تاریخ خبر: کد خبر: 5514

قاضی‌زاده؛

طرح هسته‌ای مجلس راه هرگونه بهانه‌جویی را بر آمریکا می‌بندد/ در صورت عدم لغو تحریم‌ها مذاکرات باطل است

نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه طرح هسته‌ای مجلس راه هرگونه بهانه‌جویی، فشار و چانه‌زنی را بر آمریکا می‌بندد، گفت: در صورتی که تحریم‎ها به صورت یکجا برداشته نشود، مذاکرات بیخود و باطل است.

طرح هسته‌ای مجلس راه هرگونه بهانه‌جویی را بر آمریکا می‌بندد/ در صورت عدم لغو تحریم‌ها مذاکرات باطل است

به گزارش قاصدنیوز، سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای و ضرورت تصویب این طرح اظهار کرد: هدف مجلس از این طرح الزام دولت و به ویژه تیم مذاکره‌کننده به حفظ حقوق هسته‌ای کشور و توجه به خطوط قرمز مذاکرات بوده که هم در شورای عالی امنیت ملی و هم مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

 

وی افزود: آنچه مسلم بوده رفتارهای شیطنت‌آمیز آمریکایی‌ها در طول مذاکرات نشان داده که آنها بر آنچه در متن توافقنامه آمده و ادعاهایی که می‌کنند پایبند نبوده و هر روز ضمن اینکه در حال مذاکره با ما هستند، دم از گزینه نظامی و یا عدم لغو تحریم‌ها می‌زنند.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طرح هسته‌ای مجلس، راه هرگونه بهانه‌جویی، چانه‌زنی و فشار را بر روی آمریکایی‌ها می‌بندد، گفت: ما هدفمان از مذاکرات لغو کامل تحریم‌‌ها است و اصولا برای همین موضوع وارد مذاکره با 1+5 شده‌ایم.

 

قاضی‌زاده یادآور شد: هدف ما از مذاکرات برچیده شدن کامل تحریم‌ها بوده و گرنه چه دلیلی داشته که مراکز هسته‌ای خود را تعطیل و فعالیت‌های خود را در این زمینه کاهش دهیم، چه دلیلی داشته که از پول بیت‌المال و جیب مردم هزینه هنگفت اقامت و هتل در ژنو و وین را پرداخت کنیم؟

 

وی تصریح کرد: چه دلیلی داشته که وقت خود را ساعت‌ها و ساعت‌ها، و روزها و روزها برای مذاکره و صحبت با آنها اختصاص دهیم؟ این‌ها دلیل داشته و هدف ما از مذاکرات برچیده شدن و لغو همه تحریم‌ها به شکل یکجا بوده و در صورتی که تحریم‎ها به صورت یکجا برداشته نشود، مذاکرات بیخود و باطل است.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: تیم مذاکره‌کننده ما برای مذاکره بر سر اینکه تحریم‌ها را لغو کند، وقت گذاشته و در غیر این صورت اگر قرار باشد مذاکرات از مسیر اصلی خود خارج و وارد حاشیه‌های سیاسی شود، باطل است.

 

قاضی‌زاده گفت: طرح هسته‌ای مجلس در راستای همدلی دولت و مجلس بوده و امیدواریم تیم مذاکره‌کننده در راستای مذاکرات خود همواره چارچوب و مصالح نظام ما و حقوق به حق مردم را مورد توجه قرار دهد.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون