تاریخ خبر: کد خبر: 7223

قائم‌مقام شورای هماهنگی ستادهای مردمی اربعین خراسان رضوی در گفتگو با «قاصدنیوز»:

حضور فعال ستادهای مردمی اربعین‌خراسان رضوی با تامین فرهنگی مواکب/ توزیع دهها هزار اقلام فرهنگی و اعزام بیش از 500 خادم افتخاری

مهدی جلالی در توضیح فعالیت‌های تبلیغی این شورای هماهنگی گفت: 100هزار سربند و 30هزار بیرق و پرچم دستی با شعارهای «رحماء بینهم»، «هیهات مناالذله» و «شباب الامام الخمینی» تولید و در میان زائران خراسانی توزیع گردید.

حضور فعال ستادهای مردمی اربعین‌خراسان رضوی با تامین فرهنگی مواکب/ توزیع دهها هزار اقلام فرهنگی و اعزام بیش از 500 خادم افتخاری

از سه ماه مانده به پیاده‌روی میلیونی و پرشور و شعف اربعین حسینی جمعی از ستادهای مردمی اقامه این سنت دیرینه در استان خراسان رضوی همت خود را بر همکاری و تعامل حداکثری با یکدیگر قرار داده و در اقدامی مثبت، شورای هماهنگی ستادهای مردمی اربعین حسینی را با محوریت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی تشکیل دادند.

 

هم‌اکنون که فعالیت‌های این شورای هماهنگی به مرحله اجرا رسیده و حجم عظیمی از اقدامات به‌صورت هماهنگ در حال انجام است گفتگویی با قائم‌مقام شورای هماهنگی ستادهای مردمی اربعین خراسان رضوی صورت پذیرفته است.

 

مهدی جلالی در گفتگو با «قاصدنیوز» با اشاره به اینکه هرسال ستادهای مردمی اربعین شکل می‌گرفت و فعالیت می‌کردند منتهی هم‌افزا نبودند و خروجی آن‌ها قابل احصا نبود، خاطرنشان کرد: در سال جاری شورای هماهنگی ستادهای مردمی تشکیل شد تا بتواند این ستادهای مردمی را بهتر به هدف نزدیک کند و به این منظور ده کمیته تشکیل گردید که بخشی از کمیته‌ها در ایران شکل می‌گرفت و بخشی نیز در کشور عراق شروع به فعالیت می‌کردند.

 

قائم‌مقام شورای هماهنگی ستادهای مردمی اربعین خراسان رضوی افزود: در حال حاضر 234 تشکل و کاروان مردمی در استان اعم از اعزام کننده زائر یا خدمت رسان به ما پیوسته‌اند.

 

وی با در توضیح فعالیت‌های تبلیغی این شورای هماهنگی گفت: 100هزار سربند و 30هزار بیرق و پرچم دستی با شعارهای «رحماء بینهم»، «هیهات مناالذله» و «شباب الامام الخمینی» تولید و در میان زائران خراسانی توزیع گردید.

 

جلالی افزود: 20هزار کتابچه راهنمای زائرین، 45هزار پوستر، 500سری نمایشگاهی با موضوعات اربعین، استکبارستیزی و... تولید و توزیع گردید. همچنین 5500 کوله‌پشتی با قیمت مناسب در میان زائران توزیع شد.

 

قائم‌مقام شورای هماهنگی ستادهای مردمی اربعین خراسان رضوی ضمن اشاره به اینکه این ستاد 240 نیروی انسانی متخصص اعم از پزشک، امدادگر، نانوا، کفاش، خیاط، ماساژور، تأسیساتی، بنا، خطاط و نیروی خدماتی را به عتبات عالیات در ایام اربعین اعزام کرده است، خاطرنشان کرد: این نیروها که آخرین گروه آنان فردا رهسپار سرزمین نور می‌شوند، بر اساس درس‌نامه و تجربیات گذشته آموزش‌های تخصصی دیده‌اند.

 

مهدی جلالی پیرامون فعالیت‌های فرهنگی این ستاد گفت: 300مبلغ، قاری، مداح و روحانی برای برگزاری نمازهای جماعت، حلقه معرفت ، مراسم سوگواری و... در موکب‌های  شهرداری و برخی مواکب عراقی اعزام‌شده‌اند. همچنین محتواهای رسانه‌ای به‌وسیله چتر Wi-Fi در دونقطه برای زائران ارسال می‌شود.

مراسم اربعین در کربلا و نجف

وی با اشاره به اینکه این بار تجهیز و ساخت موکب‌ها در مرز شلمچه، نجف و کربلا بر دوش شهرداری مشهد بوده است، گفت: این ستاد با تأمین نیروی انسانی و مدیریت برنامه‌های این مواکب مشغول به خدمت‌رسانی خواهد بود.

 

قائم‌مقام شورای هماهنگی ستادهای مردمی اربعین خراسان رضوی پیرامون همکاری نهادهای دولتی گفت: معاونت زیارت استانداری همکاری شایسته‌ای را در تسهیل اعزام کاروان‌ها انجام داده است و همچنین ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز در خروج لوازم و هماهنگی‌های لجستیکی همکاری کرده‌اند.

 

جلالی پیرامون اقدامات پس از اتمام راهپیمایی اربعین گفت: انشاالله بعد از اتمام برنامه اربعین و کمک به بازگشت زائران، اعضای ستادها به‌سرعت خود را به کمیته امتداد اربعین می‌رسانند و در اولین اقدام میزبان تعداد زیادی زائر پیاده و غیر پیاده به مشهدالرضا خواهیم بود.

 

وی در انتها آدرس موکب‌هایی که این ستاد در آن به ارائه خدمات می‌پردازد، را این‌گونه بیان کرد:

 

موکب نجف

پشت صافی صفا - پایین آسان‌بر برقی - موکب امام رضا(ع)

آدرس عربی : شارع حولی - بجوار مصاعد کهربایی

مراسم عزاداری در این موکب از پنجشنبه پنجم آذرماه به مدت چهار شب

 

موکب بین راهستون ۲۸۵

مراسم عزاداری در این موکب نهم آذرماه

 

موکب کربلا:

شارع قبله امام حسین (ع) - حاشیه میدان مرکزیه

مراسم عزاداری در این موکب یازدهم و دوازدهم آذرماه

 

موکب کاظمین داخل صحن حرم مطهر امامین جوادین

مراسم عزاداری:سیزدهم آذرماه

سخنرانان:حجج‌اسلام موسوی و ماندگاری

مداحان :حاج احمد واعظی- کربلایی جواد قربانپور-کربلایی نریمان پناهی

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون