تاریخ خبر: کد خبر: 8755

قاسم آباد، شهرک شهداست نه شهرک غرب

به قلم: احسان مینایی راد

قاسم  آباد، شهرک شهداست نه شهرک غرب

آنچه در واقعیت و حقیقت منطقه قاسم آباد مشهد، در این 4 دهه پس از انقلاب همچنان بوده است، وجود ترکیبی از ظرفیت های فرهنگی، ارزشی و انقلابی در اقشار این منطقه در این دوران است. 

 

 از معلمین نهضت سواد آموزی گرفته که با کوله باری از اندوخته ها و فعالیت های جهادگونه، کاری کردند کارستان تا فرهنگیان عزیز و معلمین پرورشی که با وقف خودشان در عرصه تربیت و پرورش، نسلی هنرمند و موثر و جریان ساز را در عرصه‌های مختلف به منصه ظهور گذاشتند. از مجموعه اقشار کارگران مختلف گرفته که سهم بزرگی در تولید و استقلال کشور داشته اند تا نهادهای نظامی و ارگان های مختلف.  از مساجد و هیات های انقلابی و پرشور و شعور که ولایت فقیه را سربازند و حضوری فعالانه درمحله های مختلف قاسم آباد دارند تا تشکل های فرهنگی و دانشجویی و انقلابی.

 

و امروز به تعبیری قاسم آباد مشهد، نام بیشترین شهدای ایرانی مدافع حرم را بر خود یدک می کشد و همچنان شوق شهادت در چشمان جوانان مومن و انقلابی این خطّه شهید پرور می درخشد.

 

و چه زیبا گفته اند که "شرف المکان بالمکین" و حتما اعتبار مکان‌ها به انسان‌هایی است که در آنها زیسته‌اند و چه اعتبار و ارزشی بالاتر از حضور  شهدا و خانواده شهدا.

 

 قاسم آباد، محترم تر شده است بواسطه ی خانواده شهدا، بواسطه ی حضور فرشتگان مقرب الهی که در این قطعه از زمین پاک مشهد الرضا علیه السلام، بال گسترده اند و قاسم آباد را " شهرک شهدا "، شهرک شاهدان و شهرک مدافعان حرم نام گذاشته اند و نه شهرک غرب.

 

که "شهرک غرب" برگرفته از ادبیات دکان بازان و بروکرات ها و سرمایه داران مدرنی است که ارزش زمین پاک را با ارزش های دنیایی معامله می کنند و چه بد معامله ای در کنار اقیانوس عظیم حریم رضوی.

 

شهدا و خانواده محترم شهدا، اگر شما نبودید این مکان ارزشی را که امروز دارد، نداشت و این شما بودید که این قطعه را بهشتی کردید، و به یمن حضور و قدم و اراده آهنین و ولایت مدارانه ی شما اینجا میزبان ملائک شد.

 

می ایستیم و مدافع ارزش هایتان خواهیم ماند.

 

کلمات کلیدی

  • عباس 0 0

    أحسنت. کاش مسئولین به فکر باشند...

ارسال نظر

تریبون