تاریخ خبر: کد خبر: 8509

در آیین شکرانه نهمین دوره جشن‌های «زیر سایه خورشید» در مشهد مطرح شد

تشکل‌های فرهنگی جوانان رضوی مجری سیره سیاسی امام‌رضا(ع) هستند/ جشن «زیر سایه خورشید» مدرسه ولایت‌مداری است

بی‌تردید جشن زیر سایه خورشید در دهه کرامت یک مدرسه آسمانی ولایت‌مداری است که موجبات رشد فرهنگی و خط‌مقدمی در عرصه مقاومت فرهنگی و ولایی درمقابل تهاجم فرهنگی را فراهم می‌کند.

تشکل‌های فرهنگی جوانان رضوی مجری سیره سیاسی امام‌رضا(ع) هستند/ جشن «زیر سایه خورشید» مدرسه ولایت‌مداری است

به گزارش «قاصدنیوز»، آیین اختتامیه و شکرانه نهمین دوره جشن‌های «زیر سایه خورشید» با حضور مدیران تشکل‌های داخلی و بین‌المللی برگزار شد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر نیز در مراسم شکرانه زیر سایه خورشید، گفت: جشن «زیر سایه خورشید» یک مدرسه آسمانی ولایت‌مداری است.

 

آیت‌ا... غلام‌علی صفایی‌بوشهری اظهار کرد: بی‌تردید جشن زیر سایه خورشید در دهه کرامت یک مدرسه آسمانی ولایت‌مداری است که موجبات رشد فرهنگی و خط‌مقدمی در عرصه مقاومت فرهنگی و ولایی درمقابل تهاجم فرهنگی را فراهم می‌کند.

 

جهاد بدون ولایت‌پذیری ممکن نیست

رئیس سازمان فرهنگی آستان‌قدس‌رضوی نیز در این مراسم عنوان کرد: بدون ولایت‌پذیری، جهاد امکان‌پذیر نیست. حجت‌الاسلام‌والمسلمین گنابادی‌نژاد با طرح این سوالات که «آیا ولی‌فقیه باید یک نفر باشد؟» و «آیا ولی‌فقیه ایران ولی‌فقیه سایر شیعیان هم هست؟» عنوان کرد: اصل امامت و رهبری انسجام لازم دارد. هیچ موضوعی در حیات بشریت بدون تعقیب و تصور جریان امامت و رهبری امکان‌پذیر نیست. تمام موفقیت‌های عالم به ذیل جریان امامت و ولایت گره خورده است.

 

وی با تاکید بر اینکه جمع زیر سایه خورشید ویژگی‌های فراوانی دارد، اظهار کرد: یکی از این ویژگی‌ها، انقلابی‌بودن است؛ ازاین‌رو باید ارزش‌ها و جریان‌های انقلابی‌ماندن در مسیر خدمتگزاری به امام‌هشتم (ع) در جمع ما ارتقا پیدا کنند.

جشن زیر سایه خورشید

 

رئیس سازمان فرهنگی آستان‌قدس‌رضوی عنوان کرد: مقام‌معظم‌رهبری مبحث «جهاد کبیر با مستند قرآنی و با تفاسیر در حوزه مطالعات و گفتگوهای دینی» را مطرح کردند. وی ادامه داد: جهاد کبیر یک لایه بین جهاد اصغر و جهاد اکبر است. شاید بالاترین رتبه جهاد اصغر، جهاد کبیر می‌شود و عالی‌ترین رتبه جهاد اکبر، جهاد کبیر است.

 

گنابادی‌نژاد خاطرنشان کرد: بنابر تدبیر حکمی که در انتساب مقام‌معظم‌رهبری بوده، این نمایندگی‌ها فعال شده و بدون‌تردید فعالیت‌های فرهنگی و کمک و توجه به محرومان و مستضعفان، دو رویکرد اصلی آستان‌قدس است. مدیرعامل موسسه جوانان آستان‌قدس‌رضوی نیز در این مراسم گفت: جشن‌های زیر سایه خورشید در نهمین دوره در ۴۵٠نقطه کشور برگزار شد.

 

مجتبی مختاری اظهار کرد: در سال جاری، دو موضوع در جشن‌های زیر سایه خورشید محور قرار گرفت؛ نخست، حضور کاروان‌ها در مناطق محروم (پنجاه روستا و شهر) و دوم، توزیع حدود ١۵ هزار سبد غذایی در سطح کشور به‌ارزش یک‌ونیم میلیارد بود.

 

تشکل‌های جوانان رضوی سربازان پیاده‌نظام ولایت هستند

در همین راستا نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی نیز در دیدار با فعالان این عرصه با بیان اینکه روحیه ولایت‌مداری فعالان فرهنگی بهترین انگیزه برای پیشبرد اهداف دین است، گفت: تشکل‌های جوانان رضوی سربازان پیاده‌نظام ولایت و نیروهای مخلص نظام هستند.

 

 آیت‌ا... سیداحمد علم‌الهدی بااشاره‌به اینکه فعالان رضوی یک جریان ولایی محض و پیرو مقام‌معظم‌رهبری هستند، افزود: تشکل‌های فرهنگی باید با محوریت انقلابیگری و درراستای تربیت نیروی متدین و انقلابی و روشن فکر در دانشگاه‌‌ها و حوزه‌های مناطق مختلف کشور تلاش کنند.

 

وی ادامه داد: باتوجه‌ به اینکه دوران امامت امام‌هشتم (ع) دوران خفقان بود، امام‌رضا (ع) با حرکت‌های سازنده خود زمینه ایجاد تشکل‌های شیعه را فراهم کردند و درواقع طراح و برنامه‌ریز دوران غیبت، وجود مبارک امام هشتم علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) بود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز تشکل‌های فرهنگی جوانان رضوی مجری سیره سیاسی امام‌رضا (ع) هستند و باید در کنار انجام رسالت خودشان، برای جذب دل‌ها به‌سوی سیره رضوی تلاش داشته باشند.

 

وی با تاکید بر این مطلب که محوریت فعالیت‌های آستان‌قدس‌رضوی باید براساس سیره سیاسی امام‌هشتم (ع) صورت بگیرد، اظهار کرد: تشکل‌های فرهنگی عامل اجرایی حرکت عظیم انقلابی آستان‌قدس‌رضوی هستند و حرکت‌های این مجموعه بزرگ‌ترین بستر برای ترویج فرهنگ رضوی محسوب می‌شود.

 

تشکل‌های انقلابی جوانان؛ سرمایه‌‎های بزرگ جهان اسلام

تولیت آستان‌قدس‌رضوی نیز در دیدار با مسئولان استانی تشکل‌های جوانان متصدی برگزاری «زیر سایه خورشید»، بااشاره‌به تهاجم گسترده فرهنگی نظام سلطه خاطرنشان کرد: امروز تنها راه مصون‌سازی و رمز پیروزی دربرابر توطئه‌های شوم استکبار، ایستادگی دربرابر تهاجم گسترده فرهنگی مغرب‌زمین است که باورها،‌ اعتقادات و اندیشه‌های ناب اسلامی را هدف قرار داده‌ است.

 

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی عنوان کرد: امروز حرمین شریفین اسیر اشرار آل‌سعود است و این گرفتاری بزرگ امت اسلام با روشنگری، بصیرت‌افزایی و آشناکردن ملت‌ها با اسلام ناب و سیره اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) حل‌شدنی است.

 

وی تشکل‌های مذهبی و انقلابی جوانان را سرمایه‌ای عظیم برای جهان اسلام معرفی کرد و گفت: تشکل‌های مذهبی و انقلابی جوانان، سرمایه‌های عظیم جهان اسلام هستند؛ بنابراین دشمن از هیچ تلاشی برای خدشه واردکردن و هجوم به این پایگاه‌های اسلامی فروگذار نیست.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری، تشکل‌های جوانان انقلابی را فرصت و زمینه‌ای مناسب برای رفع نیاز از جامعه معرفی کرد و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردمی برای برگزاری جشن‌های «زیر سایه خورشید»، اتفاقی مبارک است که در ایامی از سال فضای کشور را با نام مبارک حضرت‌رضا (ع) عطرآگین کرده و توجه‌ها را به‌سوی مضجع شریف رضوی جلب می‌کند.

 

 وی بیان کرد: ظرفیت‌های این تشکل‌ها برای توسعه فرهنگ رضوی و خدمت‌رسانی به نیازمندان، می‌تواند کمک‌رسان آستان‌قدس‌رضوی در نیل به‌سوی اهداف متعالی خود باشد.

 

 تولیت آستان‌قدس‌رضوی در ادامه به قدرت شبکه‌سازی مساجد اشاره کرد و با بیان اینکه مساجد شبکه‌های قدرتمند اجتماعی جهان اسلام هستند، گفت: یکی از ثمرات بزرگ مساجد به‌عنوان پایگاه‌های عظیم اجتماع مسلمانان، شبکه‌سازی و جریان‌سازی اسلامی در میان اقشار مختلف مردم است.

 

وی مساجد را به‌عنوان پایگاه‌های عبودیت، تعمیق اخلاق و کانون حرکت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در جامعه اسلامی معرفی و تصریح کرد: مسجد کانونی اسلامی برای شکل‌دادن به اجتماعات و ارتباطات مردمی بر محور ذکر، نماز و توجه به خداوند است.

 

وی با‌اشاره‌به تاسیس دفاتر ستادی آستان‌قدس‌رضوی در استان‌های سراسر کشور، گفت: یکی از وظایف این دفاتر افزایش انسجام و توسعه‌بخشی به تشکل‌های مردمی در پرتوی نام مبارک امام‌رضا (ع) است.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون