امسال اعتبار ۳۰میلیارد تومان به کمیسیون فرهنگى اضافه شد که مى توان با بخشى از آن اقدام به راه اندازى قرائت خانه در مناطق کم برخوردار کرد.



اخلاقی با اشاره به بحث کمبود قرائت خانه در حاشیه شهر مشهد گفت: خوشبختانه امسال ۳۰میلیارد تومان به اعتبارات کمیسیون فرهنگى اضافه شد که مى توان با بخشى از آن اقدام به راه اندازى قرائت خانه ها در مناطق کم برخوردار کرد.



وی تصریح کرد: از دیگر فعالیت ها و وظایف کمیسیون فرهنگى احداث و ساخت مساجد بوده که تاکنون ۱۶۴ زمین در مناطق کم برخوردار تعیین شده که از میان آن در سال گذشته ساخته ۶۴ مسجد با همکارى شهردارى مشهد عملیاتى شد.



وى در ارتباط با عملکرد ستاد استقبال از بهار در ساخت نماد هاى شهرى  بیان کرد: به علت زمان محدود فراخوان طرح هاى استقبال از بهار بسیارى از هنرمندان براى ارائه طرح ها و ایده هاى خود با مشکل مواجه شدند به همین دلیل تفاوت چشمگیرى در نمادهاى شهرى امسال به چشم نخورد.



عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: طرح ها و عملکردها نسبت به سال گذشته با رشد مواجه شده است اما متاسفانه تاکنون به سطح ایده آل نزدیک نشده است.

 

منبع: مهر

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون