تاریخ خبر: کد خبر: 1717

طرح ساماندهی حاشیه شهرمشهد به تصویب هیئت دولت برسد

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر و رسیدگی به مناطق کم‌‌برخوردار گفت:10 پیشنهاد برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد به استاندار خراسان رضوی جهت طرح و تصویب در هیئت دولت ارائه شده است.

طرح ساماندهی حاشیه شهرمشهد به تصویب هیئت دولت برسد

به گزارش قاصدنیوز، دکتر غلامحسین صاحبی، عضو شورای شهرمشهد سفر هیئت دولت به مشهد مقدس در دهه کرامت را فرصتی برای درمیان گذاشتن مشکلات این شهر برشمرد.

 

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی کلان‌شهر مشهد گسترش حاشیه‌نشینی است، خاطرنشان کرد: وجود بیش از یک میلیون حاشیه‌نشین اصلا زیبنده پایتخت معنوی ایران اسلامی نیست، از همین رو کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر ۱۰ پیشنهاد برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد به استاندار خراسان رضوی که ریاست شورای راهبردی حاشیه شهر را نیز عهده‌دار است برای طرح و تصویب در هیئت دولت ارائه کرده است.

 

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر و رسیدگی به مناطق کم‌‌برخوردار در ادامه سخنان خود به این پیشنهادها اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات فراوان در حاشیه شهر  پیشنهاد شد طرح ساماندهی حاشیه شهر به عنوان یک مصوبه به تصویب هیئت دولت برسد و اعتبارات ویژه‌ای برای ساماندهی حاشیه شهر اختصاص یابد.

 

صاحبی نبود فضای کافی آموزشی و لزوم توانمندسازی خانواده‌های محروم  را از دغدغه‌های اعضای شورای اسلامی شهر مشهد دانست و برای رفع این مشکلات پیشنهاد داد هیئت دولت اعتبارات ویژه برای توسعه فضاهای آموزشی و احداث حداقل دو مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای را به تصویب برساند.

 

وی همچنین طرح انتقال بیمارستان قائم به انتهای بولوار طبرسی و تامین اعتبار برای بهسازی کال کشف‌رود را از دیگر پیشنهادهای کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر برای طرح در جلسه هیئت دولت دانست.

 

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر و رسیدگی به مناطق کم‌‌برخوردار ادامه داد: موضوع امنیت یکی از نگرانی‌های اساسی شهروندان است، بنابراین یکی دیگر از پیشنهادهای اعضای کمیسیون بحث گسترش پاسگاه‌های نیروی انتظامی و توسعه پایگاه‌های بسیج است.

 

نایب‌رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست تخصیص اعتبار ویژه برای اجرای طرح اگو و تأمین اعتبار ملی برای اجرای هر چه سریع‌تر کمربند سبز شمالی به منظور جلوگیری از گسترش حاشیه‌نشینی و درخواست اعتبار برای ساخت مراکز نگهداری و بازپروری معتادان را از دیگر پیشنهادهای ارائه شده به رئیس شورای راهبردی حاشیه شهر برشمرد.

 

صاحبی در پایان از دکتر روحانی، رئیس جمهور، خواست با تصویب این طرح‌ها هدیه‌ای درخور و شایسته به مجاوران بارگاه مقدس حضرت امام رضا(ع) اهدا کند.

 

منبع: مشهدپیام

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون