تاریخ خبر: کد خبر: 8546

گزارش «قاصدنیوز» از هشتمین پاتوق اصحاب هنر و رسانه خراسان رضوی با محوریت اکران فیلم «ماجرای نیمروز»

رضوی: همه سیمرغ‌هایم را به موزه آستان قدس تقدیم می‌کنم/ موسویان: اقدام رضوی در به رخ کشیدن حجاب دخترش، به اندازه تمام جشنواره فیلم فجر ارزش داشت

خدمت آقای رئیسی رفتیم و اجازه‌ای گرفتیم و ایشان هم پذیرفتند. اینجا اعلام می‌کنم و ان شا الله در جلسه‌ای دیگر اصلش را تقدیم می‌کنم. من تا به حال 5 سیمرغ از جشنواره فجر نصیبم شده است که با اجازه بزرگواران قرار شد آنها را تقدیم موزه آستان قدس کنم.

رضوی: همه سیمرغ‌هایم را به موزه آستان قدس تقدیم می‌کنم/ موسویان: اقدام رضوی در به رخ کشیدن حجاب دخترش، به اندازه تمام جشنواره فیلم فجر ارزش داشت

به گزارش «قاصدنیوز»، هشتمین پاتوق اصحاب هنر و رسانه انقلاب اسلامی خراسان رضوی به همت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی و اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی با محوریت فیلم «ماجرای نیمروز» در جوار حرم امام رضا(ع) برگزار شد.

 

ماجرای «نیمروز» که در سی و پنجمین جشنوار فیلم فجر برنده سیمرغ بهترین فیلم، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، بهترین فیلم از نگاه ملی و بهترین طراحی صحنه و لباس شده بود، اولین فیلمی بود که در جوار حرم امام رضا(ع) اکران شده است.

 

حسین مهدویان کارگردان فیلم و سید محمود رضوی، تهیه کننده «ماجرای نیمروز» مهمان اصلی این برنامه بودند.

 

پدر شهید احمدی روشن، فرزند شهید شوشتری، پدر شهید مظاهری، برادر شهید فرهمند و جمعی دیگر از خانواده‌های شهدای ترور نیز به همراه فعلان فرهنگی و رسانه‌ای مشهد، این فیلم را که به وقایع دهه 60 و اقدامات مخرب منافقین علیه انقلاب و مردم انقلابی می‌پردازد تماشا کردند.

 

محسن نصرپور رئیس صدا و سیمای خراسان رضوی و سردار بهمن امیری مقدم فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی از دیگر مهمانان این برنامه بودند.

 

حسین مهدویان بعد از اکران فیلم با حضور بر روی سن، با ابراز خرسندی از نمایش این فیلم در جوار بارگاه امام هشتم علیه السلام، گفت: به من گفتند اولین باری است که فیلمی در حرم نمایش داده می‌شود. باعث افتخار است که گشایش نمایش فیلم در این فضا با «ماجرای نیمروز» بود.

1+(5).jpg

وی همچنین در پاسخ به این سؤال مجری برنامه که چرا دهه شصت را برای فیلم سازی انتخاب کرده است، گفت: دهه شصت دورانی است که کودکی من در آن سپری شد و خیلی دوست دارم آن دوران و آن فضایی که در آن زندگی می‌کردم را بازآفرینی کنم.

 

کارگردان فیلم «ایستاده در غبار» درباره کار جدیدش نیز گفت: یک فیلم مستند که از دو سه سال پیش به من سپرده شده بود را در دستور کار دارم. آن فیلم نیز در همین حال و هوای «ماجرای نیمروز» است اما تکنیک آن متفاوت است.

 

در ادامه برنامه، سید محمود رضوی تهیه کننده مشهدی فیلم، پشت تریبون رفت. رضوی گفت: برای من حرف زدن در این محیط سخت است. آنچه امشب گذشت برای من اتفاق عجیبی بود. واقعیت این است که فیلمسازی من از همین حرم شروع شد. در سال 84 در حرم امام رضا (ع) با کار قطعه‌ای از بهشت خدمت امام رضا(ع) بودیم و هر چی هم داریم از همان کار و از محضر همین امام همام است.

1+(6).jpg

وی افزود: همانطور که آقای مهدویان گفتند برای من نیز جای افتخار و مباهات است که این فیلم لایق شد تا اولین بار در کنار مضجع شریف امام رضا علیه السلام اکران شود. نمی‌دانم چه بگویم اما یک شعری یادم بود که می‌خوانم: از آستان رضایم خدا جدا نکند، من و جدایی از این آستان خدا نکند

 

در ادامه سید وحید موسویان دبیر ستاد جبهه فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی با حضور بر روی سن گفت: یک اخلاصی پشت این کار بوده که اولین اکران و اولین دعوت از جانب علی بن موسی الرضا علیه اسلام بود.

 

وی همچنین گفت: ما حقیقتاً افتخار می‌کنیم که نسل 3 و 4 انقلاب محصولی تولید می‌کنند که جگر دلداده‌های به این انقلاب، حال می‌آید.

موسویان

موسویان ضمن تشکر از آستان قدس رضوی به سبب فراهم کردن مقدمات نمایش این فیلم، تصریح کرد: همچنین عرض تشکر خالصانه دارم از آیت الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی که با همت ایشان بوی حرکت‌های انقلابی و اقدامات مردمی را بیش از گذشته استشمام می‌کنیم. امروز درب آستان قدس رضوی روی بچه‌های انقلاب باز شده است.

 

وی همچنین از اقدام محمود رضوی روی سن جشنواره فیلم فجر و به رخ کشیدن حجاب اسلامی دخترش تشکر کرد و گفت: این اقدام به اندازه تمام جشنواره فیلم فجر ارزش داشت.

1+(10).jpg

امین توکلی زاده مدیر روابط عمومی آستان قدس رضوی نیز در ادامه در سخنانی کوتاه از مهدویان و رضوی به سبب ساخت چنین فیلمی تقدیر و تشکر کرد.

 

در ادامه یادبود و هدایایی از سوی آستان قدس رضوی و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی به مهدویان و رضوی اهدا شد.

1+(27).jpg

موسسه ریحان النبی نیز به جهت حجاب افتخارآمیز دخترهای سید محمود رضوی در جشنواره فیلم فجر، هدایایی را برای آنها در نظر گرفته بود که به آنها اهدا شد.

 

رضوی در پایان با اشاره به جلسه خود با آیت الله رئیسی که قبل از این برنامه برگزار شده بود، گفت: خدمت آقای رئیسی رفتیم و اجازه‌ای گرفتیم و ایشان هم پذیرفتند. اینجا اعلام می‌کنم و ان شا الله در جلسه‌ای دیگر اصلش را تقدیم می‌کنم. من تا به حال 5 سیمرغ از جشنواره فجر نصیبم شده است که با اجازه بزرگواران قرار شد آنها را تقدیم موزه آستان قدس کنم. من به شدت بدهکار آستان امام رضا علیه الاسلام هستم: هرگز نگویمت که بیا دست من بگیر، عمری گرفته ای مبادا رها کنی

 

متن لوح تقدیر اهدایی جبهه فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی به عوامل فیلم «ماجرای نیمروز»

متن لوح تقدیر

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون