تاریخ خبر: کد خبر: 8503

انتقاد پژمان‌فر از حذف ردیف بودجه زیارت

دولت فریبکاری کرد

دولت بودجه زیارت را در لایحه بودجه سال آینده به موضوع انتخاب مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال٢٠١٧ اختصاص داده است. به نظر بنده این اقدام چیزی جز فریب‌کاری نیست.

دولت فریبکاری کرد

به گزارش «قاصدنیوز»، نماینده مردم مشهد و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از حذف ردیف بودجه زیارت در لایحه بودجه سال٩۶ و پیش‌بینی اعتبار آن تحت عنوان ردیف بودجه «مشهد ٢٠١٧» انتقاد کرد و این کار دولت را در واقع فریب‌کاری دانست. حجت‌الاسلام نصرا... پژمانفر در گفتگو با شهرآرا، با اشاره به جزئیات لایحه بودجه٩۶ که روز گذشته توسط رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد، گفت: ردیف بودجه زیارت در لایحه بودجه سال آینده حذف شده و متاسفانه برخلاف وعده‌ها، برای این موضوع اعتباری پیش‌بینی نشده است.

 

وی افزود: دولت بودجه زیارت را در لایحه بودجه سال آینده به موضوع انتخاب مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال٢٠١٧ اختصاص داده است. به نظر بنده این اقدام چیزی جز فریب‌کاری نیست.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور سالانه ٢٧میلیون زائر در کلان‌شهر مشهد تصریح کرد: تامین زیرساخت‌های میزبانی از این حجم زائر نیازمند پیش‌بینی و تخصیص اعتبارات مناسب بوده که البته دولت به این موضوع بی‌توجهی کرده است.

 

دولت باید به تعهدات خود عمل کند

وی با تاکید بر اینکه دولت باید به تعهدات خود عمل کند، ابراز کرد: آقای رئیس‌جمهور در سفر خود به مشهد هم‌زمان با سالروز شهادت امام‌رضا(ع)، وعده داد که اعتبار ویژه‌ای برای موضوع «مشهد٢٠١٧» در لایحه بودجه٩۵ پیش‌بینی شود؛ اما این مهم تحقق نیافت. در لایحه بودجه٩۶ هم بودجه زیارت را حذف کرده و اسم این ردیف بودجه را به‌نام مشهد٢٠١٧ تغییر داده‌اند.

 

پژمانفر خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت نشان داده است که اراده‌ای نسبت به موضوع مشهد٢٠١٧ و سامان‌دهی امور زائران ندارد و تلاش می‌کند که از پاسخ‌گویی به مطالبات عمومی در این رابطه فرار کند.وی بیان کرد: درعین‌حال که تا آغاز سال٢٠١٧ و فرارسیدن رویداد انتخاب مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی چند روز بیشتر باقی نمانده است، شاهد این‌گونه اقدامات دولت در رابطه با این موضوع هستیم.

 

وی درعین‌حال گفت که پیگیری‌های لازم را برای احیای ردیف بودجه زیارت در لایحه بودجه سال آینده در کمیسیون متبوعش انجام خواهد داد. وی با اشاره به اختصاص بودجه ١٠ و ٢۴میلیارد‌تومانی برای رویداد مشهد٢٠١٧ در لایحه بودجه سال٩۶ ابراز کرد: هنوز نحوه هزینه‌کرد این بودجه هم بلاتکلیف است. ما نمی‌دانیم با این بودجه می‌خواهند چه کاری انجام دهند؛ چراکه تخصیص اعتبار این ردیف بودجه احتمالا در ماه‌های پایانی سال٢٠١٧ انجام خواهد گرفت.

 

تلاش می‌کنیم بودجه حاشیه شهر بیشتر شود

پژمانفر درخصوص وضعیت بودجه حاشیه شهر مشهد در لایحه بودجه سال آینده هم گفت: ردیف بودجه حاشیه کلا‌ن‌شهر مذهبی مشهد که سال گذشته برای آن ۶٠میلیارد تومان در لایحه بودجه٩۵ پیش‌بینی شده بود و با تصویب مجلس، به رقم ١٠٠میلیارد تومان افزایش یافت، در لایحه بودجه٩۶ برای این ردیف بودجه، ٧۵میلیارد تومان اعتبار لحاظ شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: ما در مجلس شورای اسلامی مبنای ردیف بودجه حاشیه شهر مشهد را ١٠٠میلیارد تومان مصوب مجلس در نظر گرفته و برای افزایش رقم اعتبار این ردیف در بودجه سال آینده تلاش خواهیم کرد.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: البته باوجود گذشت ٩ماه از سال جاری، هنوز از رقم ١٠٠میلیارد‌تومانی بودجه حاشیه شهر مشهد، ریالی تخصیص نیافته است.

 

منبع: شهرآرا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون