تاریخ خبر: کد خبر: 8484

گزارشی تحلیلی از یک جنجال رسانه‌ای دیگر در مشهد

نامه علی مطهری، رمز عملیات رسانه‌ای ضد انقلاب علیه بزرگان مشهد/ وقتی رشته‌ها با یک تکذیب پنبه می‌شود

با توجه به سابقه‌ای که مطهری دارد، او باید سریعا جبران‌مافات کند و الا به نظر می‌رسد بهترین راه همان پیگیری حقوقی این ادعا توسط دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی است. این موضوع سبب می‌شود تا او زین‌پس بیشتر مراقب حرف‌زدنش باشد و حرمت جایگاه نایب‌رئیسی مجلس را حفظ کند.

نامه علی مطهری، رمز عملیات رسانه‌ای ضد انقلاب علیه بزرگان مشهد/ وقتی رشته‌ها با یک تکذیب پنبه می‌شود

به گزارش قاصدنیوز، «رضا حاتمی وفا» نوشت: سخنرانی علی مطهری که قرار بود روز گذشته در مشهد برگزار شود، لغو شد. دلیل آن فعلا مشخص نیست اما به‌هرحال دادستانی مشهد ٢۴ساعت قبل‌از برگزاری برنامه به برگزارکنندگان نامه زده و خبر لغو مراسم را به اطلاع آن‌ها رسانده است. بااین‌حال به‌گفته حسینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی، دلیلی برای لغو این برنامه وجود نداشته و لذا قرار بوده با تغییر مکان، برنامه در جایی دیگر برگزار شود که البته دادستانی مانع شده است. محولاتی مدیرکل سیاسی استانداری خراسان‌رضوی نیز در گفتگویی با یک رسانه دولتی اظهار داشته که «پیگیری‌های لازم ازسوی استانداری انجام شد تا دادستان از نظرشان برگردند اما بنابه دلایلی که خودشان می‌دانند، موافقت نشد». وی همچنین اذعان داشته است که «ما باید تابع نظر دستگاه قضا باشیم».

 

رمز عملیات رسانه‌ای!

به هر حال، این اتفاق آغاز ماجرایی بود که گویی خیلی‌ها برای وقوع آن چشم می‌کشیدند. علی مطهری بلافاصله بعداز لغو مراسم سخنرانیِ بدون‌مجوز خود، نامه‌ای سرگشاده به رئیس‌جمهور نوشت و اتهاماتی بی‌اساس را متوجه نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی کرد. این نامه به‌مثابه رمز عملیات، کانال‌های تلگرامی و صفحه‌های اینستاگرام وابسته به ضدانقلاب را به عرصه فحاشی به بزرگان شهر مشهد مبدل کرد. مطهری با ادعاهای بیجا و خلاف‌واقع در روز اربعین، و درست زمانی که افکار عمومی متوجه حماسه عظیم حسینی در کربلا بود و مشهدی‌ها درحال تشییع شهید مظلوم مدافع حرم بودند، فضای رسانه‌ای را به‌سمتی سوق داد که سوء‌استفاده‌کنندگان با استناد به نامه او، بزرگان این شهر را «داعشی» خطاب کردند! خبر گرد و خاک او همچنین تا ساعت ها در راس اخبار بی بی سی، رادیو فردا و دیگر رسانه‌های معاند بود.

مطهری در نامه خود ابتدا بااشاره‌به دستور دادستان مبنی‌بر لغو مراسم سخنرانی می‌نویسد: «برنامه سخنرانی اینجانب در مشهد در روز اربعین تحت‌عنوان «تحلیل واقعه کربلا» به‌دستور دادستان مشهد و به‌قول خودش براساس نامه‌ای که به او رسیده است، لغو شد. امیدوارم این نامه از آقای علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد نباشد.» او سپس «امیدوار»بودنش را به قطعیت بدل می‌کند و می‌نویسد: «لطفا برای ما روشن فرمایید که حاکم در استان خراسان‌رضوی استاندار است یا دادستان و امام‌جمعه؟» و بعد هم این رفتارها را «داعش‌گونه» می‌خواند؛ به‌همین‌راحتی!

 

تکذیب ادعای مطهری

البته در ادامه  خوشبختانه تکذیبیه‌ای توسط دفتر آیت‌ا... علم‌الهدی روی وب‌سایت رسمی ایشان منتشر شد تا خیلی زود شانتاژهای رسانه‌ای علیه امام‌جمعه مشهد که حتی به ساحت مقدس شهر مشهد هم کشیده شده بود، رنگ ببازد.در این تکذیبیه آمده است: با کمال تاسف، امروز شخصی که در جایگاه هیئت‌رئیسه مجلس قانون‌گذاری این نظام قرار دارد، از قدرتی که به‌واسطه برقراری مردم‌سالاری دینی در این کشور از مردم به امانت گرفته و جزو یکی از قدرت‌مداران این نظام است، استفاده کرده و رئیس‌جمهور را تهدید می‌کند که اگر پیگیری برای کشف علل انحلال سخنرانی من در مشهد را نکنی، مجلس را فلان و بیسان می‌کند! و با تکیه بر قدرت خود به هرکه می‌خواهد تهمت و افترا می‌زند که «امیدوارم این نامه از آقای علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد نباشد.... لطفا برای ما روشن فرمایید که حاکم در استان خراسان‌رضوی استاندار است یا دادستان و امام‌جمعه؟» و گویا می‌خواهد با این جملات این‌طور القا کند که آیت‌ا... علم‌الهدی جلوی سخنرانی‌اش را گرفته است.در پایان، تصریح شده است: بدین‌وسیله اعلام می‌دارد آیت‌ا... علم‌الهدی اصلا به چنین سخنرانی و مراسمی توجهی نداشته است و این حق را دارد که علیه شخص مفتری اقدام قضایی کند و درصورت عدم‌جبران تشویش اذهان عمومی توسط این شخص، اقدام خواهد شد.

 

دسته‌گل چندباره!

نکته جالب این است که مطهری یک بار دیگر نیز چنین‌دسته‌گلی به آب داده و این، دفعه اول نیست که سریع، بدون تحقیق و پرس‌وجو و صرفا با تکیه بر فضاسازی‌ها، دست‌به‌نامه می‌شود و شلوغ‌‌کاری می‌کند!

خردادماه سال گذشته، همایشی باعنوان «دولت، ملت، همدلی و هم‌زبانی» قرار بود با سخنرانی علی مطهری و چند تن دیگر در تالار شهیدان نژادفلاح شهر کرج برگزار شود که به‌دلیل رزرو قبلی تالار برای اجرای یک برنامه فرهنگی، لغو شد. به‌دلیل موافقت‌نکردن برگزارکنندگان این مراسم با تغییر محل و اطلاع‌رسانی نامناسب به میهمانان ازجمله علی مطهری، وی طی یک نامه سرگشاده به رئیس‌جمهور! نسبت به مسئولان استانی و در رأس آن‌ها نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، اقدام به اعتراض و اتهام کرد و دلیل لغو این همایش را سخنرانی خویش و اعتراض امام‌جمعه کرج و بعضی افراد دیگر به این سخنرانی دانست. نامه علی مطهری مطابق معمول مورد بهره‌برداری و فضاسازی رسانه‌های مخالف نظام قرار گرفت.

آیت‌ا... حسینی‌همدانی، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، موضع رسانه‌ای در این باب اتخاذ نکرد؛ اما برای دفاع از جایگاه حقوقی نمایندگی ولی‌فقیه و امامت‌جمعه، به شکل رسمی نسبت به نامه توهین‌آمیز علی مطهری اقامه دعوی کرد تا از طریق مراجع قانونی به اتهامات مطرح‌شده ازسوی وی رسیدگی شود.

در آخر نیز با نظر هیئت نظارت بر نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی‌بر تخلف مطهری از وظایف نمایندگی و لزوم معرفی وی به محاکم قضایی، این نماینده طی تماس تلفنی و نیز با ارسال نامه‌ای خطاب به حسینی‌همدانی، ضمن تایید بر ناصواب‌بودن ادعای اولیه خود، از امام‌جمعه کرج عذرخواهی کرد.

 

شرکت امام‌رضا(ع) در کنسرت!

مطهری چندروز‌پیش نیز اظهاراتی درباره برگزاری کنسرت در مشهد داشت که بعد مجبور شد آن را پس بگیرد. او گفته بود «چه اشکالی دارد در گوشه‌ای از مشهد مثلا کسی شعری از حافظ بخواند؟ شاید اگر امام‌رضا(ع) بود، در چنین‌کنسرتی شرکت می‌کرد!» که بعد باز مصاحبه کرد و گفت: «شاید بهتر بود که من این حرف را نمی‌گفتم!»این‌ها نشان می‌دهد مطهری حرف‌هایش خیلی محکم نیست. متاسفانه او هنوز باور نکرده که نایب‌رئیس مجلس است و نباید این‌قدر بی‌مهابا اظهارنظر

کند.

 

صندلی سست نایب‌رئیسی

به‌هر‌حال با توجه به سابقه‌ای که مطهری دارد، او باید سریعا جبران‌مافات کند و الا به نظر می‌رسد بهترین راه همان پیگیری حقوقی این ادعا توسط دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی است. این موضوع سبب می‌شود تا او زین‌پس بیشتر مراقب حرف‌زدنش باشد و حرمت جایگاه نایب‌رئیسی مجلس را حفظ کند. شهریور امسال بعد از اظهارات مطهری درباره فایل صوتی منتشرشده از منتظری، حداقل ٣٠ نماینده در نامه‌ای به هیئت‌رئیسه طبق ماده۲۵ و ۲۶ آیین‌نامه داخلی مجلس اعلام کردند او صلاحیت نایب‌رئیسی ندارد. به نظر می‌رسد با این اتفاقات، این تعداد رو‌به‌فزونی است و قطعا در انتخابات آینده هیئت‌رئیسه نتیجه آن دیده خواهد شد.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون