تاریخ خبر: کد خبر: 8344

به مناسبت انتخاب نماینده مردم مشهد به ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس/

خلوت بودن بازار فرهنگ، پژمانفر را دل‌سرد نکرد و عقب ننشاند

حالا شاید اغراق نباشد اگر بگویم یک عضو دغدغه مند که از فرهنگ مطلع است و محکم پای مصالح و خواست مردم می ایستد یک تنه به اندازه یک لشگر عضوی که سالها نه فیلم و نمایش دیده باشند و نه حوصله فرهنگ را داشته باشند و صرفا از سر حسّ تکلیف یا رفع تکلیف زحمت ریاست در کمیسیون فرهنگی را تقبل کرده باشند، میتواند برای فرهنگ و هنر مفید باشد.

خلوت بودن بازار فرهنگ، پژمانفر را دل‌سرد نکرد و عقب ننشاند

به گزارش«قاصدنیوز»، در سالی که رهبر معظم انقلاب به صراحت حرف از دغدغه‌های فرهنگی خود می‌زند و زمانی که در تقسیم کمیسیون‌های مجلس جدید، کمیسیون فرهنگی و یکی دو تای دیگر خواهانی نداشت، بجز مرد مقاوم فرهنگ، حجه‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و حامی او حجه‌الاسلام سالک و دو نفر دیگر، هیچکس حتی آنهایی که به نام فرهنگ رای آوردند، حاضر نشدند زحمت بی‌منفعت و بدون سفر خارجه و... فرهنگ را تقبل کندد.

 

دست آخر بعد از کلّی کنایه و خواهش و سلام و صلوات وقتی دیدند این شرایط، شکل خوبی ندارد رئیس و نایب رئیس محترم مجلس خودشان دست به کار شدند و به شکل تقریبا صوری وارد گود شدند تا به تبع آنها چند نفر دیگر هم قبول زحمت کنند و کمیسیون فرهنگی خالی نماند که به لطف خدا خالی هم نماند.

 

نمودار تعداد اعضای کمیسیون فرهنگی مجالس هشتم، نهم و دهم به تفکیک سال

 

اما امروز پس از اتمام تقسیم کمیسیون‌ها، حجه‌الاسلام پژمانفر همان نماینده ای است که وقتی خیلی از سیاسیون اصلا نمیدانستند در فرهنگ و هنر چه خبر است و سیاست را به فرهنگ ترجیح می دادند، او با وجود همه مشغله هایش فیلمها را می دید. سری به سالن های نمایش می زد و از موسیقی و شعر و داستان هم بی خبر نبود، به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

 

پژمانفری که برای صیانت از فرهنگ و هنر سالم و صحیح، کم طعنه و کنایه نشنید. کم اذیت نشد. مردانه هم پای اعتقادش ایستاد. حالا شاید اغراق نباشد اگر بگویم یک عضو دغدغه مند که از فرهنگ مطلع است و محکم پای مصالح و خواست مردم می ایستد یک تنه به اندازه یک لشگر عضوی که سالها نه فیلم و نمایش دیده باشند و نه حوصله فرهنگ را داشته باشند و صرفا از سر حسّ تکلیف یا رفع تکلیف زحمت ریاست در کمیسیون فرهنگی را تقبل کرده باشند، میتواند برای فرهنگ و هنر مفید باشد.

 

حجت الاسلام پژمانفر در دوره قبلی اثبات کرد که حاضر است در حوزه فرهنگ صدای خود را بر روی مسئولانی که راه ولنگاری فرهنگی را باز می کنند، بالا ببرد و حاضر است برچسب افراطی گری را بپذیرد اما در مقابل نفوذ فرهنگی کوتاهی نکند.

 

اما در ترکیب جدید کمیسیون فرهنگی مجلس این افراد حاضر خواهند بود:

 

رئیس: حجت الاسلام نصر الله پژمانفر | نماینده مردم مشهدمقدس

نایب اول: حجت الاسلام احمد سالک | نماینده مردم اصفهان

نایب دوم: جمشید جعفرپور | نماینده مردم لارستان

دبیر اول: علی ابراهیمی | نماینده مردم رامیان و آزادشهر

دبیر دوم: فاطمه ذوالقدر | نماینده مردم تهران

سخنگو: حجت الاسلام احد آزادیخواه| نماینده مردم ملایر

 

دیگر اعضا: علی لاریجانی، علی مطهری، طیبه سیاوشی‌شاه‌عنایتی، سیدصادق طباطبایی‌نژاد،سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی، اصغر مسعودی، پروانه سلحشور، احمد مازنی، مهدی شیخ، علیرضا ابراهیمی، محمدعلی وکیلی، غلامرضا کاتب

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون