تاریخ خبر: کد خبر: 6752

هیئت رئیسه مجلس بر خلاف سوگند اولیه خود عمل کرد

پژمانفر گفت : کلیات این طرح تصویب شده طبیعتا بندهای آن مغایرت با قانون اساسی دارد ما انتظار داریم شورای نگهبان با توجه به وظیفه ای که دارد و سیاست زده هم نیست بر اساس موازین شرعی و قانون اساسی برخورد می‌کند انشالله این طرح را برگردانند.

هیئت رئیسه مجلس بر خلاف سوگند اولیه خود عمل کرد

به گزارش «قاصدنیوز»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان کلیات طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام را مورد بررسی قرار دادند.

 

وکلای ملت پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان طرح مذکور در نهایت کلیات این طرح را با ۱۳۹ رای موافق، ۱۰۰ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع تصویب کردند.

 

در رابطه با حواشی بررسی این طرح حجت الاسلام پژمانفر  نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با بصرنیوز گفت : آن چیزی که امروز اتفاق افتاد هیات رئیسه بر خلاف قسمی که در ابتدای فعالیتشان خورده بودند که بی طرفانه مسائل را جلو ببرند، در تمامی روند این بحث  دخالت و یکطرفه به مسائل پرداختند.  تاسف می خورم که کسانی در این مسند  آمده اند که به هر حال در این نوع مسائل  احترام به رای نمایندگان ندارند رعایت دموکراسی وحقوق دیگران را نمیکنند.

 

حجت الاسلام پژمانفر گفت : در آیین نامه قید شده است سه ساعت کامل باید طرح مورد بحث قرار بگیرد این فرصت را مدیریت کردند  و اجازه تذکرات آیین نامه ای و تذکرات قانون اساسی را ندادند.  آن چیزی که از پیش طراحی شده بود  با ۵۴ درصد کلیاتش را تصویب کردند.

 

پژمانفر افزود : آن چیزی که مهم است این است که مردم ما در  همه ی مسیر باید رصد بکنند و مسائل را دنبال کنند . نمایندگان خودشان را برای انتخابات آتی  بشناسند  و نسبت  این نمایندگانی که اینگونه نسبت به منافع ملت معامله میکنند موضعشان را نشان دهند.

 

عضو  کمیسیون فرهنگی مجلس گفت : علی رغم اینکه آقای لاریجانی نباید در مسایل دخالت میکردند  و باید اجازه میدادند موافقین و مخالفین صحبت کنند  ایشان  به تنهایی با توجه به اینکه تریبون ریاست مجلس را داشتند نه تنها اجازه ندادند صدای طرف مقابل کامل شنیده شود  یکسره از فضا  بهره برداری به نفع نگاه سیاسی خودشان داشتند.

 

پژمانفر گفت : کلیات این طرح تصویب شده طبیعتا بندهای آن مغایرت با  قانون اساسی دارد  ما انتظار داریم  شورای نگهبان با توجه به وظیفه ای که دارد و سیاست زده هم نیست بر اساس موازین شرعی و قانون اساسی  برخورد می‌کند انشالله این طرح را برگردانند.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون