تاریخ خبر: کد خبر: 8506

از مانور خدمت به زائران اربعین سر بلند بیرون آمدید

شما با خدمت‌رسانی مطلوب از مانور بزرگ زیارت ٢٠میلیونی سیدالشهدا(ع) سربلند بیرون آمدید. قطعا بدانید که اهل‌بیت(ع) در آخرت و حوادث دنیوی، شما را تنها نخواهند گذاشت.

به گزارش «قاصدنیوز»،  آیین «تکریم از خادمین اربعین حسینی» با حضور نماینده ولی‌‌فقیه در استان خراسان‌رضوی، شهردار مشهد و شماری از مسئولان لشکری و کشوری در محل سالن صبای مشهد برگزار شد.


 نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی و امام‌جمعه مشهد در این مراسم با بیان اینکه شما با خدمت‌رسانی مطلوب از مانور بزرگ زیارت ٢٠میلیونی سیدالشهدا(ع) سربلند بیرون آمدید، گفت: قطعا بدانید که اهل‌بیت(ع) در آخرت و حوادث دنیوی، شما را تنها نخواهند گذاشت.

 

آیت‌ا... سیداحمد علم‌الهدی ادامه داد: خادمِ اهل‌بیت(ع)‌بودن، امتیاز فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود و این حرکت بزرگ معنوی، معادل قیمتی در دنیا ندارد.وی متذکر شد: پاکبانان و دیگرپرسنل شهرداری مشهد که در اربعین امسال عراق در قامت خادم انجام‌وظیفه کردند، به‌نوعی انتخاب‌شده بودند و این خیلی ارزش دارد؛ چرا‌که در آن دنیا نیز این اهل‌بیت(ع) هستند که دستگیر مومنان خواهند بود.

 

وی خطاب به کاروان خدام‌الحسین(ع) شهرداری مشهد بیان کرد: قطعا تفاوت ویژه‌ میان شما که خادم اهل‌بیت(ع) بودید و زائران آن‌ها وجود دارد و این ثواب الهی که برای شما نوشته شده، حاصل برکات شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد در دوره کنونی است که بنیان‌گذار این امر شد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: در میان تمام نهادها، شهرداری مشهد این افتخار را کسب کرده که برنامه‌های خود را به‌نحو‌احسن انجام دهد و امتیاز خادمی نصیب پرسنل این ارگان شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه شهرداری مشهد در عمران و آبادانی شهر هر چه کرده، ارزشمند بوده است، اعلام کرد: بنده نیز به‌عنوان یک طلبه از تغییر شیب خدمت‌رسانی که به‌سمت مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر اتفاق افتاده است، نهایت تقدیر و تشکر را دارم؛ چراکه مثل گذشته این خدمات مختص به خانواده‌های مرفه و محلات برخوردار نماند و خانواده‌های مستضعف نیز همانند دیگران مورد عنایت قرار گرفتند.

 

آیت‌ا... علم‌الهدی افزود: همچنین اقدام معنوی و ارزشی راه‌اندازی ستاد خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در عراق توسط شهرداری مشهد که موفقیتی بزرگ بود و موردپسند همگان قرار گرفت.
 

فعالیت همکاران ما در اربعین خلاصه نمی‌شود
شهردار مشهد نیز در این مراسم با بیان اینکه بر دستان خادمان سید‌الشهدا(ع) بوسه می‌زنیم، گفت: خوشبختیم که توفیق نوکری و خدمتگزاری زائران اهل‌بیت(ع) در پرونده اعمال ما ثبت شد.

 

سیدصولت مرتضوی افزود: این‌روزها اظهارنظرهایی می‌شنویم که بسیار غیرکارشناسی و خلاف واقع است. از همین فرصت استفاده می‌کنیم و می‌گوییم که فعالیت همکاران ما در اربعین خلاصه نمی‌شود و صدها پروژه افتتاح‌شده و در‌حال‌ساخت داریم.

 

وی تصریح کرد: همه می‌دانند و تاریخ گواهی خواهد داد که مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر که خدمتگزار شهروندان هستند، در شرایط رکود حاکم بر کشور توانسته‌اند چه خدماتی برای شهر تدارک ببینند و خدمات بی‌نظیری ارائه کنند.شهردار مشهد ادامه داد: امروز در حوزه فنی و عمران که بیت‌الغزل ماست، فعالیت‌های بزرگ و ارزشمندی صورت گرفته است؛ به‌نوعی که خط١ قطارشهری به اتمام رسید و حفاری، سگمنت‌گذاری و تا حدودی ریل‌گذاری خط٢ قطارشهری با ١۴.۵کیلومتر انجام شده و به لطف الهی فاز١ این پروژه را در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسانیم. همچنین رکورد حفاری تونل در خط٣ قطارشهری مشهد با ٣کیلومتر زبانزد است.


مرتضوی یادآور شد: فاز١ کمربند جنوبی شهر با ١٢کیلومتر طول تا خرداد‌ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، تقاطع‌های غیرهم‌سطح میثاق در مرحله مطالعه پیش‌از‌احداث است و بولوارهای آموزگار و شهدای ارتش نیز بازگشایی شده که از دیگردستاوردهای این دوره مدیریت شهری است.


وی خاطرنشان کرد: احداث ده‌ها سالن و سوله ورزشی، ساختمان اداری، پروژه‌های سامان‌دهی آب‌های سطحی، تکمیل سالن مسافربری معراج و تالار شهر نیز ازجمله دیگر‌پروژه‌ها در حوزه فنی و عمران بوده است.

 

وی گفت: در حوزه خدمات شهری نیز فعالیت‌های بزرگی انجام شده است؛ به‌طوری‌که توانسته‌ایم سرانه فضای سبز را از ١١مترمربع به ١٣.۵ مترمربع برسانیم و تا پایان سال جاری به ١۴متر خواهد رسید. احداث کمربند سبز، بوستان ریحانه، مینیاتوری، خورشید و در آینده‌ای نزدیک بوستان چهل‌بازه، سامان‌دهی کال کشف و احداث بوستان‌هایی دیگر با مقیاس‌های مختلف و بهره‌برداری از دومین کارخانه کمپوست نیز از دیگرپروژه‌های شاخص این حوزه بوده است.

 

مرتضوی ادامه داد: همچنین نوسازی ٣هزارو۵٠٠ دستگاه تاکسی و ٣۵٠ دستگاه اتوبوس نیز از دیگردستاوردهای حوزه حمل‌ونقل بوده است.

 
سفره خدمات شهرداری مشهد در ۵ استان عراق پهن شد
رئیس ستاد دائمی اربعین حسینی شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: شهرداری مشهد در اربعین امسال در ۵ استان کشور عراق، سفره خدمات خود را در ۵ عرصه اسکان، حمل‌ونقل، خدمات شهری، فرهنگی و تغذیه پهن کرد تا خیل عظیم عاشقان اهل‌بیت(ع) از آن بهره‌مند شوند.

 

موسویان افزود: اربعین امسال ١٢٠٠ نفر از پرسنل شهرداری، ٧٠٠ نفر از جامعه بسیج پزشکان، ۴٠٠ نفر از فعالان فرهنگی مردمی و ١٠٠ خواهر را برای خدمت افتخاری زائران سید‌الشهدا(ع) به ۵ استان عراق اعزام کردیم. وی تصریح کرد: امسال در مدت ۴٠ روز، ٨ سوله بزرگ برای اسکان و استراحت زائران احداث شد و هیچ‌کس تا روزهای پایانی باور نمی‌کرد که این پروژه بزرگ در کمتر از دو ماه به پایان برسد. خوشبختانه با تدابیر اندیشیده‌شده تا دو ماه آینده این سوله به تکمیل نهایی نزدیک می‌شود و برای ایام دیگر تنها نیازمند تجهیزات جانبی هستیم.

 

وی افزود: برای نخستین‌بار تشکل‌های مردمی زودتر از شهرداری به کشور عراق اعزام شدند تا مواکب و فعالیت‌های خود را زودتر آغاز کنند.

 

 

 

منبع: شهرآرا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون