تاریخ خبر: کد خبر: 5811

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «قاصدنیوز» تاکید کرد:

مردم با جدیت از نمایندگان خود بخواهند که در بررسی توافق به منافع و مصالح توجه کنند/ امیدواریم این تصمیم در تاریخ به عنوان یک تصمیم غرورآفرین و افتخار آمیز ثبت شود

حجت الاسلام پژمانفر تاکید کرد: امیدوار هستیم که وقتی فرزندان ما تاریخ را مرور می کنند به عنوان یک تصمیم غرورآفرین و افتخار آمیز به این موضوع نگاه کنند و نه تصمیمی که شادی مقطعی را به بارآورده اما در بلند مدت نگرانی هایی را در پی داشته است.

مردم با جدیت از نمایندگان خود بخواهند که در بررسی توافق به منافع و مصالح توجه کنند/ امیدواریم این تصمیم در تاریخ به عنوان یک تصمیم غرورآفرین و افتخار آمیز ثبت شود

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «قاصدنیوز» پیرامون روند بررسی توافقنامه وین در مجلس گفت: روز گذشته آقای ظریف و صالحی مباحث عموما مثبت را از ناحیه تیم مذاکره کننده به نمایندگان توضیح دادند و توجیهاتی مبنی بر اینکه اگر عقب نشینی هایی در برخی موضوعات داشته ایم، اقتضای مذاکره و برد-برد است، ارائه کردند. اگر چه ما انتظار داشتیم توضیحات بیشتری را بشنویم اما به دلیل اینکه جلسه علنی بود، امکان طرح همه مباحث فراهم نشد.

 

حجت الاسلام پژمانفر افزود: در این راستا مجلس پس از آن مصوبه ای برای تشکیل کمیسیون ویژه بررسی توافقنامه متشکل از 15 نفر می باشد، تصویب کرد. اعضای این کمیسیون بعدها کاندیدا خواهند شد و رای گیری در صحن علنی انجام می شود. البته نسبت به این موضوع دوستان نقطه نظر مخالف هم داشتند و خیلی موافق نبودند که این مسئله در یک جمع 15 نفره بررسی شود اما به هرحال مطرح شد و رای آورد و البته به صحن علنی نسبت به آن اظهار نظر خواهد شد.

 

رئیس کمیته هنر و رسانه مجلس پیرامون فضای مجلس جهت بررسی این توافقنامه خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس مثل مردم از دبه کردن آمریکا دلواپسی از دارند و نگرانند که این مسئله در آینده برای نظام ایجاد مشکل کند.

 

وی افزود: امیدواریم که بتوانیم تمامی ظرفیت ملی و تمامی توان‌ها را در این موضوع به‌کارگیری کنیم. امروز همه مردم حقشان است که از این تصمیم نظام دقیقاً مطلع بوده و باید متوجه باشند که چه تبعات و میان مدت و درازمدت خواهد داشت.

 

پژمانفر تاکید کرد: همه نخبگان باید وارد شوند و با یک فضای کاملا دوستانه و شفاف زوایای مختلف این موضوع را برای مخصوصا جامعه نخبگانی و مردم واکاوی کنند.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این توافقی که صورت خواهد گرفت تبعات تنها کوتاه مدت نیست و آثار میان مدت و دراز مدت و داخلی و خارجی دارد به همین دلیل است که مردم در روند این گفتگوها و بحث ها قرار گیرند و با جدیت از نمایندگان بخواهند که نسبت به این موضوع آن چیزی که منافع ملی ما را قطع از نظر از تمامی مرز بندی های جناحی و سیاسی به منافع ملی توجه کنند و مصالح کشور و نظام و جمهوری اسلامی را مدنظر داشته باشند.

 

وی در پایان تاکید کرد: امیدوار هستیم که وقتی فرزندان ما تاریخ را مرور می کنند به عنوان یک تصمیم غرورآفرین و افتخار آمیز به این موضوع نگاه کنند و نه تصمیمی که شادی مقطعی را به بارآورده اما در بلند مدت نگرانی هایی را در پی داشته است.

کلمات کلیدی

  • محمد 2 0

    حضرات نمایندگان ما به شما رای دادیم که از حقوق ملت، از استقلال و عزت و امنیت این کشور صیانت کنید و نگذارید کسی به این ها حتی نزدیک شود. آن وقت شما در بهبوهه مذاکرات حساس که جای تصمیم گیری برای استقلال و امنیت ماست، مجلس را تعطیل کرده و به تعطیلات میروید؟! حالا آمده اید و می بینید که دور خورده اید و کلاه سرتان رفته است؟! خواهشا بیدار شوید و این مصلحت اندیشی های شخصی و بی جا را کنار بگذارید و متن ترجمه شده توافق را یکبار کامل بخوانید و بفهمید که سکوت و محافظه کاری شما در حال حاضر به معنی نابودی استقلال و امنیت و پیشرفت این کشور است.

ارسال نظر

تریبون