تاریخ خبر: کد خبر: 4504

بودجه زیارت به 25 میلیارد رسید

استاندار خراسان رضوی از اختصاص ۲۵ میلیارد تومان بودجه زیارت به منظور فراهم سازی زیر ساخت های پذیرایی از زائران و گردشگران در سال جاری خبر داد.

به گزارش قاصدنیوز، علیرضا رشیدیان روز دوشنبه در مانور خدمت که در کمپ غدیر مشهد برگزار شد گفت: این بودجه در قالب اعتبارات اسکان موقت در حوزه زیرساخت های عمرانی، فعالیت های بهداشتی استان، ‌ امداد و نجات، بقاع متبرکه و امور فرهنگی هزینه شده است.

 

وی مانور خدمت را فرصتی برای آماده سازی استان در بحث استقبال از زائران و مهمانان نوروزی است.

 

استاندار خراسان رضوی گفت:  تمامی دستگاه های استان با بررسی نارسایی ها و شناخت کاستی های سال های گذشته در خصوص بحث استقبال زائران با ایجاد فضای هم افزایی و با کمک گرفتن از امکانات ملی سعی در برطرف ساختن این مشکلات داشتند.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه در سال جاری بودجه زیارت از ۱۲ میلیارد تومان به ۲۵ میلیارد تومان افزایش یافته، تاکید کرد: این بودجه در قالب اعتبارات اسکان موقت در حوزه زیرساخت های عمرانی، ‌ فعالیت های بهداشتی استان، ‌ امداد و نجات، بقاع متبرکه و امور فرهنگی هزینه شده است.

 

وی با اشاره به اینکه برآورد ۲۰ درصد افزایش خدمات رسانی به زائران در ستاد تسهیلات سفر استان برای نوروز ۹۴ شده است گفت: در این ایام افزایش ۱۵ درصدی خدمات شرکت های هواپیمایی، افزایش ۸ درصدی تعداد قطارها در سفر به استان، آماده سازی فضاسازی داخلی ترمینال ها و پایانه های مسافربری، ‌ آمادگی روحی و روانی پرسنل خدمت رسان تنها بخشی از فعالیت های نهادهای مختلف استان در استقبال از زائران نوروزی است.

 

وی از ترمیم و اصلاح یک هزار کیلومتر از جاده های استان ویژه ایام نوروز ۹۴ خبر داد و تصریح کرد: رفع مشکلات مناطق جاده ای و خطرخیز استان، حضور موثر و کارآمد امداد و نجات، ‌اورژانس و ‌راهداری به منظور امنیت جانی و مالی زائران نیز از جمله خدمات در حوزه جاده ای است.

 

رشیدیان اشاره ای به گشت های هوایی هلال احمر، ‌ اورژانس و پلیس راه برای مسیرهای جاده ای برون شهری داشت و خاطرنشان کرد: فرمانداری های شهرستان های استان بحث اسکان موقت مسافران را در تمام استان در ایام نوروز فراهم آورده اند.

 

وی در حوزه بحث های خدماتی و تامین آرد و گندم در استان اظهار کرد: علاوه بر اعلام آمادگی نانوایی های خیابان های منتهی به حرم مطهر، ‌ نانوایی های سیار این محدوده در توزیع نان بسته ای از جمله خدماتی است که در این حوزه به زائران ارائه می شود.

 

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در ایام تعطیلات نوروزی ۲ هزار و ۵۰۰ گشت انتظامی در طول شبانه روز وظیفه ایجاد امنیت را در سطح استان به عهده دارند.

 

وی از تهیه و تولید ۷۰۰ هزار بسته فرهنگی توسط دستگاه های فرهنگی استان در این ایام خبر داد و ابراز داشت: در این ایام ۷۰۰ مبلغ و امام جماعت در مساجد، ‌ کمپ های اسکان زائر، ‌ نمازخانه ها و بقاع متبرکه به ارائه خدمت خواهند پرداخت.

 

منبع: مهر

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون