تاریخ خبر: کد خبر: 8611

مراسم اکران و تقدیر از کارگردان «نبرد خلیج فارس2» در سینما آفریقا برگزار شد

سردار قاسمی: انیمیشن «نبرد خلیج فارس 2» یکی از جلوه‌های ما می‌توانیم است/ این فیلم آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را نگران کرده است

مراسم اکران اختصاصی انیمیشن «نبردخلیج فارس 2» و تقدیرازکارگردان این اثر، شب گذشته با حضور جمعی از خانواده شهدا و مسئولان فرهنگی شهر در محل سینما آفریقا برگزار شد.

سردار قاسمی: انیمیشن «نبرد خلیج فارس 2» یکی از جلوه‌های ما می‌توانیم است/ این فیلم آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را نگران کرده است

به گزارش «قاصدنیوز»، مراسم اکران اختصاصی انیمیشن «نبرد خلیج فارس 2» و تقدیر از کارگردان این اثر، شب گذشته با حضور خانواده شهدا، انقلابیون کشورهای بحرین و یمن وجمعی از مسئولان فرهنگی شهر در محل سینما آفریقا برگزار شد.

 

سردار سعید قاسمی فرمانده دوران هشت سال دفاع مقدس پیش از اکران فیلم طی سخنانی با اشاره به اینکه این فیلم یکی از جلوه‌های «ما می‌توانیم» است، «نبرد خلیج فارس 2» را از جمله آثار تولید شده با تکنولوژی‌های روز دنیا برشمرد و گفت: در صورت کسب چنین تکنولوژی‌هایی، لازم است در خارج از مرزهای کشور فن‌آوری‌های روز دنیا در حوزه انیمیشن را آموزش دید و پس از کسب پشتوانه قوی همراه با تفکری خاص به تولید این گونه آثار پرداخت.

تقدیر از خلیج فارس 2

 

قاسمی افزود: اینکه یک نفر از جامعه ما با دست خالی پیش می‌آید  و اثری در این سطح بدون حمایت دولت به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تولید می‌کند، بی‌تردید، جای سؤال دارد که چگونه این فرد توانسته به این قدرت دست پیدا کند، به طوری که «صدای آمریکا» و دیگران نمی‌توانند چنین موضوعی را باور کنند که هنرمندی بدون حمایت دولتی موفق به ساخت این انیمیشن شده است.

تقدیر از خلیج فارس 2

وی با بیان اینکه ما تاکنون داستان‌های قرآنی یا انیمیشن‌های اکشن و نظامی در سطح پایین‌تر دیده بودیم گفت: دولت در همه حوزه‌ها نشان داده که مخالف استراتژی «ما می‌توانیم است»، نمونه آن را در اجرای فرهنگ اقتصاد مقاومتی و سایر موضوعات دیده‌ایم چراکه دولت به جای استفاده از نیروی داخلی از نیروهای خارجی استفاده می‌کند و این شعار را زیر سؤال می‌برد.

تقدیر از خلیج فارس 2

فرمانده دوران هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه دولت ادعا داشت که تنها در پخت آبگوشت بز باش تبهر داریم و البته با دادن بخش غذا قطارها به کترینگ اتریشی این موضوع هم زیر سؤال است، ادامه داد: دولت در فرهنگ نیز دغدغه کنسرت دارد و می‌خواستند این فتنه را در مشهد ایجاد کنند که با هوشیاری مردم و امام جمعه انقلابی این شهر نتوانستند کاری انجام دهند.

 

قاسمی اظهار کرد: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری، اگر برای فرهنگ برنامه نداشته باشیم، باید منتظر باشیم دشمن به سرعت فرهنگ بچه‌های ما را تغییر دهد، همین طور که امروز فرهنگ زن و بچه‌های ما تغییر کرده است.

تقدیر از خلیج فارس 2

 وی اضافه کرد: دولت برای فرهنگ برنامه‌ای ندارد و در این راستا، راهی جز حمایت از آثاری مانند انیمیشن «نبرد خلیج فارس» نداریم تا نسل جوان کشور ما بداند آنچه در انیمیشن‌ها و بازی‌های خارجی می‌بیند، واقعیت ندارد.

 

فرمانده هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: ما هم در بازی حرف اول را داریم و هم در صحنه واقعی، به طوری که تنها بخشی از این فیلم که روی سایت‌ها آمده، آمریکایی‌ها را نگران کرده و معاون ترامپ هم نسبت به آن نظر داده است.

تقدیر از خلیج فارس 2

قاسمی بیان کرد: یکی از نکات انتقاد غربی‌ها نسبت به انیمیشن «نبرد خلیج فارس 2» این است که چنین الگوهای جنگی چگونه و با مشورت کدام نیروی نظامی ساخته شده و این درحالی است که فرهاد عظیما تنها با توکل به خدا و شاید «امداد غیبی» موفق به تولید این اثر شده است.

 

وی عنوان کرد: بی‌تردید، با وجود عشق به کار، همه فعالیت‌ها درست انجام می‌شود اما وقتی پای پول‌های کثیف در میان باشد تنها با سیاه نمایی می‌توان اسکار گرفت، در این میان شاید فرهاد عظیما اسکار نگیرد اما تشویق‌های مردم برای ما مهم است.

تقدیر از خلیج فارس 2

فرمانده هشت سال دفاع مقدس با اشاره به دستگیری 15 آمریکایی اضافه کرد: در دنیای واقعی، وقتی آمریکایی‌ها توسط ما دستگیر شدند، گریه کردند و آبروی‌شان رفت، این در حالی است که در فیلم‌های هالیوودی هر کدام از این سربازها یک ابرقهرمان هستند.

 

قاسمی افزود: بر این باور هستیم اگر آقایان کار خودشان را درست انجام داده بودند، امروز در مقابل فجایعی که در بحرین و یمن در حال وقوع است، می‌توانستیم با هنرهای مختلف، خط مقاومت امت واحده اسلامی را جلوی آن‌ها تشکیل دهیم.

تقدیر از خلیج فارس 2

وی با اشاره به اینکه ساخت چنین انیمیشن‌هایی وظیفه مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است گفت: متأسفانه این امر جزء دغدغه‌های سازمان مذکور نیست و هنرمند مسلمان باید در این خصوص فکر کند چراکه وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی با افکار و مدل‌های مختلف می‌آیند و می‌روند ولی دست ما همچنان خالی است، البته هنرمندان باید در این زمینه مطالبه داشته باشند.

 

در پایان این مراسم از فرهاد عظیما تهیه کننده و کارگردان این فیلم تقدیر شد.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون