تاریخ خبر: کد خبر: 1791

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی:

نباید گذاشت مردم حاشیه شهر دچار چالش های فرهنگی شوند

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید گذاشت مردم حاشیه شهر دچار چالش های فرهنگی شوند و باید از این آسیب ها جلوگیری کنیم.

به گزارش قاصدنیوز به نقل از ستاد خبری نخستین نمایشگاه و همایش مردمی تشکل های فرهنگی حاشیه شهر مشهد، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر با تاکید بر محدودیت های موجود در حاشیه شهر مشهد افزود: مردم این مناطق به دلیل اینکه از لحاظ اقتصادی تامین نبوده مجبورند که با داشتن یکسری محدودیت ها در چنین مناطقی زندگی کنند و با زندگی در  سکونت های غیر رسمی، افرادی آسیب پذیر بشمار می آیند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این افراد همیشه در صحنه های انقلاب حضور داشته و با نثار شهیدان و جانبازان بسیاری این مهم را ثابت کردند و امروز هم پشتیبان انقلاب هستند، بنابراین آنها نباید از ارائه خدمات فرهنگی محروم بمانند.

 

وی ادامه داد: برنامه های انجام شده توسط تشکل های حاشیه شهر به دلیل محدودیت های فرهنگی و مالی تاکنون کافی نبوده و نیاز به توجه بیشتر، برنامه ریزی منسجم تر و حمایت های مالی دارند.

 

وی با بیان اینکه، نقاط حاشیه شهر جزء نقاط بحرانی مانند بلایای طبیعی بوده و ممکن است چالش هایی را ایجاد کند، افزود: به دلیل ضعف مدیریتی شهری این قسمت از شهر مشهد از لحاظ فرهنگی نیز آسیب پذیرند و با اجرای برنامه های مورد نیاز، این ضعف باید جبران شود.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی فراهم کردن زمینه کارهای مناسب فرهنگی در حاشیه شهر را از وظایف اصلی مسئولان دانست و گفت: اگر چنین خدماتی در خود محل سکونت آنها انجام نشود و نیاز به استفاده در محل های دیگر باشد، این موضوع هم خود به خود آسیب ایجاد می کند.

 

وی برگزاری نخستین نمایشگاه و همایش مردمی تشکل های فرهنگی حاشیه شهر مشهد را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: با برگزاری این همایش و نمایشگاه ، نقاط ضعف و قوت فعالیت های فرهنگی در این نقاط شناسایی می شود و مسئولان را بصورت جدی پای کار آورده تا واقع بینانه تر برای تصمیم گیریهای مناسب اقدام کنند.

 

گفتنی است نخستین همایش و نمایشگاه مردمی تشکل های فرهنگی حاشیه شهر مشهد 19 و 20 شهریور ماه در فرهنگسرای غدیر مشهد برگزار می شود.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون