تاریخ خبر: کد خبر: 8489

واکنش کاربران فضای مجازی به نامه رئیس جمهور که گفته بود اتفاقات مشهد مایه شرمساری است

#مایه_شرمساری حقوق های نجومی است که از جیب مردم رفته است/ #مایه_شرمساری اینه که نه چرخ کارخونه‌ها چرخید نه چرخ سانتریفوژ!

نامه اخیر حجت الاسلام حسن روحانی و دستور به دو وزیر برای پیگیری لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد یک جمله کلیدی داشت. «اتفاقی که در شهر مشهد رخ داد، مایه شرمساری است» همین جمله کلیدی موجب شد بسیاری از فعالان فضای مجازی به آن واکنش نشان دهند و با هشتگ #مایه_شرمساری درباره آن چیزی که در واقع برای دولت، رئیس جمهور و وزرایش مایه شرمساری است سخن بگویند.

#مایه_شرمساری حقوق های نجومی است که از جیب مردم رفته است/ #مایه_شرمساری اینه که نه چرخ کارخونه‌ها چرخید نه چرخ سانتریفوژ!

به گزارش «قاصدنیوز»، امروزه با گسترش فضای مجازی و استفاده روز افزون آن، معمولاً هرگونه تحول سیاسی و اجتماعی با بازخوردی در این فضا همراه است.  در این راستا، نامه اخیر حجت الاسلام حسن روحانی و دستور به دو وزیر برای پیگیری لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد یک جمله کلیدی داشت. «اتفاقی که در شهر مشهد رخ داد، مایه شرمساری است» همین جمله کلیدی موجب شد بسیاری از فعالان فضای مجازی به آن واکنش نشان دهند و با هشتگ #مایه_شرمساری درباره آن چیزی که در واقع برای دولت، رئیس جمهور و وزرایش مایه شرمساری است سخن بگویند.

 

اینکه رئیس جمهور در مقابل مسائل اصلی کلان مثل معیشت و مشکلات مردم و مثل آلودگی مرگبار هوا در تهران و جنوب کشور و حتی رخدادهای بحرانی مثل تجمع زائران حسینی در مرز مهران که در آستانه فاجعه آفرینی بود سکوت می کند اما برای لغو یک سخنرانی که البته در دولت وی صد نمونه مشابه آن برای منتقدان اتفاق افتاده اینطور به آب آتش می زند، از جمله نکاتی است که در فحوای این توییت ها به چشم می خورد.

 

مایه شرمساری یعنی یک میلیون و دویست هزار حاشیه نشین مشهد

حسین کازرونی در توئیت خود نوشته است: #مایه_شرمساری رکود و بیکارى بى سابقه ست نه لغو سخنرانى یکى از صدها سخنرانى که در مدت ریاست شما لغو شده. محمدصالح مفتاح نیز در حساب کاربری خود تصریح کرد: آقای رییس جمهور! #مایه_شرمساری حقوق های نجومی است که از جیب مردم رفته است. چرا بابت این حقوق های غیرقانونی و غیرشرعی از مردم عذر نمی خواهید؟ وی در پُست دیگری نوشت: #مایه_شرمساری مردن 500 نفر در هفته گذشته در تهران به خاطر آلودگی هوا بود. راستی خانم ابتکار! هوای مراکش چطور بود؟  مفتاح همچنین در توئیت دیگری یادآور شد: آقای رییس جمهور! #مایه_شرمساری تعطیلی 30 درصد صنایع در کشور است. آنچه باید شما را شرمسار کند بیکاری فزاینده است. لطفا فرافکنی نکنید.

 

کمال لطفی نیز در پُست خود نوشت: #مایه_شرمساری هست که روحانی از وضعیت دهشتناک یک میلیون و دویست هزار حاشیه نشین مشهد از خجالت آب نمیشه ولی برای لغو سخنرانی مطهری شرمنده است! وی در پیامی دیگر تصریح کرد: #مایه_شرمساری هست که دختر صفدر حسینی هم بیانیه داده که"لغو سخنرانی مطهری بدعت نامبارکه" ولی بابت #حقوق_نجومی باباش و حق فراغت خودش حرفی نزد!

 

شخصی با نام کاربری محمد بدیعی نیز تاکید کرد: #مایه_شرمساری اینه که برید به رهبری بگید با رسانه ها برخورد بشه، بعد جلو خبرنگارا بگید دهان ها را نبندید! چشم ببخشید دیگه نمیبندیم! والا

 

مایه شرمساری یعنی میلیونها جوون تحصیلکرده ولی بیکار

شخصی نیز با عنوان «مهندس خبرنگار» در حساب کاربری خود تصریح کرد: #مایه_شرمساری فائزه هاشمی هست که با بهائی ها و بی دین ها نشست و برخاست داره و ازشون حمایت میکنه.همچنین وی در توئیتی دیگر نیز نوشت: #مایه_شرمساری یعنی میلیونها جوون تحصیلکرده ولی بیکار که بهشون وعده کار دادی تاازشون رای بگیری ولی تعدادشون هر روز زیادتر میشه.  این شخص با انتشار پُستی دیگر یادآور شد: #مایه_شرمساری اینه که بعد از سه سال و نیم حتی یکی از وعدههای صد روزت درست و حسابی عملی نشده باشه.

 

جابر خرم نیا این گونه به این موضوع واکنش نشان داد: #مایه_شرمساری اینه که واسه کشته‌های پاریس در کسری از ساعت پیام صادر بشه و کشته‌های اربعین نیجریه، افغانستان و کشمیر نادیده گرفته بشن.

 

مهدی مقدسی نیز یادآور شد: #مایه_شرمساری اینه که روحانی، رئیس جمهور کشور بزرگ ایران بعد از سفر به فرانسه فرمود رئیس جمهور فرانسه گفت برای جوانان ایرانی شغل ایجاد میکنه.

 

شخصی با حساب کاربری «جنلی« نیز نوشت: #مایه_شرمساری سر زدن و پیاده نشدن از شاسی بلند تو روز کارگر بود.

 

مایه شرمساری اینهکه نه چرخ کارخونه ها چرخید نه چرخ سانتریفوژ

کاربری با نام مصطفی نیز تصریح کرد: فساد #کرسنت و صندوق ذخیره فرهنگیان و حقوق های نجومی مایه مباهات، و لغو سخنرانی علی مطهری #مایه_شرمساری است!  محمدرضا حبیبی نیز تاکید کرد: #مایه_شرمساری ،اینه که ژست آزادی اندیشه بگیری اما تو خفا تقاضای بگیر و ببند بکنی.

 

صادق نیکو نیز یادآور شد: #مایه_شرمساری رئیس جمهوریه که خودش رو رئیس جمهور همه مردم نمیدونه. وی در پیامی دیگر تاکید کرد: #مایه_شرمساری حسن روحانیه که نمیدونه تو بیمارستان ها #مهران چندتا مجروح و زخمی داریم.

 

فردی با حساب کاربری آدم ابن حوا، نیز در این خصوص نوشت: #مایه_شرمساری اینه که میگه شاید اگه امام رضا هم بود کنسرت میرفت.  وی در پیامی دیگر تاکید کرد: #مایه_شرمساری اینه که نه چرخ کارخونه ها چرخید نه چرخ سانتریفوژ.

 

حساب کاربری با عنوان «مصطفا» نیز با انتشار شعری این چنین به این موضوع واکنش نشان داد: هرچند #رکود در فراوانی بود، بیکاری و فقر نیز بحرانی بود، چیزی که شکست پشت این ملت را، بی شک خبر لغو سخنرانی بود! همین کاربر تاکید کرد:  اینکه #روحانی بیاد بگه از #رکود عبور کردیم ولی 4تا از وزراش درباره #بحران_رکود نامه بزنند، #مایه_شرمساری نبود؟! وی در پُستی دیگر یادآور شد: تعطیلی #مسکن_مهر و مدیران #نجومی بگیر و تعطیلی کارخانه ها در دوران #رکود #مایه_شرمساری است یا لغو سخنرانی #علی_مطهری ؟!

 

حقوق نجومی مایه شرمساری نبود!؟

فردی با حساب کاربری آدمک نیز توئیت کرد: خوب شد بالاخره یه مورد پیدا شد #مایه_شرمساری آقای روحانی بشه، آخه #حقوق_نجومی، #کرسنت، #برجام  بی سرانجام، #آلودگی_هوا  و.. مایه شرمساری نبود.

 

حساب کاربری شازده کوچولو نیز اینچنین نوشت: #مایه_شرمساری حقوق‌های نجومی، آلودگی هوا، بیکاری، محقق نشدن وعده ۱۰۰روزه، کرسنت و بستن دهان منتقدان است.

 

مجید رفیعی نیز در پُستی با هشتک مایه شرمساری و بیکاری تاکید کرد: ماشین یکی از اقوام که چهارماه ناپدید شده بود پیدا شد. آقای دزد به وسایل ماشین دست نزده و در این مدت فقط مسافرکشی کرده.

 

همچنین حسین قربانزاده مدیر مسئول همشهری در حساب کاربری خود اینچنین به این موضوع واکنش نشان داد: اگر بادستور رییس جمهور معضل سیاسی حل می شود، چرااز این ظرفیت برای معضلات مهم اقتصادی و اجتماعی که #مایه_شرمساری مسوولان است،استفاده نمی شود؟

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون