تاریخ خبر: کد خبر: 8613

چرا اجرای تئاتر «آخرین نامه» در مشهد لغو شد؟

هفته گذشته خبر اجرای نمایش «آخرین نامه» با بازی «نوید محمدزاده» بازیگر سرشناس سینما، منتشر و اعلام شد که اجرای آن 21 اسفند ماه خواهد بود و فروش اینترنتی بلیت های این نمایش از دوشنبه آغاز می شود.

به گزارش «قاصدنیوز»، هفته گذشته خبر اجرای نمایش «آخرین نامه» با بازی «نوید محمدزاده» بازیگر سرشناس سینما، منتشر و اعلام شد که اجرای آن 21 اسفند ماه خواهد بود و فروش اینترنتی بلیت های این نمایش از دوشنبه آغاز می شود اما روز دوشنبه و با آغاز زمان پیش فروش بلیت های این نمایش دو اتفاق تازه رخ داد. اتفاق اول این‌که سایت اینترنتی مشهد گیشه به دلیل مراجعه تعداد زیادی از متقاضیان و ضعف زیرساختی از دسترس خارج و امکان تهیه بلیت غیر ممکن شد. اما اتفاق دوم که شوکی را به جامعه هنری مشهد وارد کرد قیمت های لحاظ شده برای بلیت های این نمایش بود. 3 اجرای پشت سر هم برای اجرا و بهای 50 و 70 هزار تومانی بلیت، بسیاری را متعجب کرد و واکنش هایی را به همراه داشت. نمایشی که در تهران با بلیت های 12 هزار تومانی روی صحنه رفته بود، حالا در مشهد به قیمتی 4 تا 8 برابر تهران عرضه می شد!

 

پس از این اتفاق بسیاری از هنرمندان تئاتر مشهد در فضای مجازی به این نگاه توهین آمیز دست اندرکاران نمایش «آخرین نامه» که مردم علاقه مند به هنر در مشهد را ظرفیتی برای درآمدزایی غیرمتعارف خود دیده بودند، اعتراض کردند. بماند که علاوه بر بهای عجیب و غریب بلیت های این نمایش، نکته غیر حرفه ای دیگری هم در آن وجود داشت و آن 3 اجرای متوالی یک نمایش در یک روز و در سئانس های 17، 19 و 21 بود که در نوع خود بی سابقه بود و وجود نگاه صرف درآمدزایی به آن را تقویت می کرد. جدای از آن، انتشار تصاویری از پست حذف شده کارگردان نمایش در صفحه شخصی اینستاگرامش هم جالب توجه بود. پستی که در آن از تعجب کارگردان نسبت به قیمت بلیت نمایش خود در مشهد حکایت داشت . در همین رابطه روز گذشته «سید جواد اشکذری» رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان در گفت و گو با ایسنا از لغو شدن اجراهای این نمایش خبر داد.

 

این انجمن همچنین بیانیه ای در این باره صادر کرد که در بخشی از آن آمده است:

نمایش «آخرین نامه» به دلیل توهین های کارگردان محترم این نمایش به تئاتر مشهد، علی رغم اینکه از هر گونه حذف و لغو برنامه های فرهنگی هنری بیزار هستیم ، فقط به خاطر همدلی با هنرمندان مان در مشهد و خراسان رضوی لغو شده است تا بدین وسیله نشان دهیم این انجمن که توسط هنرمندانش شکل گرفته است، هیچ توهینی را به هنرمندان تئاتر خراسان رضوی بر نمی تابد.

 

منبع: آنا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون