تاریخ خبر: کد خبر: 5590

نماینده مردم مشهد در مجلس:

استیضاح، نشان دهنده سلامت مجلس است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نداشتن عملکرد موفق جریان های حزبی، نتایج، مشابه کشور های دیگر نخواهد بود و احتمال است طرح استانی شدن به دوره انتخابات پیش رو نرسد.

استیضاح، نشان دهنده سلامت مجلس است

به گزارش قاصدنیوز، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر اظهار داشت: حق نمایندگان مجلس است که نسبت به عملکرد یک وزیر پیگیر باشند و برای روشن شدن مسائل، سؤال یا استیضاح نمایند، این نشان‌دهنده سلامت مجلس است.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بسیاری از وزارتخانه‌ها نگرانی‌ها و مسائلی ایجادشده که نمایندگان نیاز دیدند وزرا را برای پاسخگویی به سؤالات فراخوانی کنند و در صورت صلاحدید رأی عزل و یا ابقای وزیر را تصویب نمایند.

 

وی در ارتباط با استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش که توانست مجدداً رأی اعتماد مجلس را جلب نماید، افزود: مجلس با بررسی‌ پاسخ های فانی قانع شد و مجدداً به وی رأی اعتماد داد.

 

پژمانفر در ارتباط با استانی شدن انتخابات، بیان داشت: استانی شدن انتخابات در کشورهایی موفق بوده است که مردم با رویکرد حزبی مسائل را پیش برده‌اند اما در کشور ما که جریان‌های حزبی موفق نبوده و عملکرد مناسبی نداشته‌اند انتظار نتیجه مناسبی نمی‌رود.

 

وی افزود: بزرگ‌ترین حزب در کشور ما که حزب جمهوری اسلامی بود علی‌رغم حضور افراد بانفوذ نتوانست ادامه دهد.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به این دلیل که جریان‌های حزبی نمی‌تواند شکل بگیرد و مسیر درستی را طی کند جریان استانی شدن در کشور ما موفق نخواهد بود و فکر می‌کنم در این دوره از انتخابات مجلس اجرا نشود.

 

منبع:صبح توس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون