تاریخ خبر: کد خبر: 5233

سکوت هسته‌ای دو نماینده مشهد در مجلس

متأسفانه مهندس سید هاشم بنی‌هاشمی و همچنین حجت الاسلام بحرینی که از دیگر نمایندگان مشهد در مجلس هستند تاکنون واکنش درخوری نسبت به روند مذاکرات نشان نداده‌اند.

به گزارش قاصدنیوز، مذاکرات هسته‌ای ایران با قدرت‌های بزرگ امروز به مهم‌ترین مساله‌ی ایران و جهان تبدیل شده است.  همانطور که توافقنامه‌ها در حکومت‌های گذشته ایران تا به امروز بر تحولات کشور و منطقه تاثیرگذار بوده، قطعاً تحولات فعلی نیز در تاریخ سیاسی جهان ماندگار خواهد شد. این توافق هسته ای از آنجا اهمیت دارد که تا دهه‌ها تأثیر خود را بر روند سیاسی، اجتماعی کشور خواهد گذاشت و این در حالی است که  مردم ایران هنوز داغ‌دار قراردادهای ننگینی هستند که یا منجر به تکه تکه شدن خاک و یا ضربه خوردن به حیثیت ایران شده است.

 

حالا چه طور می‌شود که خواص و سیاستمداران حی و حاضر ما در خصوص چنین مساله‌ی تاریخ سازی سکوت کردند؟ در فضایی که انواع و اقسام رسانه‌ها‌ اعم از سنتی و مدرن وجود دارد، سکوت‌ چه توجیهی دارد؟ جدای از نظرهای مختلف پیرامون عملکرد دولت فعلی در مذاکرات و اختلاف برداشت ها از آن، آیا کسی در دشمنی آمریکا و غرب شک دارد؟ آیا زیاده‌خواهی این دشمنان در طول این مذاکرات بر کسی پوشیده مانده که حتی کوچک‌ترین اظهار نظری در قبال آنها صورت نگرفته است؟ افکار عمومی دیگر جملاتی نظیر « انرژی هسته‌ای حق ماست» و «کسی نمی تواند ایران را از استفاده صلح آمیز انرژی هسته ای متوقف کند» را جزء واکنش‌های حمایتی قبول نمی کند.

 

اگر اعضای کنگره‌ی آمریکا اینگونه می‌توانند به اهرم فشار دولت خودشان بر مذاکرات تبدیل شوند، مردم ایران نیز از نمایندگان خود چنین نقشی را انتظار دارند. اگر نمایندگان کنگره‌ی آمریکا صهیونیست هستند و بر اساس منافع مالی و مادی اینگونه نقش آفرینی می کنند، نمایندگان ایران نیز قسم یاد کردند که « پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران باشند» و امت حزب الله را نمایندگی کنند. چرا آن طرف اینقدر بر مادی‌گرایی باطل خود استوار است و این‌طرف بر حق خود و گام استوار ملت خود تردید دارد؟


آنچه در ادامه می خوانید گزیده‌ی سخنان نمایندگان مردم مشهد در مجلس پیرامون مساله‌ی هسته‌ای است که در انتها قضاوت را بر عهده ی خودتان می گذاریم


توافق لوزان غنی‌سازی را تا ۳۰ سال متوقف کرد

جواد کریمی قدوسی: توافق لوزان غنی‌سازی هسته‌ای را برای ۳۰ سال متوقف کرد.

* آقای رئیس‌جمهور اطلاعات کاملی را در مورد مذاکرات و توافق انجام‌شده در اختیار مردم قرار نداد.

* صدور فک‌شیت وزارت امور خارجه ایران در بحث مذاکرات لوزان مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید منتظر باشیم تا طی روزهای آینده اتفاق بیفتد.

*۱۹ دلیل از متن بیانیه آمریکایی‌ها استخراج کردیم که این‌ها امنیت ایران را مورد تهدید قرار می‌دهد.


دلواپس کارشکنی‌های طرف مقابل هستیم

نصرالله پژمان فر: دلواپسی ما از تیم مذاکره‌کننده نیست، بلکه از خلف وعده‌ها و کارشکنی‌های طرف مقابل است.

* هر چه در روند توافقات پیش برویم، آمریکا چهره واقعی خود را نشان خواهد داد.

* این خلف وعده‌ها سبب می‌شود مذاکرات به نتیجه مطلوب نرسد و خدایی نکرده حقوق مردم ایران پایمال شود.

* آمریکا فقط به دنبال وقت‌کشی و فرصت گیری از ماست و هیچ هدف دیگری را دنبال نمی‌کند.


ادامه دادن مذاکرات احمقانه است
امیر حسین قاضی زاده هاشمی:

*ادامه دادن مذاکرات با شرایط کنونی احمقانه است.

* پروتکل الحاقی به‌صورت عام به تصویب نمایندگان نخواهد رسید.

*آژانس هسته‌ای به‌مراتب برخلاف معاهدات «ان پی تی» برخورد کرد.

* وقتی رئیس آژانس به‌صراحت نظرات خود را در خصوص بازدید از سایت‌های نظامی را مطرح می‌کند خدا می‌داند چه اتفاقی بر سر ما در آینده رخ خواهد داد.


این اظهار نظرها در حالی است که متأسفانه مهندس سید هاشم بنی‌هاشمی و همچنین حجت الاسلام بحرینی که از دیگر نمایندگان مشهد در مجلس هستند تاکنون واکنش درخوری نسبت به روند مذاکرات نشان نداده‌اند.

این سهل‌انگاری در حالی روی می‌دهد که مقام معظم رهبری بارها و بارها نسبت به لزوم تبیین چارچوب توافق با آمریکا تأکید کرده‌اند و نسبت به بی‌تفاوتی مسئولین هشدار داده‌اند.

 

منبع: صبح توس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون