تاریخ خبر: کد خبر: 6177

با صدور یک بیانیه صورت گرفت/

هشدار دانشجویان وطلاب مشهدمقدس به لاریجانی درباره بیانیه موشکی

در نهایت با اعلان حمایت از بیانیه‌ی 204 نماینده‌ی مجلس شورا در مطالبه‌ی ادامه‌ی رزمایش‌های موشکی، با تقبیح کارشکنی رئیس مجلس و نائب ایشان در قرائت این بیانیه از تریبون رسمی مجلس، به جناب علی لاریجانی هشدار می‌دهیم که سستی در صیانت از توان موشک‌های راهبردی معنایی جز مصالحه‌ی امنیت ملی کشور ندارد و در پیشگاه ملت ایران این تقصیر از هیچ مقامی پذیرفته نخواهد بود

هشدار دانشجویان وطلاب مشهدمقدس به لاریجانی درباره بیانیه موشکی

به گزارش «قاصدنیوز»، پس از نامه 204تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جمعی از طلاب، دانشجویان و فعالان فرهنگی مشهدمقدس نیز در طی بیانیه ای  جهت راستای آزمایی عملی بند3 قطعنامه 2231 شورای امنیت که موجبات ابراز نگرانی درباره توان دفاعی کشور را ایجاد کرده است، خواستار برگزاری رزمایش محدود موشکی شده اند.

 

متن کامل این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار «قاصدنیوز» قرار گرفته بدین شرح است

 

ود الذین کفروا لو تغفلون عن أسلحتکم و أمتعتکم فیمیلون علیکم میلة واحدة / کفار می‌خواهند شما از سلاح‌ و داشته‌هاتان غافل شوید تا به یک‌باره بر شما حمله ‌آورند. [نساء، 102]

موشک‌های راهبردی بی‌شک یکی از ارکان قدرت دفاعی ایران اسلامی و از پایه‌های بازدارندگی نیروهای مسلح ما هستند. صدور همین تجربه‌ی موفق به خطوط مقدم انقلاب اسلامی در لبنان و فلسطین بود که نسخه‌ی مظلومانه‌ی "سنگ در مقابل تانک" را به رویه‌ی مقتدرانه‌ی "موشک جواب موشک" مبدل ساخت و این روزها عملیات"توفان قاطعیت" حرامیان آل‌سعود در یمن مظلوم را به "نسیم ناتوانی" فروکاسته است.

 

همت فرزندان رشید این ملت، ذیل راهبری‌های حکیمانه‌ی ولی فقیه، با وجود همه‌ی تحریم‌های سال‌های جنگ و پس از آن، عاقبت ما را به توانایی مهم و فن‌آوری پیش‌رفته‌ی موشکی مسلح ساخت، تا آن جا که حالا تمام پایگاه‌های نیروهای متخاصم منطقه‌یی و فرامنطقه‌یی در اطراف در تیررس ما است و دست بلند ملت ایران تا شخم زدن تل‌آویو و حیفا تنها هفت دقیقه زمان می‌خواهد.

 

با این همه در قطع‌نامه‌ی 2231 شورای امنیت بندهای نگران‌کننده‌یی وجود دارد، و بر اساس بند 3 ضمیمه‌ی 2 این قطع‌نامه: از ایران خواسته می‌شود تا هیچ فعالیتی مرتبط با موشک‌های بالستیک طراحی‌شده با قابلیت حمل تسلیحات هسته‌یی صورت ندهد، از جمله شلیک هر گونه موشک با استفاده از چنین فن‌آوری‌های مربوط به موشک‌های بالستیک تا زمان 8 سال پس از روز پذیرش برجام و یا تا زمانی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارشی ارائه دهد که جمع‌بندی مبسوط را تأیید کند، بسته به این که کدام زودتر اتفاق افتد.

 

واقعیت این است که موشک‌های بالستیک متعارف و هسته‌یی و حتی موشک‌هایی که برای پرتاب ماهواره یا موجود زنده به فضا استفاده می‌شود، از لحاظ مؤلفه‌های اساسی تفاوت چندانی با هم ندارند و مهم آن است که چه محموله‌یی در آن نهاده شود. به عبارت دیگر هر موشکی که توان حمل یک کلاهک چندصد کیلویی را داشته باشد را می‌توان موشک بالستیک با قابلیت حمل تسلیحات هسته‌یی تلقی کرد؛ و این شامل اغلب موشک‌های بالستیک ما از شهاب و قدر تا سجیل و قیام می‌شود.

 

مسئولان سیاسی و دیپلمات‌های ما در پاسخ می‌گویند که ما هیچ گاه قصدی برای ساخت کلاهک‌ هسته‌یی نداشته‌ییم و موشکی را نیز با این نیت طراحی و تولید نکرده‌ییم تا حالا مصداق این قطع‌نامه باشیم و با فرض شناخته شدن موشک‌های بالستیک ما به عنوان مصداق موشک با قابلیت هسته‌یی این بند از قطع‌نامه را اجراء نخواهیم کرد.

 

حال تفسیر امریکایی‌ از الزام‌آور بودن این قطع‌نامه و قصد آن‌ها برای هسته‌یی خواندن توان موشک‌های راهبردی ما، صحبت از گزینه‌ی نظامی روی میز را در دهان اوباما و دیگر جنگ‌طلبان دولت و کنگره‌ی امریکا نهاده است و دندان‌های دشمنان خونی ما در منطقه یعنی اسرائیل و آل‌سعود و حتی بی‌وطن‌هایی چون داعش و النصره و القاعده را تیز کرده است؛ هر چند رهبر حکیم انقلاب پیشاپیش فرموده است: دوران بزن و دررو تمام شده است.

 

اکنون خواست ما طلاب، دانش‌جویان و فعالان فرهنگی مشهد مقدس از سردار حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، آن است که برای رفع طمع شیطان بزرگ و مأیوس ساختن کنگره‌ی امریکا و کنست اسرائیل و سرکوب ایادی تکفیری آن‌‌ها در منطقه و کشیده شدن دندان طمع اذناب داخلی ایشان، که به تعلیق توان موشک‌های راهبردی ما دل بسته‌اند، دستور شلیک موشک بالستیک در یک رزمایش محدود توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تأیید کنند.

 

با توجه به اهمیت امر و رویه‌ی معمول برگزاری رزمایش‌های نظامی در شرائط حساس سیاسی، واضح است که انجام این آزمون موشکی بی‌همدلی شورای عالی امنیت ملی و همراهی خاص رئیس جمهور به عنوان رئیس این شورا میسر نخواهد بود، و مطالبه‌ی ما از جناب حسن روحانی ورود مقتدرانه در این مهم است. 

 

در نهایت با اعلان حمایت از بیانیه‌ی 204 نماینده‌ی مجلس شورا در مطالبه‌ی ادامه‌ی رزمایش‌های موشکی، با تقبیح کارشکنی رئیس مجلس و نائب ایشان در قرائت این بیانیه از تریبون رسمی مجلس، به جناب علی لاریجانی هشدار می‌دهیم که سستی در صیانت از توان موشک‌های راهبردی معنایی جز مصالحه‌ی امنیت ملی کشور ندارد و در پیشگاه ملت ایران این تقصیر از هیچ مقامی پذیرفته نخواهد بود ...

 

و العاقبة للمتقین

جمعی از طلاب، دانش‌جویان و فعالان فرهنگی مشهد مقدس

 

رونوشت به:

  • سردار محمد باقری؛ معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح
  • سردار محمدعلی جعفری؛ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • سردار حسین سلامی؛ جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • سردار امیرعلی حاجی‌زاده؛ فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • امیر علی شمخانی؛ دبیر شورای عالی امنیت ملی

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون