تاریخ خبر: کد خبر: 1837

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد:

فعالیت های فرهنگی را به سمت حاشیه شهر سوق می دهیم

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد گفت :ما به دنبال آن هستیم که فعالیت های فرهنگی مشهد را به سمت حاشیه شهر سوق دهیم که برگزاری نمایشگاه مردمی تشکل های فرهنگی حاشیه شهر مشهد ما را برای رسیدن به این هدف کمک می کند.

فعالیت های فرهنگی را به سمت حاشیه شهر سوق  می دهیم

به گزارش قاصدنیوز به نقل از ستاد خبری نخستین نمایشگاه و همایش مردمی تشکل های فرهنگی حاشیه شهر مشهد، غلامحسین صاحبی با بیان اینکه فعالیت بچه های مسجد در این مناطق، خود یک پتانسیل موثر است اظهار کرد: با رفع کمبودها در مناطق حاشیه ای می توان از ظرفیت نیروی انسانی آن بهره برد.

 

وی در اجرای امور فرهنگی در مناطق مختلف، حاشیه شهر را در اولویت دانست و تصریح کرد: چون این مناطق نیازهای بیشتری دارند و گاه با خلا فرهنگی همراه است، بنابراین باید هدف اصلی ما رفع این نیازمندی ها باشد.

 

صاحبی رفع مشکلات اقتصادی در نواحی محروم را جزء ضروری ترین اقدامات عنوان کرد و افزود: وجود چنین مشکلاتی تاثیر منفی بر مسائل فرهنگی منطقه می گذارد زیرا افراد ساکن در این مناطق با کمترین امکانات فعالیت می کنند.

 

عضو شورای شهر مشهد، گفت: توانمندسازی مردم در رشد منطقه کمک می کند و تنها کار فرهنگی کافی نیست چراکه داشتن وضعیت اقتصادی مناسب در کنار فرهنگی می تواند جوابگوی نیازهای مردم باشد.

 

وی با تاکید بر رفع نیازهای اقتصادی در مناطق حاشیه شهر خاطر نشان کرد: گاهی با انجام کارهای فرهنگی می توان به رشد اقتصاد آن هم کمک کرده و با در اختیار گذاشتن حداقل سرمایه برای انجام چنین فعالیت هایی، وضع مالی آنان هم تقویت می شود.

 

صاحبی برگزاری نخستین نمایشگاه و همایش مردمی تشکل های فرهنگی حاشیه شهر مشهد را شناسایی تشکل های فعال در حاشیه شهر و توانمند کردن ظرفیت های آنان معرفی کرد و افزود: تشکل های حاضر در نمایشگاه می توانند از هم افزایی خوبی در امور فرهنگی از یکدیگر بهره بگیرند.

کلمات کلیدی

  • 0 0

    لطفا به فكر مراكز فرهنگي مانند كتابخانه و دانشگاه و ... در حاشيه ي شهر هم باشيد.

ارسال نظر

تریبون