تاریخ خبر: کد خبر: 8762

حاج رجبعلی دهنوی به آرزویش رسید

خطرات پدر سه شهید، موزه شد + عکس و فیلم

بالأخره حاج آقا رجبعلی دهنوی پدر سه شهید به آرزویش رسید و خانه‌ای که سال‌ها بعد از درگذشت همسر آن را تک‌و‌تنها سرپا نگه داشته بود به موزه تبدیل شد.

خطرات پدر سه شهید، موزه شد + عکس و فیلم

به گزارش «قاصدنیوز»، بالأخره حاج آقا رجبعلی دهنوی پدر سه شهید به آرزویش رسید و خانه‌ای که سال‌ها بعد از درگذشت همسر آن را تک‌و‌تنها سرپا نگه داشته بود به موزه تبدیل شد.

 

حاج رجبعلی پدر سه شهید است که یکی از آن‌ها در مبارزات انقلاب شهید شده و دو تای دیگر در جبهه‌های دفاع مقدس. او به راهی که فرزندانش را در آن فدا کرده ایمان داشته و تمام این سال‌ها با حفظ آثار آن‌ها سعی کرده فرهنگ فرزندان شهیدش را منتشر کند. درِ خانۀ حاج رجبعلی دهنوی پیش از اینکه به موزه تبدیل شود هم به‌روی همه باز بود.

 

102576

 

 این خانه از آن خانه‌هایی است که هم از نظر معماری زیباست و هم به‌لحاظ قدمت و آدم‌هایی که در آن زیسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند اهمیت دارد.

 

روز مبعث در مراسمی‌ با حضور مسئولان شهرداری منطقۀ ثامن مشهد و اهالی محلۀ پایین‌خیابان در جشنی که به‌مناسبت عید مبعث برگزار شده بود از این خانه به‌عنوان خانه‌موزه رونمایی شد. به‌گفتۀ مسئولان شهرداری قرار است ۱۱ خانۀ شهید دیگر هم که قابلیت تبدیل شدن به موزه را دارند در همین طرح قرار بگیرند.

 

102577

 

حاج رجبعلی دهنوی نشان ملی «ایثار» دارد. رهبر انقلاب هم در سال ۱۳۸۲ که مادر شهیدان دهنوی در قید حیات بود به این خانه آمده و از خانوادۀ دهنوی دلجویی کرده بودند.

 

منبع: شهرآرا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون