تاریخ خبر: کد خبر: 8505

لغو 50 سخنرانی در چند روز اخیر، مایه شرمساری است

سخنرانی نماینده‌ای در مشهد کنسل می‌شود و این لغو مایه شرمساری می‌شود، درحالی‌ که قریب به 40 تا 50 سخنرانی در این هفته لغو شده است ولی فقط لغو یکی از آن‌ها مایه شرمساری می‌شود.

لغو 50 سخنرانی در چند روز اخیر، مایه شرمساری است

به گزارش «قاصدنیوز»، داوود گودرزی رئیس سازمان بسیج دانشجویی در مراسم روز دانشجو که روز گذشته در دانشکده روانشناسی دانشگاه فردوسی برگزار شد، با تبریک روز دانشجو در مورد اینکه برخی به کار بردن عنوان جشن برای این روز را نقد می‌کنند، گفت: چگونه می‌توانیم جشن نگیریم وقتی که از سال 32 و شهادت آن سه دانشجو، تاریخ جنبش دانشجویی پر از مبارزه با زور، ظلم، استبداد، استثمار و استعمار بوده است، 63 سال تجربه مقابله با دشمن را باید جشن گرفت.

 

وی با بیان اینکه در تمام این سال‌ها مبارزه با آمریکا و استکبار روح همه فعالیت‌های دانشجویی بوده است، افزود: جنبش دانشجویی 63 سال با آمریکا مقابله کرده است و باید به پاسداشت این زحمت‌ها و این تجربه موفق و سابقه تاریخی خوب شادباشیم و جشن بگیریم.

 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اینکه نمی‌توان نقش جدی آمریکا و جنایت‌های آن را در مشکلات ایران را ندیده گرفت، ادامه داد: باید در نظر گرفت آن دانشجویان به چه جرمی شهید شدند و جوانان ایرانی در زیر شکنجه‌های شاه و ساواک به چه جرمی جان می‌سپردند چراکه همه می‌دانیم ساواک را چه کسانی ایجاد کردند و چه کسانی به ملت ایران توهین و تحریم و خیانت کردند.

 

گودرزی با بیان اینکه بخشی از وضعیت نامناسب ما به دلیل تحریم‌هاست، افزود: سؤال اساسی اینجاست که اساساً چرا ما باید از سال 59 تحریم شویم؛ مگر کودک‌کشی و نسل‌کشی کردیم یا به کشوری حمله و تجاوز کردیم.

 

وی روح حاکم بر جنبش دانشجویی را برگرفته از مقابله با ظلم، زور و استکبار دانست و تصریح کرد: چرا باید تحریم شویم که انرژی کشور را صرف مذاکراتی برای رفع تحریم‌ها کنیم که عاقبت رفع آن را هم می‌بینید.

 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور تأکید کرد: این روز در یک کلمه نماد 63 سال مرگ بر آمریکا گفتن به‌عنوان نماد جنایت علیه بشریت، لگدمال کردن انسانیت، ظلم، فریب و تبعیض نژادی است که یکی از تجربه‌های موفق جنبش دانشجویی است.

 

گودرزی با اشاره به اینکه ویژگی دوم دانشجو بعد از استکبارستیزی و مبارزه با ظلم، عدالت‌خواهی است، گفت: جنبش دانشجویی همیشه خواهان عدالت بوده است و به‌عنوان قشر پیشران کشور و چشمان ملت همیشه عدالت را خواهان بوده است و این ویژگی برجسته در جنبش دانشجویی است.

 

وی افزود: جوان ایرانی با نگاهی که به خود و ملت ایران دارد، فقر و فساد و تبعیض را نمی‌تواند تحمل کند و نمی‌تواند ببیند خانواده‌هایی با فقر دست‌وپنجه نرم کنند و با حقوق‌های حداقلی زندگی خود را بگذراند درحالی‌که مدیری در نظام جمهوری اسلامی ایرانی حقوق نجومی بگیرد.

 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: مدیران موظف‌اند در نظام جمهوری اسلامی طبق احکام اسلامی و قوانین اسلامی زندگی خود را از طبقه متوسط پایین‌تر فراهم کند؛ هرچند که هیأت مدیره برای شما چنین حقوقی را به‌ناحق تصویب کرده باشد مصداق دزدی از مال مردم است و باید پرسید مگر شما چکار کردید که باید حقوق 50 میلیونی بگیرید.

 

گودرزی تصریح کرد: جنبش دانشجویی همیشه عدالت‌خواه بوده و سال‌هاست که مطالبه گر بوده و مثلاً همه دولت‌های پس از جنگ باید پاسخگو باشند که برای مبارزه با فساد اقتصادی در عمل و نه در همایش‌ها و صحبت‌ها چه کردند، آن‌ها باید پاسخگو باشند برای احقاق عدالت چه کردند.

 

وی با بیان اینکه مطالبه دانشجویی ویژگی جنبش دانشجویی است، خاطرنشان کرد: ما شعارهای اصلی انقلاب را مرور و درخواست می‌کنیم، یکی از آن‌ها کرامت انسانی است یعنی نباید فردی شرمنده زن و بچه خود باشد و در فقر دست‌وپنجه نرم کند و عزت و ناموس خود را از دست بدهد چراکه ما قیام کردیم که مردم به کرامت انسانی برسند و نمایندگان مجلس و دولت‌ها باید پاسخ دهند برای این اصل اساسی اسلام چه کردند.

 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: همه مشکلات را از آمریکا نمی‌دانیم چراکه عده‌ای در داخل کوتاهی، کم‌کاری و خیانت کردند اما پس از 37 سال آن‌قدر تجربه‌ داریم و شعارها و حرف‌های مختلف شنیده‌ایم که نمی‌گذاریم کسانی با شعار مردم را فریب دهند و وعده‌هایی بدهند که عمل نشود چراکه مردم هوشمندانه رفتار می‌کنند و جنبش دانشجویی اجازه نمی‌دهد کسی دروغ بگوید و مردم را فریب دهد.

 

گودرزی این مطالبات را تأثیرگذار دانست و تصریح کرد: اگر بدنه دانشجویی کشور و قشر دانشجویی گفتمانی را اولویت بگذارد و آن را دنبال کند، در مردم این گفتمان غالب خواهد شد و دولت‌ها مجبور به پاسخگویی می‌شوند.

 

وی ادامه داد: باقدرت با افکار عمومی حرف می‌زنیم و تأثیرگذار می‌شویم چراکه گفتمان‌سازی و روشن‌گری رسالت ماست و مطالبه‌گری حقوق مردم وظیفه ماست.

 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به لغو سخنرانی مطهری در مشهد گفت: سخنرانی نماینده‌ای در مشهد کنسل می‌شود و این لغو مایه شرمساری می‌شود، درحالی‌ که قریب به 40 تا 50 سخنرانی در این هفته لغو شده است ولی فقط لغو یکی از آن‌ها مایه شرمساری می‌شود.

 

گودرزی ادامه داد: اظهار شرمساری و تأسف یک مسؤول باید برای نرخ 50 درصدی بیکاری در برخی استان‌ها، تعطیلی هزاران کارخانه کوچک و بزرگ، به صفر رسیدن تولید داخلی، فاصله شدید بین فقر و غنا، مردم مستضعف حاشیه شهرها باید ابراز شود.

 

وی با بیان اینکه باید با مردم صادقانه حرف زد، خاطرنشان کرد: مردم نشان داده‌اند که همیشه صداقت را پذیرفته‌اند و اگر کوتاهی در یک زمینه ایجادشده باید کوتاهی‌ها را صادقانه بگویید چراکه بهتر از این است که افکار عمومی را فریب دهید و توجه مردم را از مسائل اصلی به مسائل فرعی بکشانید.

 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: سال‌هاست رفتارهای انتخاباتی مسؤولان را مشاهده کردیم و می‌دانیم مردم را نمی‌توان  با شعار و وعده و فریب به‌پای صندوق‌های رأی کشاند و رأی گرفت چراکه مردم شاخص دارند و می‌پرسند شما 8 سال، 4 سال کشور را اداره کردید اما در مورد فقر و محرومیت‌ها چه کردید و چرا روستاها و مناطق مرزی هنوز محروم است.

 

گودرزی با بیان اینکه یکی از دلایلی که مسؤولان این‌گونه رفتار می‌کنند مربوط به خوی اشرافی‌گری است که پس از جنگ در برخی از مسؤولان شکل گرفت، گفت: این واقعیت است که برخی از مسؤولان از مردم فاصله گرفته‌اند و در یک زندگی اشرافی زندگی می‌کنند و  نمی‌دانند فقر چیست و اختلاس‌های 8 هزار میلیاردی و 3 هزار میلیارد تومانی در این کشور اتفاق می‌افتد اما هر دولتی به یک نحو سرپوش می‌گذارد.

 

وی با اشاره به اینکه مردم حرف واقعی و عملی می‌خواهند گفت: چند روز پیش با دادستان کشور جلسه داشتیم و از آن‌ها در مورد حقوق‌های نجومی پرسیدیم اما آن‌ها گفتند دولت هنوز اقدام به تشکیل پرونده نکرده است، به آن‌ها گفتیم مگر شما مدعی‌العموم مردم نیستید پس سریع‌تر اقدام کنید.

 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور افزود: مایه شرمساری این است که 8 هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره فرهنگیان اختلاس شود یعنی از معلمانی که قشر محروم و مستضعف جامعه هستند پول بگیرند و بگویند به عده‌ای وامدادیم.

 

گودرزی در پایان خاطرنشان کرد: باید پیشرفت‌های 37 ساله را در کنار مشکلات و عقب‌ماندگی‌ها دید و دانشجو هنگامی پرچم‌دار حرکت ملت خواهد بود که استقلال فکری داشته باشد و قدرت تجزیه‌وتحلیل داشته باشد چراکه اگر استقلال فکری دانشجو از بین برود فاتحه این ملت خوانده می‌شود و اگر همه‌چیز را باهم ببینید قطعاً امید در دل شما زنده می‌ماند.

 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در پاسخ به اینکه راهکار حل مشکلات از نگاه دانشجویی چیست، بیان کرد: دانشجو باید راجع به مسائل مهم کشور فهم و درک درستی داشته باشد و بی‌تفاوت نباشد و با این فهم درست، روشن گری درستی در بین مردم ایجاد کنند تا مطالبه و گفتمان عمومی مردم ایجاد شود و یقه مسؤولان را بگیرید تا پاسخ دهند.

 

گودرزی ادامه داد: در مبارزه با فساد اقتصادی به همه دولت‌های پس از انقلاب زیر ده نمره می‌دهم اما راه‌حل مشکلات کشور روشنگری و مطالبه گری است چراکه روشن گری و مطالبه‌گری ابزار دانشجوست.

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون